Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Jag måste ändå säga att Ja, Junior Lerin är årets oseriösa bidrag. Men, med tanke på hur det har sågats vid fotknölarna på förhand (jag lyssnar på poddarna Schlagerkoll och Schlagerfesten) så blev jag ändå positivt överraskad för jag hade väntat mig en ännu värre katastrof.
Jag hoppades att Indra skulle få komma vidare till finalkvalet. Jaqline var förvisso bra om jag bara lyssnar. Men varför i hela friden måste det vara sexigt i mello??? (förra gången hon var med sa min då 14-årige son typ att "låten var väl bra men jag tycker inte om när hon håller på sådär med rumpan"...)
De tv som gick vidare direkt har väl varit vidare redan på förhand så det säger jag inget om. Men jag hoppas inte någon av dem vinner sen.
Håller med dig angående sex-biten. Det känns så omodernt... 🤪

Jag måste ändå säga att Ja, Junior Lerin är årets oseriösa bidrag. Men, med tanke på hur det har sågats vid fotknölarna på förhand (jag lyssnar på poddarna Schlagerkoll och Schlagerfesten) så blev jag ändå positivt överraskad för jag hade väntat mig en ännu värre katastrof.
Jag hoppades att Indra skulle få komma vidare till finalkvalet. Jaqline var förvisso bra om jag bara lyssnar. Men varför i hela friden måste det vara sexigt i mello??? (förra gången hon var med sa min då 14-årige son typ att "låten var väl bra men jag tycker inte om när hon håller på sådär med rumpan"...)
De tv som gick vidare direkt har väl varit vidare redan på förhand så det säger jag inget om. Men jag hoppas inte någon av dem vinner sen.
Jag tänker att det är Jacqline och inte Mello, hon var ganska utmanande (på slutet?) i Idol också. Och jag tänker att även om det inte är min tekopp så vore det ganska trist om alla var som jag. :idea: Min stora behållning av det numret är hennes sångförmåga, hon är riktigt duktig! :love:

Mvh,
Lady_S

Oh well

IMG_7482.webp

+ Indra på plats 15

Dags att ladda om inför lördag!

Göteborg​

Klara Almström
Låttitel: Där hela världen väntar
Upphov: Fredrik Sonefors, Jimmy Jansson, Klara Almström
Arwin
Låttitel: Glitter
Upphov: Arwin Ismail. Axel Schylström. Dino Medanhodzic. Melanie Wehbe, Robert Skowronski
Robin Bengtsson
Låttitel: Honey Honey
Upphov: Gavin Jones, Pär Westerlund, Petter Tarland, Robin Bengtsson
FELICIA
Låttitel: My System
Upphov: Audun Agnar, Emily Harbakk, FELICIA, Julie Bergan, Theresa Rex
Laila Adèle
Låttitel: Oxygen
Upphov: Jonas Thander, Laila Adèle, Marcus Winther-John
Brandsta City Släckers
Låttitel: Rakt in i elden
Upphov: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Kristofer Strandberg, Robert Skowronski

Det kommer bli spännande jag gillar Lailas röst så hoppas på en härlig låt

Sen på pucken men medelålders män i fjädrar och paljetter är ju gulligt och vad mello är för mig. Jag är så glad att sådana bidrag får vara med också, det är halva grejen!
Om du letar upp kontot humoristiskt_ på insta så kan du se ett klipp där en ondsint människa tagit bort den brasilianska kycklingens musik och körer. Även du kommer då att fälla en tår för de stackars artister och låtskrivare som gjort ambitiösa försök att få delta men fick nobben när ickesångaren skulle in 😞

Om du letar upp kontot humoristiskt_ på insta så kan du se ett klipp där en ondsint människa tagit bort den brasilianska kycklingens musik och körer. Även du kommer då att fälla en tår för de stackars artister och låtskrivare som gjort ambitiösa försök att få delta men fick nobben när ickesångaren skulle in 😞

Jag såg😂😂 det var det som fick mig att skriva här😇

Men är inte det vad mello är numer, det ska finnas element även i bidragen av fullständigt icke-musikaliska nummer. Junior och Edward Blom och sen säkert andra jag glömt bort. Där den svaga sången i mellanakterna är rejält tekniskt bättre.

Han har jämförts med just Edward Blom, som jag inte minns, och båda har ansetts vara lågvattenmärken även i skojgenren. Det har ju funnits såna låtar som ändå haft en viss charm, till och med La Gunilla var rätt kul. Men Junior är FÖR kass och låten låter som något som slängts ihop på en kafferast.

Men jag läser på många ställen om barn som har den på repeat. 😳 Hoppas Brandsta tar över det där på lördag.

Jag gillar inte mello. Jag gillar inte schlager.

Men Half of Me snurrar på totalt repeat i min hjärna, vilken otrolig schlagerdänga. Så klassisk, så ABBA möter Ola Salo, vintage Carola, höjden av vår schlagertradition typ, och snubben kan verkligen sjunga.

För första gången i mitt liv har jag en favorit som jag hoppas vinner rubbet :confused:

Dags att ladda om inför lördag!

Göteborg​

Klara Almström
Låttitel: Där hela världen väntar
Upphov: Fredrik Sonefors, Jimmy Jansson, Klara Almström
Arwin
Låttitel: Glitter
Upphov: Arwin Ismail. Axel Schylström. Dino Medanhodzic. Melanie Wehbe, Robert Skowronski
Robin Bengtsson
Låttitel: Honey Honey
Upphov: Gavin Jones, Pär Westerlund, Petter Tarland, Robin Bengtsson
FELICIA
Låttitel: My System
Upphov: Audun Agnar, Emily Harbakk, FELICIA, Julie Bergan, Theresa Rex
Laila Adèle
Låttitel: Oxygen
Upphov: Jonas Thander, Laila Adèle, Marcus Winther-John
Brandsta City Släckers
Låttitel: Rakt in i elden
Upphov: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Kristofer Strandberg, Robert Skowronski

Det kommer bli spännande jag gillar Lailas röst så hoppas på en härlig låt

Jag känner mig inte peppad på någon av de artisterna. Brandsta verkligen? De var ju inte ens bra första gången. Robin B har väl gjort sitt i Mello?

Sen på pucken men medelålders män i fjädrar och paljetter är ju gulligt och vad mello är för mig. Jag är så glad att sådana bidrag får vara med också, det är halva grejen!
Om han sjungit bättre så hade det funkat för mig. Jag tycker alla ska vara hyfsade sångare. Det var lite där KAJ bröt trenden förra året, ett roligt nummer som lät bra med riktiga artister.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka