Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Åh där vinner Finland eurovision med Linda Lampenius och Pete Pakkonen, Sanna mina ord. Låten berättar en historia även utan tillgång till det finska språket. Hoppas vi skickar Felicia så finns det en chans på andraplats.

Grattis Linda Lampenius. https://yle.fi/a/7-10094236

En Melodifestivaltråd utan KAJ går knappt efter fjolårets succé här kommer en länk till deras nya ”BadaBastuTrauma”-låt. https://yle.fi/a/7-10094235

Kram på er var snälla en andraplats är bra också.
Vi såg Trauma-låten och älskade den 😻

F ö ska jag lyssna lite mer på Ya Ya Ya som Norge skickar, första intrycket gillade jag

Jag förstår inte heller tjusningen med Finlands bidrag. Linda ser ut som en klockren Pamela Andersson kopia (ja jag anses förvisso va ansiktsblind av mannen), visst hon är grym på fiol men nope. Killen är skitful (dvs inte min typ what so ever) och finska är allt annat än ett skönsjungande språk.. Dock hörde jag Lordi - Hardrock halleluja i helgen och DEN är riktigt bra !

Jag är också en Felicia "fan" nu i mello. Jag får på riktigt gåshud när jag hör hennes låt.

Sen har jag inte kollat nåt annat land. Det hinns med sen med delfinalerna... OM det inte kommer ett "inför Eurovision" i Norge igen... För då kollar jag definitivt på den ! Även om Sverige har ett sånt såklart !

Angående gårdagen så tyckte jag inte direkt någon låt var en vinnarlåt men jg fattar att barnen tycker Delulu är rolig. :o 😅 Sanna tyckte jag inte riktigt hittade rätt toner? Hon är ju annars väldigt träffsäker och låten var inte hennes bästa.

Det blev en väldigt lång kväll iom finalkvalet och jag hoppas de hittar på något vettigare sätt till nästa år.

Angående gårdagen så tyckte jag inte direkt någon låt var en vinnarlåt men jg fattar att barnen tycker Delulu är rolig. :o 😅 Sanna tyckte jag inte riktigt hittade rätt toner? Hon är ju annars väldigt träffsäker och låten var inte hennes bästa.

Det blev en väldigt lång kväll iom finalkvalet och jag hoppas de hittar på något vettigare sätt till nästa år.
Blev också förvånad över Sanna men kände även där att det verkligen inte var en låt som tar hand om hennes röst och register, den lät svårsjungen!

Vågar vi gissa på vem som vinner hela balunsen.
Personligen blir jag glad av Medina, brandsta och lilla al faji.

jag ser dock ingen som kan hävda sig ute i Eurovision i år. Om man inte skickar Grezula eller smash.

Det blir spännande på lördag. Ska åka och kolla på alla som ska in på arenan innan vi åker hem och bänkar oss.

jag ser dock ingen som kan hävda sig ute i Eurovision i år. Om man inte skickar Grezula eller smash.

Det blir spännande på lördag. Ska åka och kolla på alla som ska in på arenan innan vi åker hem och bänkar oss.
Jo blir spännande! Meira Omar med Dooset Daram har växt massor för mig, sommarplåga kanske 😄

Felicia tror jag vinner och hon är nog också det bidrag som kan gå bra i eurovision, topp 10 tror jag.

Men jag skulle tycka det vore tokroligt om Lilla Al-Fadji vann också. Vore skönt att inte ta esc på så stort allvar, när man vet att det finns ett bidrag som alltid hamnar högt i topp av andra skäl än musikaliska.

Felicia tror jag vinner och hon är nog också det bidrag som kan gå bra i eurovision, topp 10 tror jag.

Men jag skulle tycka det vore tokroligt om Lilla Al-Fadji vann också. Vore skönt att inte ta esc på så stort allvar, när man vet att det finns ett bidrag som alltid hamnar högt i topp av andra skäl än musikaliska.

Jag tror också att Felicia vinner. Men min röst kommer läggas på Medina! Det är dags att Sverige går in i sin roliga och härliga ESC-era nu!

Jag tror också att Felicia vinner. Men min röst kommer läggas på Medina! Det är dags att Sverige går in i sin roliga och härliga ESC-era nu!
Ja, med tanke på hur det ser ut i världen nu så är Medinas glada kärleksshow rätt befriande.

(Mina favorittextrader från dem är dock från Que sera:
Vi tänker leva la vida
Sen får vi se vad det blir va

Kunde inte sagt det bättre själv 😄)

Jag blir så glad av Medinas låt. Älskar texten
"När världen vill såra dig, ta på dig din stålmans-cape". Även fast jag först trodde de sjung stålmansgrej, vilket jag älskade ännu mer :rofl:

Så dem hejar jag på, men också Grezula.

Sexåringen hejar på Smash into pippes :D och treåringen hejar på Lilla Al faji. Men hon är lite besviken att man inte kan rösta på Klistos Klitou och har bett mig att spela den låten, men finns tyvärr inte på Spotify. Den kan ju vara lite svår att hitta... Hon har långa utläggningar här hemma om att han var borta, men sen hittade de honom :angel:

Jag blir så glad av Medinas låt. Älskar texten
"När världen vill såra dig, ta på dig din stålmans-cape". Även fast jag först trodde de sjung stålmansgrej, vilket jag älskade ännu mer :rofl:

Så dem hejar jag på, men också Grezula.

Sexåringen hejar på Smash into pippes :D och treåringen hejar på Lilla Al faji. Men hon är lite besviken att man inte kan rösta på Klistos Klitou och har bett mig att spela den låten, men finns tyvärr inte på Spotify. Den kan ju vara lite svår att hitta... Hon har långa utläggningar här hemma om att han var borta, men sen hittade de honom :angel:
Hihi min snart 3 åriga brorsdotter diggar Delulu som faen 😂😂 och min brorson, 7 år idag, håller också på Hollow 😁🤩

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 33
  • Barmarksdrag/canicross

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Årets bantningstråd