Med vad putsar ni glasögonen?

Bukefalos 30 år!

Optikern visade nån spray + papper och sen putsduk, men kan man inte använda handdiskmedel?
Putsduken räcker inte till när det är för smutsigt.

Hur gör ni?
Jag gör som optikern säger. Glasen har blivit annorlunda, skörare. De håller inte för mig och min nivå på ridsport, dvs hjälm, utomhus, rörelse och svett. Ingen värme, skjöljer av med kallt vatten sen optikerns spray och duk. Undviker ugnar och vedspisen tar av mig dem om det blir värme. Väldigt dåliga har de blivit, glasen alltså. Håller två minuter. Absolut inte diskmedel eller tvål från alla jag pratat med. För basiskt antar jag. Deras medel bara.

Sköljer först, sedan diskmedel. Yes. Har provat glasögonservetter, optikerns spray och trasa. Fungerar inte för mig. Använder bara i absolut nödfall. De drar bara runt skiten.

En droppe diskmedel på varje glas och sedan lite vatten som jag gnor runt med fingrarna. Sköljer av och lägger dem på en kökshandduk. När de har torkat så putsar jag dem med norwex putstrasa som är avsedd för glasögon.

Jag har inte glasögon själv men mina barn har och de är galet smutsiga varje kväll. ;)

Tack för alla svar!
Tror jag vågar prova med lite diskmedel då …
Våtservetter för glasögon måste bli väldigt dyrt?
Köper 2 st 30 pack för 25 kr på rusta. Använder 1 om dagen = 0,41 kr/dag = 149 kr/år
Har provat andra engångs men tycker de är för hårda.

Liknande trådar

• Bli av med utseendekomplex?
  • Erfarenhet av gallstenar?
  • Vad ska jag göra med håret?
  • Inte min vårdcentral

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat