Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

I barndomen fanns det en godisbutik hundra meter från skolan (så himla lämplig placering :laugh:), de hade såå himla goda mintgodisar. Runda, platta med massor av god fast mint i och ett tunt chokladöverdrag. De köptes en och en, utan något omslag och kostade typ fyra kr styck vilket var jättedyrt för en snål tolvåring för tjugo år sedan.
Har provat några andra liknande genom åren men ingen har varit som dem!
 
Åh kom på en till: OLW hade chips med bara hälften fett mot de vanliga, dom var SÅ crunchy och goda :d - och försvann... :meh:
 
Det finns många saker jag saknar!
Marabou cocos, glassås med smak av Co-Co, O'boy banan, Mu-mjölk med smak av jordgubb eller banan, dip med smak av cheese&chili, chipsen Grill&vitlök, Kebab-dröm, Spring onion&cheese, Ballerina apelsincrisp och mint, Carte D'or-glassen Coco choc och Toblerone, Yoggi Kung kokos och gul ketchup är det jag kommer på såhär spontant :rofl:
Yoggi Kung kokos :heartcry:
 
Det är väl ändå Spendrups som gör troccadero nuförtiden. Troccadero har haft flera tillverkare, det är en essens som säljs på licens typ.

Ja, mig veterligen så är det bara Spendrups som gör Trocadero numer, de köpte sig till ensamrätt på den om jag förstått saken rätt. Tråkigt, för personligen tycker jag att Vasa gjorde den bäst.
 
jag saknar oxå Liptons teer Indian Spice och Persian Earl Grey samt
1547926855977.png
och sedan fanns det en kexchoklad som var mycket godare än Kexchoklad som jag inte kan komma ihåg vad den hette, den saknar jag verkligen.
 
Ben and Jerrys mintglass.

När jag var liten fanns det dubbla, ganska stora, fyrkantiga kex med choklad i mitten. På ena sidan var det en glad gubbe där chokladen syntes igenom. SÅÅÅ goda men ingen minns dom?
 
Vi har väl alla något favoritlivsmedel som en dag inte gick att hitta längre?

Tänkte att vi kunde sörja favoriter och ge varandra tips om var de kan hittas eller om det finns alternativ som är nästan likadana.

Jag älskade Persian Earl Grey. Jag drack det litervis varje dag, men en dag kunde jag inte längre hitta det i någon butik. Varje gång jag är utomlands letar jag upp matbutiker för att se om det finns. Jag har googlat med ojämna mellanrum för att se om det dykt upp någonstans. Har en endaste påse kvar som jag ska spara till ett speciellt tillfälle.

Vad innehåller den?

https://www.skonagertruds.se/te-online/persian-earl-grey.html
 
Sötad kvarg förresten! Lindahls vaniljkvarg med tillsatt socker var så perfekt till jordgubbar, och Eldorados små portionsförpackningar så jäkla perfekta till mellanmål. Nu är ju all kvarg bara sträv och äcklig :(
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 709
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp