Melodifestivalen 2021 FINALEN!

Vilken låt är din FAVORIT i finalen?


  • Antal omröstningsdeltagare
    97
  • Omröstning stängd .
Ja det är faktiskt kul när dom går nerifrån o upp istället för minst till högst poäng så man har liksom ingen aning vad dom sista det står mellan får för poäng :). Fast nu visste man ändå att Tusse skulle få höga poäng

För att den spänningen ska hålla i sig måste man göra konstpaus med två oredovisade poäng. Nu visste man att Tusse skulle få 96 poäng.
 
Jag är lite efter och hade inte hört Tusses låt innan, men låter den inte väääldigt lik Måns låt Heroes korsat med Imagine Dragons? :D
 
Om Tusse vinner, vilket jag befarar, så blir det tredje gången jag inte kan vara stolt över Sveriges bidrag :cautious:

Tja, Tusse är säkert en trevlig och bra person och de internationella rösterna verkar ju tala för att låten funkar alldeles oavsett. Så jag hoppas det går bra i ESC, men personligen är jag rätt likgiltig till låten och numret.

(Av nyfikenhet, vilka är de andra två?)
 
@Lillgrådis
Anna Bergendahl - This is my life och Benjamin Ingrosso - Dance you off.
Jag tål inte de låtarna och, framförallt i ett fall, artisterna.

Dance you off var också i mitt ”likgiltighetsfack”. :) Samt Robin Bengtssons låt, minns inte ens vad den hette. Och några till. Eric Saades Popular var jag aldrig såld på heller. This is my life kommer jag knappt ihåg vad jag tyckte om så troligen åt det hållet på den med. Men det gick ju placeringsmässigt ganska bra för de flesta av dem ändå.
 
Ändå ganska få! Inte riktigt en melloperson (men kollar uppenbarligen ändå, haha). Och det enda bidraget jag gillat på riktigt är Hataris bidrag i Eurovision för några år sedan. :D

Det är ju av de svenska bidragen i Eurovision. Jag har inte gillat alla andra men kunnat stå för bidraget ändå :)
 
Dance you off var också i mitt ”likgiltighetsfack”. :) Samt Robin Bengtssons låt, minns inte ens vad den hette. Och några till. Eric Saades Popular var jag aldrig såld på heller. This is my life kommer jag knappt ihåg vad jag tyckte om så troligen åt det hållet på den med. Men det gick ju placeringsmässigt ganska bra för de flesta av dem ändå.

Inte This is my life. Den gick inte ens till final.
Popular är en av mina favoriter från de senaste åren :D
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 374
Senast: Gunnar
·
Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 850
Senast: voltis
·
Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 080
Senast: MJLee
·
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
27 506
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp