Melodifestivalen 2022 FINAL!

Förstår nog inte heller tjusningen med Cornelia.... :confused: Lyssnade också på den igen, men det är inget som jag alls ens känner att har hört förut.... :o

Jag tycker däremot mycket om Bagges sångröst. Kul att vi tycker så olika :) !
 
Hoppas på Anders faktiskt ☺️

Jag gillar Anders Bagge. Jag älskar hans röst! Men jag hoppas för hans skull att han inte vinner! Jag har kollat på ett antal reacts nu från ESC-fans. De liknar låten vid Storbrittanniens från förra året. Den fick noll poäng av både jury och publik. De erkänner att han har en riktigt bra röst men tycker inte alls om låten och tycker att han är alldeles för stel på scenen. Låten ses som extremt omodern, mossig och fylld med klichéer i texten. Scenshowen tycker de är pinsamt billig och dålig. Jag är rädd för att han kommer få mycket kritik i Europa om han vinner. En stor del av anledningen till att det funkar i Sverige är för att svenska folket "känner" honom och känner till hans historia med scenskräck osv. I Europa ser de honom som en f.d. framgångsrik låtskrivare som nu ska försöka satsa på en egen karriär som artist. De struntar fullständigt i om han har/haft scenskräck och tycker att det är förvånande att någon som skrivit låtar till så stora artister skickar en så omodern och dålig låt. Nä, det vore direkt taskigt att skicka honom till Turin! Personligen gillar jag det. Inte min nummer 1 men bättre än några andra i finalen. Men det här är vad folk i ESC-världen tycker. Vi kan se fram emot en extremt dålig placering i ESC om han vinner Mello. Tyvärr. Jag tycker verkligen att han verkar vara en superhärlig människa med en helt underbart sångröst!!

Min favorit sen vecka 1 är Cornelia. Utan tvekan. Men jag skulle också bli glad om Medina vann. Jag tror att de hade gjort succé i Turin! Inte vinst men ESC-publiken hade älskat låten och framträdandet! Dels för att det är en härlig glad låt som inte låter alls som nåt Sverige brukar skicka. Men också för att den är på svenska men det gör liksom inget om man inte förstår vad de sjunger för andemeningen går ändå fram.

Sen hade jag inte blivit upprörd om Klara vann. Inte min favorit. Men en riktigt bra låt och om rösten håller kan det bli en bra placering i Turin. Håller inte rösten förlåter ESC-publiken inte det minsta lilla.

Övriga vill jag inte ska vinna.
 
Men om Cornelias låt är en sådan låt som växer och att man fastnar för den efter flera lyssningar så är det väl inte rätt låt att skicka till Eurovision iaf om vi vill vinna :p. Då ska det ju vara en låt som ger intryck direkt.

Den fastnade hos mig första gången jag såg den. Reacts jag sett på YT fastnar direkt och älskar den! Den uppfattas som äkta, genuin och de anser att den har något som de senaste årens svenska bidrag saknat. Äkthet. De senaste åren har de svenska låtarna (The Mamas undantaget) setts som plastiga, överproducerade och kommerciella. Med Cornelias Hold me closer anser de bryten trenden av unga män med överproducerade poplåtar. De älskar den!
 
Jag tycker det vore direkt elakt att skicka honom till Turin med den låten. Han kommer bli slaktad och de tycker att det låter som en låt Storbrittannien brukar skicka. Det är ingen komplimang. Tvärtom.

Enig. Har man dåligt självförtroende så skulle det vara ett riktigt tungt ok att tvingas försöka baxa den låten förbi semifinalen i ESC (troligen mission impossible om inte genomsnittet är ännu lägre än vanligt). Jag tycker också att Bagge verkar som en jättehärlig och genuin människa med mycket värme och stark röst. Men blev förvånad att han själv står med som låtskrivare, trodde det skulle ha mynnat ut i en betydligt bättre och modernare låt.

Fast Jimmy Jansson har också varit med i låtskrivandet, och hans ”Vi ska gunggungunga du och jag vi ska sjungsjungsjunga shalala” är fortfarande ett av mina rödaste skynken av fasansfullhet i min Mello-historia. Så det kanske förklarar något.
 
Jag förstår inte storheten med varken Cazzi, Cornelia eller Bagges låtar faktiskt. Och håller med, vem det nu var som skrev, om att en låt som växer ju fler gånger man lyssna på den inte är en direkt lämplig låt att skicka till eurovision.

Tror, tyvärr, att Bagge vinner för att han är väldigt folkkär men låten är, enligt mig, inte särskilt bra och väldigt klyschig.
 
Den låt jag gillat allra mest från första lyssningen är Klara Hammarström och jag har gillat Anders Bagges och Cazzi Opeias från början med 😊, Cornelias och Tones har växt hos mig. John Lundviks är ingen favorit men den är fin, Robin Bengtssons och Anna Bergendahls är helt okej; så överlag ovanligt många bra finalbidrag i år tycker jag 😊
 
Jag gillar melodin och rösten i Bagges låt, tycker den är riktigt bra faktiskt, men texten är katastrofal. Bara klyschor och ordbajseri typ. Så tror tyvärr inte den kommer gå bra i Eurovision pga det.
 
Enligt alla bettingsidor kommer Cornelia vinna. Jag tycker den låter är helt klart bäst så ser henne gärna vinna.

Vi kommer tyvärr inte vara hemma imorgon för att kunna se finalen, så det får bli senare i efterhand. Hoppas inte bli spoilad 🙈
 
Enligt alla bettingsidor kommer Cornelia vinna. Jag tycker den låter är helt klart bäst så ser henne gärna vinna.

Vi kommer tyvärr inte vara hemma imorgon för att kunna se finalen, så det får bli senare i efterhand. Hoppas inte bli spoilad 🙈
Lycka till med det. Kolla inte nån nättidning, Facebook, den här tråden eller nåt annat. Säkrast att inte sätta på radion heller.
 
Jag hoppas Bagge kommer tvåa. Det gör honom glad, samtidigt som han slipper åka iväg till den stora finalen ... och där kanske inte alls gå långt. Jag tror han skulle må bäst av att komma 2:a i Sverige och slippa mer press på sig.

Vem som ska vinna här hemma har jag ingen aning om, har ingen favorit faktiskt..... Klara faller i mina ögon på den stereotypa klädseln... Hade hon inte samma outfit senast? Jag stör mig ju ständigt på att kvinnor ska behöva klä av sig för att komma nånstans i musikvärlden (i allmänhet). Att det ser ut som nån slags rustning är ju bara mer fetish...
 
Lycka till med det. Kolla inte nån nättidning, Facebook, den här tråden eller nåt annat. Säkrast att inte sätta på radion heller.
Vi kommer se finalen samma kväll bara kanske 1-2 timmar senare. Lyssnar inte på radio och kommer inte gå in på insta eller nättidning fram tills dess ändå då vi är på restaurang.
Är inte hela världen om jag blir spoilad men kan ju försöka 😊
 
Jag hoppas Bagge kommer tvåa. Det gör honom glad, samtidigt som han slipper åka iväg till den stora finalen ... och där kanske inte alls gå långt. Jag tror han skulle må bäst av att komma 2:a i Sverige och slippa mer press på sig.

Vem som ska vinna här hemma har jag ingen aning om, har ingen favorit faktiskt..... Klara faller i mina ögon på den stereotypa klädseln... Hade hon inte samma outfit senast? Jag stör mig ju ständigt på att kvinnor ska behöva klä av sig för att komma nånstans i musikvärlden (i allmänhet). Att det ser ut som nån slags rustning är ju bara mer fetish...
Jag gillar till min förvåning Klara.
Störde mig enormt på henne i realityserien om deras familj.
Men hon sjunger bra :D
 
Jag gillar melodin och rösten i Bagges låt, tycker den är riktigt bra faktiskt, men texten är katastrofal. Bara klyschor och ordbajseri typ. Så tror tyvärr inte den kommer gå bra i Eurovision pga det.

Den borde ha haft en svensk text om den var tänkt för ESC, så att ingen utanför Norden hade fattat mer än "åh, han sjunger på originalspråk, coolt".
 
Nu så...

Låtarna jag GILLAR mest är
-Medina (alltså mäktig!)
-Tone (mest meningsfull)
-Cazzi (lyckopiller, bästa billåten)
-Liamoo (också skön billåt)

Tycker även om:
-Cornelia (bäst chans i ESC, eget sound)
-Klara (låten bättre än artisten)

Helt ok men inte i topp:
-Bagge (fint live, tröttnar i bilen.)
-Faith (lite samma, bra live men lite tråkigt i längden)
-Anna (jämför med hennes mk bättre låtar tyvärr)

Ingen vinnare för mig
-Theoz (trallvänlig men inte för mig)
-John (rösten räddar inte en rätt tråkig ballad)
-Robin (gillar Robin men inte hans bästa låt)

Men tror som sagt att Cornelia tar det, att hon får allra högst poäng av juryn och även mkt telefonröster. Flest? Inte solklart, bla Bagge tävlar om tittarnas röster.
Men jag är också en sucker för underdogs! Kan kanske Medina eller Tone skrälla? Hoppas! :D
 
Egentligen är jag inget superfan av Melodifestivalen, men vi har en tippningstävling på jobbet och tävlingsmänniska som jag är så engagerar jag mig kanske lite väl mycket just när det blir ett tävlingsmoment. :angel:

Har haft sjukt svårt för vilken låt jag ska tippa som etta, jag gillar Anders Bagge som person och tror att han är omåttligt populär i Sverige (kanske ännu mer efter att han visade så mycket känslor i deltävlingen), men tror som många av er andra att han dels inte kommer få lika många röster av den internationella juryn och dels att det nästan är elakt att skicka honom vidare till Turin när karln har en sån sjuk scenskräck. Cornelias låt förstår jag verkligen inte hypen med alls, tycker den är skittråkig, men det kan mycket väl vara en sån som den internationella juryn gillar och uppenbart också många av tittarna.

Klaras låt är bra på radion men stör mig på framträdandet och framför allt hennes konstiga rustning.

Medinas låt är helt klart den jag tycker bäst om personligen. Hade varit väldigt oväntat att Sverige skickar ett sådant bidrag också. Men har lite svårt att tro att det skulle hända (tyvärr).
 

Liknande trådar

Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 903
Senast: voltis
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 817
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det är dags för den sista deltävlingen i årets melodifestival! :eek::arghh::nailbiting: Kommer ngn av följande låtar...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 792
Senast: Lingon
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 772
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp