Meghan Markle intervju?

Det var nog inte riktigt så synd om Diana, som media ville få det till nuförtiden.

Hon blev väldigt gullad med av media efter sin död, men tog ett antal usla beslut själv också.
Varför gifte hon sig öh med Charles? Varför gav hon sig in i den märkliga Jet-set världen efter skilsmässan?

Varför gifte sig Charles med henne?

Iofs är det nog synd om hela engelska kungahuset, som lever i i förvriden värld, men i sammanhanget MM och Harry pratar vi om PENGAR, till skillnad från att vi alla skulle behöva en smula mer pengar.
Men skojar du? Du menar att hennes mående med självskadebeteende, ätstörningar och depressioner inte stämde? Och hur media behandlade henne under tiden hon levde? Och vadå, hon blev gullad med efter sin död, ja men okej, då var det inte synd om henne alls. För det som händer efter döden, det är det som avgör huruvida någon blev illa behandlad eller inte.
 
Vilket märkligt uttalande.

Varför gav HON sig in i........

Om det varit en HAN så hade du antagligen inte ens tänkt tanken om HAN varit i den konstiga jet-set världen både under och efter äktenskapet.

Varför får kvinnor inte festa loss efter en skilsmässa?
Jag gör ingen skillnad på män eller kvinnor.

Det finns omogna personer, oavsett kön.

Jag ser heller ingen anledning att som vuxen "festa loss". Det är ett typiskt barnsligt/tonåringsartat beteende, som brukar upphöra någonstans innan man fyller sisådär 30.

Han satt fast, som ett offer, i det mycket märkliga engelska kungahuset. Han är ansvarig för hur han

Hon hade, åtminstone initialt, ett val att slita i att fastna i sagda kungahus.

Och varför någon överhuvudtaget skulle vilja vara en del av jetsetet, övergår min förmåga att förstå.

Att bosätta sig på en s.k. tråkig plats, och att ägna sig åt s.k. tråkiga aktiviteter (fågelskådning, stickning, trädgårdsodling som hobby, meka med ångmaskiner eller så), renderar betydligt mindre mindre intresse på sikt från skvallerpressen.

Att påstå att Diana inte skulle ha ett dugg medansvar för hur hon formade sitt öde, är bara löjligt.

Den där bilden av den helgonlika Diana, som ett offer, som uppkommit via media efter hennes död, är lika platt och korttänkt, som det faktum att hon satte sig i en svår situation, när hon valde att gifta sig med Charles och därmed med det dysfunktionella engelska kungahuset.
 
Men skojar du? Du menar att hennes mående med självskadebeteende, ätstörningar och depressioner inte stämde? Och hur media behandlade henne under tiden hon levde? Och vadå, hon blev gullad med efter sin död, ja men okej, då var det inte synd om henne alls. För det som händer efter döden, det är det som avgör huruvida någon blev illa behandlad eller inte.

Så tråkigt att hon inte tog emot vård, när hon behövde det.

Det är många som hamnar i mycket dåliga äktenskap, utan att för den delen ägna sig åt självskadebeteenden, eller få ätstörningar.
Hur mycket är diagnosticerat, eller påståenden från vulgärpressen?

Sedan så vet egentligen vare sig du eller jag, hur hon egentligen mådde innan hon gifte sig, eller vad/vemvilka som drev henne att gifta sig med Charles.
 
Jag gör ingen skillnad på män eller kvinnor.

Det finns omogna personer, oavsett kön.

Jag ser heller ingen anledning att som vuxen "festa loss". Det är ett typiskt barnsligt/tonåringsartat beteende, som brukar upphöra någonstans innan man fyller sisådär 30.

Han satt fast, som ett offer, i det mycket märkliga engelska kungahuset. Han är ansvarig för hur han

Hon hade, åtminstone initialt, ett val att slita i att fastna i sagda kungahus.

Och varför någon överhuvudtaget skulle vilja vara en del av jetsetet, övergår min förmåga att förstå.

Att bosätta sig på en s.k. tråkig plats, och att ägna sig åt s.k. tråkiga aktiviteter (fågelskådning, stickning, trädgårdsodling som hobby, meka med ångmaskiner eller så), renderar betydligt mindre mindre intresse på sikt från skvallerpressen.

Att påstå att Diana inte skulle ha ett dugg medansvar för hur hon formade sitt öde, är bara löjligt.

Den där bilden av den helgonlika Diana, som ett offer, som uppkommit via media efter hennes död, är lika platt och korttänkt, som det faktum att hon satte sig i en svår situation, när hon valde att gifta sig med Charles och därmed med det dysfunktionella engelska kungahuset.

Jeeeez...
 
Min gissning:

Hon var ung, han var prins och hon blev totalt charmad av sagan om flickan som fick sin prins. Dumt beslut, visst, men många av oss har blivit totalcharmade av betydligt mindre när vi var unga och dumma. Charmade av någon/något som vi nu när vi är äldre inte hade gått på.

Varför han gifte sig med henne? Ett väldigt dumt beslut. Han var äldre, hade mer livserfarenhet och borde vetat bättre än att gifta sig med en kvinna när han älskade en annan. Men gissningsvis är han så indoktrinerad sen födseln att plikten kommer före allt och eftersom Camilla inte var godkänd så var han tvungen att gifta sig med nån annan och producera arvingar. Diana var ung, vacker och karismatisk och framförallt godkänd av hovet.

Märklig jet-set värld efter skilsmässan? Hon var rik och berömd och kunde inte röra sig i vilka krestar som helst. Hon var världens mest påpassade och förföljda person och det fanns nog inte många sammanhang hon kunde välja mellan. Valet att bli en vanlig person fanns inte. Jet-set världen som du kallar det var nog en plats där folk inte blev lika imponerade och där hon smälte in bättre. Där det var fullständigt naturligt att ha livvakter osv.

Jag tror att det var väldigt synd om Diana. Men jag tycker också synd om Charles. P.g.a. vem hans mamma är så förlorade han och hans livs kärlek (Camilla) många år de kunde spenderat tillsammans. Det är också väldigt tragiskt tycker jag. Jag är glad att både det svenska och det brittiska kungahuset ändrat inställning de senaste åren när det gäller vem som är en lämplig fru/make.
Jag tror faktiskt att det finns/fanns alternativ till jetsetvärlden.

T.ex. det lilla godset på landsbygden, och för skvallerpressen "tråkiga" aktiviteter. Livvakter javisst, men tillslut tröttnar även skvallerpressen på att hålla hårdbevakning, när det inte finns något skandalöst att rapportera.

Men jag misstänker att Diana aldrig fick hjälp att hitta alternativ.
 
Men hon har ju flertalet gånger sagt att hon var väldigt kär i Charles. Han hade ju dejtat hennes storasyster innan henne så de "kände" ju varandra sedan flera år bakåt, även om det var långt innan hon blev tillräckligt stor för att ens vara byxmyndig. I någon intervju har hon sagt att han var "gorgeous". Och med tanke på att hon städade i sin systers lägenhet och jobbade på ett dagis så var det nog rätt så roligt att Charles gav henne uppmärksamheten. Han var ju kär i Camilla, men han fick inte gifta sig med henne eftersom hon redan var gift med någon annan och innan dess hade ett rykte om sig att vara lite väl mycket "partyprincessa". Camilla klarade inte moralproven helt enkelt, vilket Diana gjorde eftersom hon var mer tillbakadragen.

Diana valdes ut av familjen och gavs som alternativ till Charles. Och han tyckte nog att hon var rätt så lämplig och att hon skulle bli en bra drottning i framtiden. De hade nog inte räknat med att hon var så stark, samtidigt som hon var så svag och känslig som hon var. Engelska kungahuset är ju inte direkt känt för att vara känslofyllt. ;)

Och det är väl inte konstigt att hon blir mer fri och vild när hon släpps ur fängelset som det innebar att vara Charles fru? Hon var rik, hon var vacker, hon hade inte festat klart eftersom hon typ var 18-19 år gammal när hon gifte sig med Charles och sen satt ensam på slottet i en massa år. Såklart hon ville ut och göra sin grej. Bli fri! Jag är likadan när jag blir singel, jag vill festa, jag vill vara ute och träffa folk - men såklart man hänger i den sociala krets man tillhör på ett annat sätt. Sällan Diana skulle åka till Cypern och festa i Ayia Napa som vi andra gör. ;) Det är ju liksom lite mer klass på henne.
Jag förstår inte det där behovet av s.k. festande?

Det kanske finns hos några människor, men långt ifrån alla.
Det brukar gå över med åldern dessutom.

Vissa har kanske aldrig skaffat sig något intresse för något alls, och då kanske endast festande finns kvar?
Annars så kan ju ett återupptagande av ens stora intresse, vara minst lika attraktivt som att "festa".

För mig t.ex., låter en vandring i fjällen långt mer attraktivt, än att "festa på Rivieran".
 
Vad menar du?

Att du har svårt med att jag, som råkar vara ungefär lika gammal som Diana, och därför har hört om detta, sedan det började, tycker att hela grejen med idoliseringen av henne är vansinnig?

Det jag ser som viktigt i dessa historier, om de öden som skapas ur ffa engelska kungahuset, är att kungahus (i största allmänhet, inte endast det engelska) är en märklig, medeltida, rent av forntida, kvarleva som borde upphöra.
 
Jag förstår inte det där behovet av s.k. festande?

Det kanske finns hos några människor, men långt ifrån alla.
Det brukar gå över med åldern dessutom.

Vissa har kanske aldrig skaffat sig något intresse för något alls, och då kanske endast festande finns kvar?
Annars så kan ju ett återupptagande av ens stora intresse, vara minst lika attraktivt som att "festa".

För mig t.ex., låter en vandring i fjällen långt mer attraktivt, än att "festa på Rivieran".
Men vilken tur att du inte representerar alla människor :up: Jag är 35 och att vandra i fjällen låter dötrist. Jag åker hellre till Rivieran.

Vissa människor gillar att festa. Andra gillar att samla frimärken. Och så finns det människor som gillar att göra bägge delarna. Deal with it.
 
Men vilken tur att du inte representerar alla människor :up: Jag är 35 och att vandra i fjällen låter dötrist. Jag åker hellre till Rivieran.

Vissa människor gillar att festa. Andra gillar att samla frimärken. Och så finns det människor som gillar att göra bägge delarna. Deal with it.
Implicit, så erkänner du alltså, att olika beteende, kan rendera olika uppmärksamhet från skvallerpressen, eller missförstår jag?

Om man väljer en livsstil, som ger mycket uppmärksamhet eller ej, spelar kanske roll, för hur man själv formar sitt liv.
 
Jag förstår inte det där behovet av s.k. festande?

Det kanske finns hos några människor, men långt ifrån alla.
Det brukar gå över med åldern dessutom.

Vissa har kanske aldrig skaffat sig något intresse för något alls, och då kanske endast festande finns kvar?
Annars så kan ju ett återupptagande av ens stora intresse, vara minst lika attraktivt som att "festa".

För mig t.ex., låter en vandring i fjällen långt mer attraktivt, än att "festa på Rivieran".
Du har aldrig funderat på om människor fungerar på olika sätt och tycker att olika saker är roligt? Eller tror du på fullt allvar att alla som gillar att festa bara har missat att man kan fjällvandra istället? Du känns otroligt naiv i den världsbild och av hur människor fungerar. Personligen skulle jag också hellre fjällvandra istället för Rivieran men jag förstår fullt ut att andra människor tycker något helt annat, tack och lov för annars skulle fjällvärlden vara fullsmockad.
 
Implicit, så erkänner du alltså, att olika beteende, kan rendera olika uppmärksamhet från skvallerpressen, eller missförstår jag?

Om man väljer en livsstil, som ger mycket uppmärksamhet eller ej, spelar kanske roll, för hur man själv formar sitt liv.

Så om man väljer att åka till rivieran och festa får man stå ut med att förföljas av tabloidpress och får sitt liv uthängt på löpsedlar? Vill man får slut på det får man börja fjällvandra istället?

Lite som att om man väljer att klä sig i "utmanande" kläder så får man stå ut med oönskad uppmärksamhet alternativt börja klä sig heltäckande?

Om du nu varit med från början under rapporteringen kring Diana så vet du mycket väl att den genomvidriga brittiska tabloidpressen var milsvida över alla gränser i sin så kallade bevakning. Alldeles oavsett vilka nöjen Diana uppskattade och vilka hon umgicks med.
 
Du har aldrig funderat på om människor fungerar på olika sätt och tycker att olika saker är roligt? Eller tror du på fullt allvar att alla som gillar att festa bara har missat att man kan fjällvandra istället? Du känns otroligt naiv i den världsbild och av hur människor fungerar. Personligen skulle jag också hellre fjällvandra istället för Rivieran men jag förstår fullt ut att andra människor tycker något helt annat, tack och lov för annars skulle fjällvärlden vara fullsmockad.
Naturligtvis vet jag att folk fungerar olika.


Men om man vill undvika att uppnå största möjliga uppmärksamhet från skvallerpressen, så kan det kanske vara så att ett beteende som är mindre intressant för denna vidriga press, under några år, kan vara värt det?

Det finns ju faktiskt mellanting mellan att "fjällvandra" eller "maxat festande".

I Dianas fall, så var det inte brist på pengar, som tvingade fram dåliga val.

En vuxen person bör ha en del konsekvenstänk, när man formar sitt liv.

Annars är ju egentligen allt OK.

Inklusive kriminellt beteende.
 
Ang Diana så är jag mest frustrerad över att hon inte använde säkerhetsbältet i bilen - ens när de var jagade och körde väldigt fort. Bältad hade hon antagligen överlevt. Det hade varit otroligt intressant att se hur saker och ting utvecklat sig om hon fått leva vidare; i hennes eget liv liksom i t.ex. Harrys.
 
Så om man väljer att åka till rivieran och festa får man stå ut med att förföljas av tabloidpress och får sitt liv uthängt på löpsedlar? Vill man får slut på det får man börja fjällvandra istället?

Lite som att om man väljer att klä sig i "utmanande" kläder så får man stå ut med oönskad uppmärksamhet alternativt börja klä sig heltäckande?

Om du nu varit med från början under rapporteringen kring Diana så vet du mycket väl att den genomvidriga brittiska tabloidpressen var milsvida över alla gränser i sin så kallade bevakning. Alldeles oavsett vilka nöjen Diana uppskattade och vilka hon umgicks med.
Att dra in "utmanande klädsel", är löjligt. Det befinner sig i ett annat härad än det här.
Dianas öde handlar om ett unket gammaldags kungahus, kombinerat med en rad andra andra faktorer.

Att kvinnor skulle behöva anpassa sin klädsel, handlar om grundmurade patriarkala strukturer, som bör förpassa till historien, även om det går trögt.

De riktigt rika med stor ärvd makt, i samhället, spelar inte, och har egentligen aldrig haft samma spelregler som resten av oss.
Det är därför det unkna länder som t.ex. Pakistan, kan väljas en kvinnlig president, när resten av den kvinnliga befolkningen i stort sett är maktlös.

Att vuxna människor, bör tänka, och få hjälp med att tänka över, sitt liv i största allmänhet, är en helt annan sak.
 
Ang Diana så är jag mest frustrerad över att hon inte använde säkerhetsbältet i bilen - ens när de var jagade och körde väldigt fort. Bältad hade hon antagligen överlevt. Det hade varit otroligt intressant att se hur saker och ting utvecklat sig om hon fått leva vidare; i hennes eget liv liksom i t.ex. Harrys.
Alltså, nu kanske jag överreagerar på hur du formulerar dig just här, men du skriver helt ärligt att du är frustrerad över hur en person dött för att det hade varit 'intressant' för dig att se henne vid liv?


KL @skogaliten
Så du tycker inte att alla människor, oavsett vilka de är födda till, ska ha rätten att bestämma över sina egna liv? Att göra det som känns bra för dem utan att bli dömda (inom lagens gränser)?
 
Här är nog hela problemet. Den lilla introduktionen hon fått är inte tillräckligt. Bara en sådan sak som att hon kom till Wimbledon i trasiga jeans. Det är allmänt känt, och det står på biljetterna, att det krävs en klädkod på Wimbledon. Hon blev rasande eftersom hon inte blev insläppt, men det hade ju liksom ingen blivit. Hon är för okunnig. Och hon är van att stå i centrum själv. Det är nog inte helt roligt att komma till en sådan traditionsbunden familj där rangordningen är så tydlig vilka man behöver niga för och vilka man ska kalla för sina titlar. Det blev nog så att hon kände sig väldigt utanför, samtidigt som hon hade en hel massa regler och krav på sig. Såklart man inte vill vara med då.
Kan det vara en krasch mellan amerikansk och brittisk celebritetskultur? eller något. Inte för att jag vet men om det vore så att Stjärnor i USA kan ställa stora krav och ignorera regler som är för andra medan brittiska kungliga kan ställa färre krav och måste följa fler regler än andra? Så skulle det kunna förklara en del.

Känns som att krascherna som sker är när de vill vara amerikanskt platstagande och synligt spenderande istället för återhållsamt odla sin rosenträdgård eller något? (flygresor och husombyggnader som är mer lyxbetonat och specialbehandling)

Även om det inte alls förklarar varför de inte har någon slags funktion i kungahuset som kan berätta för ingifta hur allt fungerar.
 
Att dra in "utmanande klädsel", är löjligt. Det befinner sig i ett annat härad än det här.
Dianas öde handlar om ett unket gammaldags kungahus, kombinerat med en rad andra andra faktorer.

Att kvinnor skulle behöva anpassa sin klädsel, handlar om grundmurade patriarkala strukturer, som bör förpassa till historien, även om det går trögt.

De riktigt rika med stor ärvd makt, i samhället, spelar inte, och har egentligen aldrig haft samma spelregler som resten av oss.
Det är därför det unkna länder som t.ex. Pakistan, kan väljas en kvinnlig president, när resten av den kvinnliga befolkningen i stort sett är maktlös.

Att vuxna människor, bör tänka, och få hjälp med att tänka över, sitt liv i största allmänhet, är en helt annan sak.

Min jämförelse gällde enbart det orimliga i att den utsatta personen ska anpassa sitt sätt att vara på grund av andras bedrövliga beteende. Brittiska tabloidernas hetsjakt på Diana förmildras inte av att hon var rik eller kunglig eller huruvida hon tyckte om att festa.
 
Det var nog inte riktigt så synd om Diana, som media ville få det till nuförtiden.

Hon blev väldigt gullad med av media efter sin död, men tog ett antal usla beslut själv också.
Varför gifte hon sig öh med Charles? Varför gav hon sig in i den märkliga Jet-set världen efter skilsmässan?

Varför gifte sig Charles med henne?

Iofs är det nog synd om hela engelska kungahuset, som lever i i förvriden värld, men i sammanhanget MM och Harry pratar vi om PENGAR, till skillnad från att vi alla skulle behöva en smula mer pengar.
Tycker kanske det har varit lite synd om Charles, inte för att han antagligen förtjänar det egentligen men.. Verkar ju som att han ville ha sin nuvarande fru nästan hela tiden och att de kanske hade haft mer liknande intressen eller något.
 
Alltså, nu kanske jag överreagerar på hur du formulerar dig just här, men du skriver helt ärligt att du är frustrerad över hur en person dött för att det hade varit 'intressant' för dig att se henne vid liv?


KL @skogaliten
Så du tycker inte att alla människor, oavsett vilka de är födda till, ska ha rätten att bestämma över sina egna liv? Att göra det som känns bra för dem utan att bli dömda (inom lagens gränser)?
Ja, du överreagerade - eller missuppfattade, rättare sagt. Men jag förstår verkligen vad du menar, jag uttryckte mig klumpigt. Ja, jag är frustrerad över att hon inte hade bilbälte, (över att hon överhuvudtaget jagades på det viset) över att hon inte fick leva vidare. Jag önskar verkligen att hon fått finnas kvar. Och jag undrar uppriktigt över hur saker hade utvecklats isåfall - hur hon själv gått vidare i livet, hur barnen fått behålla sin mamma osv osv i det oändliga. Kanske Harrys liv sett annorlunda ut, det är ju så tydligt att han bär med sig (den förklarliga) vreden över mammans situation och för tidiga död.

Men naturligtvis önskar jag inte att hon fått leva vidare FÖR ATT jag skulle få nån slags nyfikenhet stillad......
 
Jag läste på wiki att prins Charles innan han träffade Diana var tillsammans med Camilla Parker men själv bröt förbindelsen varefter hon efter något år gifte sig med Bowles. Jag tycker nog att Charles själv bär ansvar för sina äktenskap och relationer, om konventionen tillät att han gifte sig med henne efter allt som hänt med skillsmässor och dödsfall så hade han kunnat gjort det redan från början också.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 294
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 313
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 039
Senast: mars
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 054
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp