Matkassetips

Inspirerad av den här tråden tänkte jag testa HelloFresh. Så jag skapade konton och oroade mig inte så mycket för att jag var tvungen att välja betalning mm innan jag såg maten. Nu kan jag inte ändra leverans första veckan och jag vill inte ha maten. Vad gör jag?
Svarar mig själv. Jag fick chatta med supporten för att ta bort ordern.

Jag valde vegetariskt alternativ och de tre förhandsvalda rätterna var chili sin carne, en gryta med cocosmjölk och kikärtor och en bowl. Det kändes inte direkt som någon ny inspiration för min del. Så, nej. Kontot är nu avslutat.
 
Inspirerad av den här tråden tänkte jag testa HelloFresh. Så jag skapade konton och oroade mig inte så mycket för att jag var tvungen att välja betalning mm innan jag såg maten. Nu kan jag inte ändra leverans första veckan och jag vill inte ha maten. Vad gör jag?
Exakt samma som jag fick ovan :arghh:
 
Ja, jag blev förbannad till den gräns att jag absolut aldrig skulle kunna tänka mig att testa produkten. Någonsin. Ska jag pröjsa 50 pix för en portion chili sin carne? NEJ.
Jag försökte mig på chatten också, de skulle ha adress, kort och vilket kort osv igen, hänvisade till GDPR, för att kunna byta ett datum! Alltså! Jag har aldrig sett maken...
 

Jag valde vegetariskt alternativ och de tre förhandsvalda rätterna var chili sin carne, en gryta med cocosmjölk och kikärtor och en bowl. Det kändes inte direkt som någon ny inspiration för min del. Så, nej. Kontot är nu avslutat.
De förhandsvalda alternativen är inget du måste välja. Det går lika bra att bocka av och välja bland övriga recept från veckan.

Dock är det drygt när/om inget recept faller en i smaken och de har ”dragit” pengar alt. skickat faktura (som jag valde) och det inte finns något snabbt sätt att avbryta ordern.
 
De förhandsvalda alternativen är inget du måste välja. Det går lika bra att bocka av och välja bland övriga recept från veckan.

Dock är det drygt när/om inget recept faller en i smaken och de har ”dragit” pengar alt. skickat faktura (som jag valde) och det inte finns något snabbt sätt att avbryta ordern.
Jag valde snabbt och lätt och kan inte ändra till andra recept utanför den gruppen innan första kassen är levererad. Tycker det är synd. Man vet ju inte innan vad de olika alternativen ger.

Jag har ju tex glutenintolerans att ta hänsyn till...
 
Jag valde snabbt och lätt och kan inte ändra till andra recept utanför den gruppen innan första kassen är levererad. Tycker det är synd. Man vet ju inte innan vad de olika alternativen ger.

Jag har ju tex glutenintolerans att ta hänsyn till...

Kunde du inte? Det kunde jag. Jag valde om ett par rätter i första kassen, vi är inne på fjärde veckan nu. Jag behåller aldrig ett förslag rakt av utan byter en hel del. Någon vecka har jag lagt till en extrarätt också.

Jättenöjd med Hello Fresh, har provat Citygross, Linas, Coops och ICAs tidigare.
 
De förhandsvalda alternativen är inget du måste välja. Det går lika bra att bocka av och välja bland övriga recept från veckan.

Dock är det drygt när/om inget recept faller en i smaken och de har ”dragit” pengar alt. skickat faktura (som jag valde) och det inte finns något snabbt sätt att avbryta ordern.
Det gick att byta, men jag tyckte inte att någon av alternativen motiverade den ganska höga kostnaden per portion. Jag hade hoppats på att få lite inspiration, kanske framför allt i hur jag kan använda grönsaker, men rätterna kändes väldigt klassiska i sitt upplägg. Mycket utfyllnad av olika kolhydrater (ris, pasta, bröd), något jag är försiktig med att äta.
 
Någon som testat gastrofy.se? Där kan man välja en hel del och lagga till / ta bort ingredienser man har hemma tex.
 
Jag valde snabbt och lätt och kan inte ändra till andra recept utanför den gruppen innan första kassen är levererad. Tycker det är synd. Man vet ju inte innan vad de olika alternativen ger.

Jag har ju tex glutenintolerans att ta hänsyn till...
Vad konstigt. Jag valde också snabbt och lätt och hade inga problem alls att ta bort de förhandsvalda alternativen. Det gick dessutom att välja recept från andra kategorier än den jag valt.
 
Vad konstigt. Jag valde också snabbt och lätt och hade inga problem alls att ta bort de förhandsvalda alternativen. Det gick dessutom att välja recept från andra kategorier än den jag valt.
Kunde välja på fler recept men inte från annan kategori. Valen är grånade :cautious:
 
Kunde du inte? Det kunde jag. Jag valde om ett par rätter i första kassen, vi är inne på fjärde veckan nu. Jag behåller aldrig ett förslag rakt av utan byter en hel del. Någon vecka har jag lagt till en extrarätt också.

Jättenöjd med Hello Fresh, har provat Citygross, Linas, Coops och ICAs tidigare.
Kan följa inom kategorin men inte från andra. Har typ 10 rätter att välja på... Synd!
 
Det gick att byta, men jag tyckte inte att någon av alternativen motiverade den ganska höga kostnaden per portion. Jag hade hoppats på att få lite inspiration, kanske framför allt i hur jag kan använda grönsaker, men rätterna kändes väldigt klassiska i sitt upplägg. Mycket utfyllnad av olika kolhydrater (ris, pasta, bröd), något jag är försiktig med att äta.
Har du kikat något på Årstiderna?
 
Har du kikat något på Årstiderna?
Nej. Jag är egentligen inte på jakt efter matkasse, men blev inspirerad av tråden. :D Gick in på Årstiderna nu och kollade. De har tydliga menyer utan att jag behöver skapa konto=mycket bra. Men även där är det för stort fokus på pasta, pizza, ris, wraps för min del.
 
Kunde välja på fler recept men inte från annan kategori. Valen är grånade :cautious:
Det är ju superkonstigt! Vi var ju inne med bara några timmars mellanrum. Eftersom jag valde vegetariskt default och en av "utbytesrättera" innehöll kyckling drar jag slutsatsen att jag kunde flexa mellan kategorierna.
 
Det är ju superkonstigt! Vi var ju inne med bara några timmars mellanrum. Eftersom jag valde vegetariskt default och en av "utbytesrättera" innehöll kyckling drar jag slutsatsen att jag kunde flexa mellan kategorierna.
Samma som länken här i denna tråd, tar jag den får jag upp två val till, meny och hur det fungerar. Dessa kommer inte upp om man går direkt... Känns buggigt på något vis.

Alla mina val har ”snabb” som epitet...

Varje person får olika? O_o
 

Liknande trådar

Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
604
Senast: Otherside
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 841
Senast: Snubbelfot
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
407
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
519
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp