Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Alternativt om det fanns en stor marknad för det hade alla sålt.
Det är just det som jag finner lite lustigt, jag hade absolut trott att det fanns en marknad för det. Alla pizzerior säljer ju det och folk brukar tycka om det, tror jag iallafall :cautious::confused:
 
Det är just det som jag finner lite lustigt, jag hade absolut trott att det fanns en marknad för det. Alla pizzerior säljer ju det och folk brukar tycka om det, tror jag iallafall :cautious::confused:

Det kanske finns för många pizzerior som säljer det i närheten av alla livsmedelsbutiker? :idea:
 
Asså matberedare kom förra seklet. En strimlad vitkål på 10 sekunder och pizzasallad i en vecka.

Sen ska man köpa olja, kryddor och tjafs. Blir ju enorma mängder. Sen tiden, jag har annat att göra en experimentera fram den perfekta pizzasalladen.

Så mycket enklare att gå in på pizzerian som jag ändå går förbi varje dag och köpa en burk. Garanterat god, ingen disk, inga rester och billigt!
 
Sen ska man köpa olja, kryddor och tjafs. Blir ju enorma mängder. Sen tiden, jag har annat att göra en experimentera fram den perfekta pizzasalladen.

Så mycket enklare att gå in på pizzerian som jag ändå går förbi varje dag och köpa en burk. Garanterat god, ingen disk, inga rester och billigt!

Det är såklart helt ok, det var bara en detaljkommentar på påståendet ”vem orkar strimla vitkål?”

Jag köper också mer än hälften av all konsumerad vitkålssallad på pizzeria, färdig o klar. Har provat Coops också men den var sådär i smaken och svindyr, så jag förstår om den inte sålde.Billigare på pizzerian.

Sen när pizzerian ligger 25 km bort så är det ändå bekvämt att göra hemma ibland.
 
Om jag inte helt missminner mig, för att fortsätta OT som alla andra, så finns det numera färdigstrimlad vitkål att köpa på påse. Bara att slaka och blanda ihop med olja, vinäger, salt och peppar. ;)
 
Om jag inte helt missminner mig, för att fortsätta OT som alla andra, så finns det numera färdigstrimlad vitkål att köpa på påse. Bara att slaka och blanda ihop med olja, vinäger, salt och peppar. ;)

Fortfarande jobbigare än pizzahaket 😂
Tar typ två minuter att gå till pizzerian 😁
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 731
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp