Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Bukefalos 30 år!

Ja såg det precis, kul. Och fantastiskt för Benjamin, ännu en bock på hans (och KAJs -även om de inte riktigt erkänner det för sig själva skulle jag tro) bucketlist.
Jag har snöat in på Bottnia paradise som några andra gjorde i början. Där är Benjamin som far västerut och skakar kungens hand.

Vi får nog inte behålla dem om man hör slutlåten, de far hem till kärleken.

Allsång ”barabada bastu” , vad ska de uppträdande? ”Västerut”?

Jag har snöat in på Bottnia paradise som några andra gjorde i början. Där är Benjamin som far västerut och skakar kungens hand.

Vi får nog inte behålla dem om man hör slutlåten, de far hem till kärleken.

Allsång ”barabada bastu” , vad ska de uppträdande? ”Västerut”?
Jag tror att det vanliga är att gästartisten väljer en allsång ut häftet så jag gissar att det blir något annat. Och sen ett par andra sånger. Västerut skulle vara kul men rätt tveksamt. Själv hoppas jag på Bachelor of the sea men tror inte på det. Vi får väl se. Troligen väljer de säkra kort där alla är med. Det är en stor chans att marknadsföra en eller två låtar förutom bara bada bastu som är given. Kanske "Pa to ta na kako", "taco hej" eller "Firmans man" för den breda massan. Text TV kan vara ett alternativ, den verkar alla gilla.

Det börjar med elovena..

20250610_193016.webp

Detta är fint. Det är nog så väldigt väldigt stort, på en nivå som jag inte kan förstå, för Kaj att de fick sitt genombrott i finska Finland också. 💚

https://www.facebook.com/share/r/1Hs7HWsp9b/?mibextid=wwXIfr

(Pakkuruotsi = ”tvångssvenska” som man läste i skolan)
Det är himla fint, jag gissar dock att det är många barn som släpar med sina föräldrar och folk som är hyfsade på Svenska även om de är finskspråkiga i grunden som kommer. Visst låtarna håller många gånger även om man inte kan Svenska alls, men man förlorar ett par dimensioner. Bara det att de kan uppträda för en i huvudsak Finskspråkig publik är större än genombrottet i Sverige. Det känns lite som många svenskar bara väntade på att upptäcka dem och de som lyssnat på deras musik har ofta helt andra favoriter än BBB. En fördel med svenska/finska är ju att vi även om vi inte förstår språken, kan uttala varandras ord hyfsat bra. Vörådialketen är väl inte värre en svenskan i stort, mest bara annorlunda.

Jag har en ny favorit förresten. Dansgolv, den gillade jag inte alls något vidare från början, men nu så....

Det är himla fint, jag gissar dock att det är många barn som släpar med sina föräldrar och folk som är hyfsade på Svenska även om de är finskspråkiga i grunden som kommer. Visst låtarna håller många gånger även om man inte kan Svenska alls, men man förlorar ett par dimensioner. Bara det att de kan uppträda för en i huvudsak Finskspråkig publik är större än genombrottet i Sverige. Det känns lite som många svenskar bara väntade på att upptäcka dem och de som lyssnat på deras musik har ofta helt andra favoriter än BBB. En fördel med svenska/finska är ju att vi även om vi inte förstår språken, kan uttala varandras ord hyfsat bra. Vörådialketen är väl inte värre en svenskan i stort, mest bara annorlunda.

Jag har en ny favorit förresten. Dansgolv, den gillade jag inte alls något vidare från början, men nu så....
Ja precis så tänkte jag också, det där är nog större för dem än genombrottet i Sverige.

Jag kan nog tänka mig att det inte bara är ungar som släpar med föräldrar och folk som är hyfsade på svenska, där kan nog också finnas en del som bara är så jäkla glada över att Kaj satt Finland på svenska kartan. Finland har nämnts, ut till torget 😂

Dansgolv tror jag inte att jag hört, tack för tipset!

Har just snabbspolat mig igenom Allsång för att se Kaj. Vad jätteroligt med alla finska flaggor i publiken! 🙂

Och nu är nog Jakobs mamma glad. Han berättade ju i ett klipp innan att när han avslöjade för henne att de skulle vara med i Mello sa hon Men Skansen då? 😂

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur