Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Jag har googlat mig fördärvad utan resultat, så hoppas att du hittar :D Och att de inte slutat med den! Jag ska till Maxi idag, och då ska jag försöka komma ihåg att kolla. Det är så himla smidigt när man inte orkar göra egen. Och egen har jag aldrig lyckats få sådär pizzeria-syrlig och god.
Ja men precis!! Jag har inte hittat något än dock :(
 
@Asko - pizzasallad är dock superenkelt att göra själv ;)
Mäh :mad::p det finns ju massvis med mat som är enkel att göra själv men finns att köpa färdig, varför inte detta också :cautious: Om man vill äta det till lunch på jobbet eller köpa snabbt på vägen hem och har inte tid till att laga mat?

Plus så blir det aldrig riktigt rätt med kryddningen :cautious: och att få strimlorna lagom mjuka och ändå krispiga.. Gud, nu börjar jag bli hungrig.
 
Mäh :mad::p det finns ju massvis med mat som är enkel att göra själv men finns att köpa färdig, varför inte detta också :cautious: Om man vill äta det till lunch på jobbet eller köpa snabbt på vägen hem och har inte tid till att laga mat?

Plus så blir det aldrig riktigt rätt med kryddningen :cautious: och att få strimlorna lagom mjuka och ändå krispiga.. Gud, nu börjar jag bli hungrig.

Jodå, det går att göra perfekt pizzasallad själv. Lagom kokvattentid på strimlade vitkålen, ättika, rapsolja, salt o peppar - en skvätt vinäger om man gillar.

Annars finns det på Coop i alla fall, eller närmaste pizzeria:
https://www.matspar.se/produkt/pizzasallad-klassisk-200g-coop
 
Jodå, det går att göra perfekt pizzasallad själv. Lagom kokvattentid på strimlade vitkålen, ättika, rapsolja, salt o peppar - en skvätt vinäger om man gillar.

Annars finns det på Coop i alla fall, eller närmaste pizzeria:
https://www.matspar.se/produkt/pizzasallad-klassisk-200g-coop
Koka kålen?
Det är bl.a. det där med hur mycket man ska ha av varje som är lite knepigt :p

Kollade länken men det är streck på varenda företag under, jag känner inte till hemsidan men känns som att det betyder att de inte finns i de affärerna..?
 
Senast ändrad:
Koka kålen?
Det är just det där med hur mycket man ska ha av varje som är lite knepigt :p

Kollade länken men det är streck på varenda företag under, jag känner inte till hemsidan men känns som att det betyder att de inte finns i de affärerna..?
Finns faktiskt bra recept på vitkålssallad på nätet, tror Ica har ett bra? . Jag brukar skålla vitkålen och sen i med kryddor :)
 
Det är inte något som jag brukade äta men likväl något som jag saknar i matbutiker. Färdig vitkålsallad, alltså sån där pizzasallad, jag har aldrig sett det och det verkar så orimligt! Det är ju vanligt i pizzarestauranger och dessutom gott, det borde vara populärt. Men ändå så finns det inte att köpa :confused:
Alltså nej, nu sätter du igång mitt sug efter pizzasallad, bor visserligen mitt emellan två pizzarestauranger (har hört att min stad är den mest pizzeria tätaste stad) och att gå förbi där och känna doften gör inte att jag längtar efter en pizza utan salladen. Tänker alltid att jag ska kila in och köpa salladen men det blir aldrig av, kanske ska passa på idag och mysa till det. Problemet är bara att inget smakar så gott som när man var barn och inget smakar så gott som det man är van vid, är extremt kräsen och som barn ville jag bara ha från ett visst ställe. Men kanske dags att leta reda på ett nytt ställe :D
 
Alltså nej, nu sätter du igång mitt sug efter pizzasallad, bor visserligen mitt emellan två pizzarestauranger (har hört att min stad är den mest pizzeria tätaste stad) och att gå förbi där och känna doften gör inte att jag längtar efter en pizza utan salladen. Tänker alltid att jag ska kila in och köpa salladen men det blir aldrig av, kanske ska passa på idag och mysa till det. Problemet är bara att inget smakar så gott som när man var barn och inget smakar så gott som det man är van vid, är extremt kräsen och som barn ville jag bara ha från ett visst ställe. Men kanske dags att leta reda på ett nytt ställe :D
Då är jag åtminstone inte ensam, lider jag så ska andra lida också :mad::angel: jag kanske får ta och titta förbi en pizzarestaurang jag också :d
 
Koka kålen?
Det är bl.a. det där med hur mycket man ska ha av varje som är lite knepigt :p

Kollade länken men det är streck på varenda företag under, jag känner inte till hemsidan men känns som att det betyder att de inte finns i de affärerna..?


Det är i Coops sortiment. Länken var en jag bara googlade.

Inte koka, bara skålla lagom länge.

Som den matnörd jag är så köpte jag pizzasallad från godaste pizzerian, frågade om ingredienser och provlagade sedan tills smaken, konsistensen och aromen blev identisk.

Det tog ett par omgångar, framförallt skållningstid och mängd ättika o salt.
 
Det är inte något som jag brukade äta men likväl något som jag saknar i matbutiker. Färdig vitkålsallad, alltså sån där pizzasallad, jag har aldrig sett det och det verkar så orimligt! Det är ju vanligt i pizzarestauranger och dessutom gott, det borde vara populärt. Men ändå så finns det inte att köpa :confused:
Vi hade ett tag, sålde dåligt och togs därför bort igen.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 442
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp