Matkassetips

Jag gillar Årstiderna bäst, där får man precis så mycket mat som behövs för recepten. I Linas och Citygross fick man hela paket av t ex matvete och bulgur. Har fortfarande kvar hemma trots att jag slutade med dem för några år sedan
 
Registrera betalkort och att de tar betalt för leveransen är ju inte samma sak. De debiterar ju inte innan du har bekräftat beställningen.

Finns en hel del recept att välja mellan varje vecka och du kan ju enkelt hoppa över en vecka om du inte får ihop till en kasse varje vecka.
I registreringen måste man lägga in första leveransdatum, sedan kort/betalning och de reserverar pengar för en leverans från kortet. Jag måste göra det innan jag får välja recept. Så hur du än gör måste du ange och de drar pengar innan du får se eller välja recept.
 
Ni som testat Hellofresh - är det mycket mejeriprodukter i deras recept? Jag skulle vilja testa, men tål inte laktos och kan inte se vad deras matkassar innehåller riktigt. ”Klassiskt”, ”familjevänligt” och ”snabbt och enkelt” säger inte så mycket ;)
Exakt mitt problem som jag nämner ovan. Kasst!
 
Jag och sambon har ibland tagit icas Enkla veckan, bra mat men samma recept återkommer. De som vi testat har varit helt ok, vissa rätter har vi gjort igen med en lite egen touch. Nu var det ett tag sedan vi tog en påse för alla recept har inte fallit oss i smaken.
Fördelen med icas är att man kan se recepten för flera veckor framåt!
Går snabbt att laga och vi har alltid fått det som ska användas, inte mycket varor man ska ha hemma själv vilket är positiv. :)
 
Vi har provat Linas och Hello Fresh. Gillar HF bäst eftersom de hade bra leveransalternativ och man kunde avbeställa rätt nära inpå leverans. Linas kunde bara leverera varannan vecka här och jag var tvungen att anpassa påsen (vilket de tar extra betalt för de flesta utbytesrecepten) minst 8 dagar innan leverans. Det gjorde att jag en vecka missade att ändra och fick i princip oätliga recept eftersom alla innehöll ingredienser jag inte tål. Inte ett enda recept sparade vi heller.

Hello Fresh däremot är väldigt flexibla och recepten goda. Vi har en hel hög sparade för de var så goda att vi vill laga dom igen. Negativt var väl då att man får med färdiga kryddblandningar så det är svårt att göra om receptet själv hemma :) Råvarorna som t ex grönsaker höll inte så bra kvalitet men det kan bero på att vi hade den kassen mitt i sommaren när rötmånaden var som värst.
 
Alltså, hello fresh skulle jag vilja prova. Men varje gång som jag vill kolla menyer osv måste man regga sig inkl betalkort och att de tar betalt för första leveransen INNAN man ens får se om man kan äta det! Det är magstarkt tycker jag. Har en del allergier tyvärr.

Betalningen sker vid leverans, så det är ingen som helst risk att du måste acceptera mat du inte kan äta. Det finns dessutom såpass många alternativ varje vecka att åtminstone multiallergiska jag får ihop det.

Ni som testat Hellofresh - är det mycket mejeriprodukter i deras recept? Jag skulle vilja testa, men tål inte laktos och kan inte se vad deras matkassar innehåller riktigt. ”Klassiskt”, ”familjevänligt” och ”snabbt och enkelt” säger inte så mycket ;)

Exakt mitt problem som jag nämner ovan. Kasst!

Det har aldrig varit några mejeribaserade recept på de åren jag haft hello fresh. Ofta en klick CF eller liknande som smaksättning och inte mer än att jag tycker det funkar utmärkt med laktostabletter när jag väljer sådana recept. Det finns som sagt tyvärr inte möjlighet att välja laktosfria produkter, eller andra anpassningar av receptet man väljer, utan upplägget bygger på att man väljer det som funkar för en själv.
 
Menar du att det är honung i matkassen? För mig vore det ingen hit eftersom jag är biodlare och har egen fin honung.
Ja, fast den har varit portionsförpackad för att det behövts i något recept, så det är inte så många gram i en liten plastförpackning. Men, det känns trist när en ingrediens som honung åkt så långt.
 
Vi har hello fresh sedan september och är supernöjda 🤩
Det är typ salt, peppar och i vissa fall ägg man förväntas ha hemma resten kommer. Deras 4 portioner är stooora. Beroende på rätt skulle jag säga 5-10 portioner.. Oftast 5-6.

Även jag har erbjudandekod om ngn vill prova.
 
Nu var ju jag tvungen att prova att beställa Hello Fresh 🙈 missade dock er som hade erbjudande kod. Men som ny prenumerant så fick jag iaf 270 kr rabatt 👍 ska bli spännande att testa!

Jag har tidigare (kanske 5-7 år sedan) testat linas matkasse och citygross viktväktarna samt vanliga. Citygross var helt klart bättre än LM. LM hade märkliga recept och tror inte jag sparade nått eller gjorde igen 🙈 citygross var oftast goda.
 
Även jag ger Hello Fresh tummen upp.
Till att börja med, att själv få välja de rätter jag vill ha. Dessutom stora portioner och så smidigt med mängden av alla ingredienser som är anpassad. Det blir lite mer förpackningar men inget matsvinn.
Har sparat flera recept som blivit nya favoriter.
 
Alltså, hello fresh skulle jag vilja prova. Men varje gång som jag vill kolla menyer osv måste man regga sig inkl betalkort och att de tar betalt för första leveransen INNAN man ens får se om man kan äta det! Det är magstarkt tycker jag. Har en del allergier tyvärr.
Här kan du se menyerna utan att regga nånting först. Såg det precis i en kommentar på fb, har inte provar HF själv än.

https://www.hellofresh.se/menus/
 
Jag har fått upp reklam för Hello fresh på Facebook. Plötsligt poppade hemsidan upp för HF utan att jag rörde datorn. Mysko. Någon verkar vilja att jag ska prova.
 
Vi har haft ICAs familjekasse i några år och jag känner inte igen att recepten kommer tillbaka, inte alls. Det enda negativa är att vi får så inihelsikke mycket pasta över. Jag ger med regelbundna intervaller bort kilovis med pasta som vi inte orkar äta upp.
Vettigt pris, lagom med mat förutom pastan. Veckans favorit var Fiskfärsbiffar. Oväntat gott.
 
Fick en kod på kasse gratis på hello fresh. Så ok jag ska testa. Gick in och återigen var tvungen att välja första leveransdatum, regga kort mm. Efter det får jag välja recept. Tror ni inte att man inte kan ändra vilket datum ens första kasse är? Tog bara ett datum och kollar recepten det datumet så är det inte många recept jag kan äta. Veckan efter ser mycket bättre ut men jag kan inte hoppa över första kassen för då förlorar jag rabatten. Någon som vet hur man gör?
 
Inspirerad av den här tråden tänkte jag testa HelloFresh. Så jag skapade konton och oroade mig inte så mycket för att jag var tvungen att välja betalning mm innan jag såg maten. Nu kan jag inte ändra leverans första veckan och jag vill inte ha maten. Vad gör jag?
 

Liknande trådar

Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
584
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
513
Senast: LovingLife
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp