Bara doobidoo kvar nu, kanske blir till hösten, nån får tipsa svtJa såg det precis, kul. Och fantastiskt för Benjamin, ännu en bock på hans (och KAJs -även om de inte riktigt erkänner det för sig själva skulle jag tro) bucketlist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara doobidoo kvar nu, kanske blir till hösten, nån får tipsa svtJa såg det precis, kul. Och fantastiskt för Benjamin, ännu en bock på hans (och KAJs -även om de inte riktigt erkänner det för sig själva skulle jag tro) bucketlist.
Om det inte redan är planerat/inspelat så. I dagsläget är de väl de mest eftertraktade "svenska" artisterna. SVT lär ha koll.Bara doobidoo kvar nu, kanske blir till hösten, nån får tipsa svt![]()
Jag har snöat in på Bottnia paradise som några andra gjorde i början. Där är Benjamin som far västerut och skakar kungens hand.Ja såg det precis, kul. Och fantastiskt för Benjamin, ännu en bock på hans (och KAJs -även om de inte riktigt erkänner det för sig själva skulle jag tro) bucketlist.
Jag tror att det vanliga är att gästartisten väljer en allsång ut häftet så jag gissar att det blir något annat. Och sen ett par andra sånger. Västerut skulle vara kul men rätt tveksamt. Själv hoppas jag på Bachelor of the sea men tror inte på det. Vi får väl se. Troligen väljer de säkra kort där alla är med. Det är en stor chans att marknadsföra en eller två låtar förutom bara bada bastu som är given. Kanske "Pa to ta na kako", "taco hej" eller "Firmans man" för den breda massan. Text TV kan vara ett alternativ, den verkar alla gilla.Jag har snöat in på Bottnia paradise som några andra gjorde i början. Där är Benjamin som far västerut och skakar kungens hand.
Vi får nog inte behålla dem om man hör slutlåten, de far hem till kärleken.
Allsång ”barabada bastu” , vad ska de uppträdande? ”Västerut”?
Det är himla fint, jag gissar dock att det är många barn som släpar med sina föräldrar och folk som är hyfsade på Svenska även om de är finskspråkiga i grunden som kommer. Visst låtarna håller många gånger även om man inte kan Svenska alls, men man förlorar ett par dimensioner. Bara det att de kan uppträda för en i huvudsak Finskspråkig publik är större än genombrottet i Sverige. Det känns lite som många svenskar bara väntade på att upptäcka dem och de som lyssnat på deras musik har ofta helt andra favoriter än BBB. En fördel med svenska/finska är ju att vi även om vi inte förstår språken, kan uttala varandras ord hyfsat bra. Vörådialketen är väl inte värre en svenskan i stort, mest bara annorlunda.Detta är fint. Det är nog så väldigt väldigt stort, på en nivå som jag inte kan förstå, för Kaj att de fick sitt genombrott i finska Finland också.
https://www.facebook.com/share/r/1Hs7HWsp9b/?mibextid=wwXIfr
(Pakkuruotsi = ”tvångssvenska” som man läste i skolan)
Ja precis så tänkte jag också, det där är nog större för dem än genombrottet i Sverige.Det är himla fint, jag gissar dock att det är många barn som släpar med sina föräldrar och folk som är hyfsade på Svenska även om de är finskspråkiga i grunden som kommer. Visst låtarna håller många gånger även om man inte kan Svenska alls, men man förlorar ett par dimensioner. Bara det att de kan uppträda för en i huvudsak Finskspråkig publik är större än genombrottet i Sverige. Det känns lite som många svenskar bara väntade på att upptäcka dem och de som lyssnat på deras musik har ofta helt andra favoriter än BBB. En fördel med svenska/finska är ju att vi även om vi inte förstår språken, kan uttala varandras ord hyfsat bra. Vörådialketen är väl inte värre en svenskan i stort, mest bara annorlunda.
Jag har en ny favorit förresten. Dansgolv, den gillade jag inte alls något vidare från början, men nu så....
Tack för påminnelsen!
Det var jättebra, af Sillén i bra form!Roligt att KAJ fick en hel del fokus, jag gillade numret med Pernilla. Jacob och KAJ i sitt esse.
https://www.svtplay.se/klipp/j3ddpzr/kaj-och-pernilla-wahlgren-inga-winners?video=visa
Det är riktigt bra att en reporter verkligen lyssnat på musiken. Jag ser den inte helt på samma vis, men antar att vi alla har vårt eget sett att se på och uppfatta KAJ.Egentligen borde väl den här delen av tråden brytas ut till en egen KAJ-tråd, men jag fortsätter i alla fall här.
Aftonbladet skriver vänligt om KAJ och deras musik, läsvärt!