Bukefalos 28 år!

Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Stora mörkt blåa vindruvor MED kärnor... Som smakade druvor "på riktigt", dyra lyxdruvor var det. Inte som de där kärnfria bulkdruvorna, med en lätt bismak av plast.

För att fortsätta på frukttemat: vattenmelon med kärnor. Frasigt, friskt, läskande fruktkött.

När man förädlat bort kärnorna verkar det ha hänt något med konsistensen?
 
I barndomen fanns det en godisbutik hundra meter från skolan (så himla lämplig placering :laugh:), de hade såå himla goda mintgodisar. Runda, platta med massor av god fast mint i och ett tunt chokladöverdrag. De köptes en och en, utan något omslag och kostade typ fyra kr styck vilket var jättedyrt för en snål tolvåring för tjugo år sedan.
Har provat några andra liknande genom åren men ingen har varit som dem!
Är det inte York du tänker på möjligtvis?
 
Saknar två vegetariska favoriter.

Hälsans Kök Majsschnitzel
En sorts panerad schnitzel av majskorn jag gillade som yngre. Smakade lite som grillad majs men enklare att äta.

ICA Pulled Vego
En kyld sojaprodukt med BBQ sås, bara att värma i micron och därmed smidig och god i tex wraps. Min "efter stallet" favorit som inte blev kvar så länge i sortimentet.
 
Halstabletten Domino eller Läkerol Extra (samma smak!)
och så den här ingefära-sweet chili-såsen:
10926376_10205622887245122_3518724566889898245_n.jpg

@warg Warg

Sweet chilisåsen verkar fortfarande finnas: https://www.santamariaworld.com/se/produkter/sweet-chili-ginger/
 
Majsschnitzeln saknar jag också, lika så mu-mjölken med banansmak för att haka på det som redan nämnts.
Sen saknar jag också Plupp-mjölken. Chokladmjölk med barnboks-karaktären Plupp på.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 912
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp