Melodifestivalen final

Vilket/Vilka bidrag kommer få dina röster? (det går att välja flera...)

  • 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods

    Röster: 11 11,6%
  • 2. Rhythm Of My Show – Tone Sekelius

    Röster: 7 7,4%
  • 3. One Day – Mariette

    Röster: 4 4,2%
  • 4. Air – Marcus & Martinus

    Röster: 4 4,2%
  • 5. On My Way – Panetoz

    Röster: 4 4,2%
  • 6. Never Give Up – Maria Sur

    Röster: 6 6,3%
  • 7. Six Feet Under – Smash Into Pieces

    Röster: 34 35,8%
  • 8. Where Did You Go – Kiana

    Röster: 4 4,2%
  • 9. Släpp alla sorger – Nordman

    Röster: 16 16,8%
  • 10. Tattoo – Loreen

    Röster: 57 60,0%
  • 11. Mer av dig – Theoz

    Röster: 5 5,3%
  • 12. Royals – Paul Rey

    Röster: 4 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    95
  • Omröstning stängd .
Nämen alltså, kanske impopular opinion i den här tråden, men att Paul Rey bara fick en ynka poäng av folket är helt orimligt för mig?!

Tyckte däremot att det var otippat underhållande att Theoz fick poäng av internationella 😂
 
Resultatlistan:
1. Loreen – Tattoo (1)
2. Marcus & Martinus – Air (10)
3. Smash into pieces – Six Feet Under (2)
4. Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods - Where You Are (Sávežan) (4)
5. Theoz – Mer av dig (7)
6. Kiana – Where did you go (10)
7. Paul Rey – Royals (12)
8. Mariette – One day (7)
9. Maria Sur – Never give up (5)
10. Panetoz – On my way (7)
11. Nordman – Släpp alla sorger (3)
12. Rhytm of my show – Tone Sekelius (5)

Siffra i parentes bakom är placering i bukeomröstningen...
 
Sen hälsar Mellotrådstartaren för i år att det är helt och hållet fritt för den som vill börja diskutera ESC att starta en tråd för det, när så önskas! Det är ingen som har monopol på trådstarter!

(vill ni ha det uppstyrt inför kval och final får ni säga till...)
 
Jag hade knappt hört någon innan ikväll mer än korta bitar på radion här och där utan att koppla att det var mellolåtar. Loreen må vara fascinerande att titta på men nä, bara mummel, hörde inte ett ord hon sjöng och bara nä. Hon gör säkert succé i esc men inte min tékopp.
Jon-Henrik var bra, som låt. Och så blev jag glad av Theoz och sista.
 
Tycker Loreen är ganska tråkig, har inte riktigt förstått hypen med henne överhuvudtaget, men, så är det väl egentligen med all typ av musik som man själv inte gillar..!
Sen är jag också besviken på Jon Henrik... Det känns som att det liksom aldrig kommer något nytt?
 
Tycker Loreen är ganska tråkig, har inte riktigt förstått hypen med henne överhuvudtaget, men, så är det väl egentligen med all typ av musik som man själv inte gillar..!
Sen är jag också besviken på Jon Henrik... Det känns som att det liksom aldrig kommer något nytt?

Med Jon Henric känns det som att musikaliskt har han bara jojken. Ingen annan idé om hur musiken ska låta och vad han vill med musiken runt jojken. Så han låter andra göra det åt honom år efter år efter år. Han verkar helt sakna musikaliska visioner och driv. Vilket är synd!
 
Jon Henrik kommer nog in på min gulity pleasure lista. 😅 Den hade varit skojig att skicka till eurovusion.

Vad väl inte helt oväntat att Loreen skulle vinna och hon fick ju högst poäng av både jurygrupper och folket så rätt låt vann väl liksom. Även om jag hellre skickat nåt annat.
 
Tycker Loreen är ganska tråkig, har inte riktigt förstått hypen med henne överhuvudtaget, men, så är det väl egentligen med all typ av musik som man själv inte gillar..!
Sen är jag också besviken på Jon Henrik... Det känns som att det liksom aldrig kommer något nytt?
Han utlovade dessutom att det var sista melloframträdande, så nåt nytt där kommer nog inte.

+ @Lingon

Jag tycker istället det är befriande också med deltagare som har annat än musiken i sina liv och sina karriärer - som har hittat sin grej och gör musik på deltid. Det ger en bredd till evenemanget som jag tycker är bra.

Det som inte ger bredd är att nästan alla låtar skrivs av samma grupp låtskrivare - där tror jag ganska mycket problem med intresset för det hela kan uppstå - även om det just nu är något väldigt tacksamt att skapa skämt från.
 
+ @Lingon

Jag tycker istället det är befriande också med deltagare som har annat än musiken i sina liv och sina karriärer - som har hittat sin grej och gör musik på deltid. Det ger en bredd till evenemanget som jag tycker är bra.

Jag håller inte med om att hans brist på musikalisk personlighet beror på att han bara är deltidsmusiker. Ta Anna Bergendahl som exempel. Hon är också deltidsmusiker (parallellt med läkarstudier). Har varit med i Mello flera gånger. Men hon har en tydlig musikalisk identitet.
 
Senast ändrad:
Jag håller inte med om att hans brist på musikalisk personlighet beror på att han bara är deltidsmusiker. Ta Anna Bergendahl som exempel. Hon är också deltidsmusiker (parallellt med läkarstudier). Har varit med i Mellanöstern flera gånger. Men hon har en tydlig musikalisk identitet.
Jag har inte gjort någon djupgående analys men tänker att utveckling av den musikaliska karriären är mer trängande och naturlig för de som inte har någon annan karriär där man utvecklar sig.

Sen tycker jag inte att ett ganska smalt spår med jojk i olika samarbeten visar på bristande musikalisk identitet, även om den upplevs som smal och ospännande av vissa.
 
Jag gillade Loreens låt. Tyvärr hörde man mer vad hon sjöng när hon gjorde sista uppträdandet. Men jag tycker bidraget känns som henne och det hon står för. Så jag är nöjd!
Marcus och Martinus låt är också grymt bra precis som SIPs låt, så helt klart de tre bästa i topp!
 
Jag har inte gjort någon djupgående analys men tänker att utveckling av den musikaliska karriären är mer trängande och naturlig för de som inte har någon annan karriär där man utvecklar sig.

Sen tycker jag inte att ett ganska smalt spår med jojk i olika samarbeten visar på bristande musikalisk identitet, även om den upplevs som smal och ospännande av vissa.

Jag tycker att Anna Bergendahl är rätt ospännande också. Men hon har en musikalisk identitet. Bara en jag inte riktigt uppskattar. Jon Henrik har bara jojken. Själva musiken har ingen identitet som låter Jon Henrik
 

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 335
Senast: Lilla
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 398
Senast: Piaff
·
Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 296
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp