Meningen med livet

Fast om livet här och nu inte har någon mening?

Då får man försöka finna mening i vardagen.
Mening för sig själv.
En mening i vardagen kan ju vara att glädja någon annan person, exempelvis en partner.
Det kan ge mening att engagera sig för något ändamål man tycker är viktigt (katthem, MSF, Röda Korset, vadsomhelst).

Själv tror jag inte heller att "livet" (mänskligheten i stort) har någon djupare/större mening.
Med tanke på hur effektiv mänskligheten är på att förstöra i stort och smått.
 
Innerst inne vet jag vad min mening med livet är
Det är ditt halmstrå som du behöver bygga ett stort tryggt hus av! När du säger "innerst inne vet jag" så tolkar jag det som ett ljus i ditt mörker, stämmer det? Håll i så fall fast vid det där, fokusera på det och använd det som en flytväst i ett stort svart ryande hav! Inget annat är viktigt, håll fast vid det du vet, lyssna på dig själv för det där du har därinne innerst inne - det är det som är DU!
 
Tydligen är det helt normalt att ha problem att komma upp på morgonen och bryta ihop för små saker.:grin:
 
Mening och mening...
Jag vill åstadkomma något av betydelse (jobbar med naturvård) på någon nivå.
Jag vill ge mina barn en vettig uppväxt.
Jag har en bunt saker som får mig att känna mig lycklig, och saker jag gillar att fylla mitt liv med för att må bra.

Tänker inte så mycket på nån slags förutbestämt kring varför jag finns.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 812
Senast: movi
·
Kropp & Själ Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 855
Kropp & Själ Ramlade av hästen igår och slog mig så illa att jag har legat i sängen hela dagen med värmemadrass och ätit värktabletter. Min sambo har...
Svar
4
· Visningar
544
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
896
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp