Menyn till vänster borta?

Heulwen

Trådstartare
Ingen bra idé tycker jag. Ser ganska oestetiskt ut utan menyerna till vänster som ger en "inramning" till forumet. Tycker det ser kalt och trist ut och rörigare med menyerna överst.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Håller med. Svårt för mig att se med. Det andra var lättare att hitta.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

håller med! Jag hittar inte ens menyn längre? jag fick backa en massa sidor så jag kom tillbaka till hur det var innan så jag kunde komma in på denna tråden..
 
Sv: Menyn till vänster borta?

håller med! Jag hittar inte ens menyn längre? jag fick backa en massa sidor så jag kom tillbaka till hur det var innan så jag kunde komma in på denna tråden..

Jag hittar inte alls Senior & co-forumen. Råkade bara få syn på den här tråden nere i ett hörn och kastade mig in för att se vad det var för fel på Buke. Det är alltså inget tekniskt fel???
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag håller med. Snälla, snälla Gunnar, sätt tillbaka menyerna till vänster! De var så bra att ha där, och med de små pilarna kunde jag gömma de sektioner jag inte hade användning för... :cry:
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag hittar inte alls Senior & co-forumen. Råkade bara få syn på den här tråden nere i ett hörn och kastade mig in för att se vad det var för fel på Buke. Det är alltså inget tekniskt fel???

Jo, det är ett "tekniskt" fel för grabbarna grus försöker göra en layout som inte passar det folket är vana vid, allt för att förvilla. :cool:
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*KL*
Alla länkar och all info som tidigare fanns i menyn till vänster finns nu i menyn ovanför.
Jag tror att det i första hand handlar om vana att det känns jobbigt så här i början.
Det var några år sedan menyn senast låg ovanför, och jag kan tänka mig att väldigt många då tyckte att det var jobbigt när jag flyttade den till vänster ;)

Att ha menyn ovanför ger en del fördelar som inte finns med menyn till vänster, att ha menyn till vänster har också sina fördelar.
Små ändringar och förbättringar kommer som alltid ske över tiden, kom gärna med konstruktiva tips.

Ni som varit med förr vet att det värsta jag vet är när folk säger byt tillbaka till exakt som det såg ut förut. Jag har inte heller denna gång några planer på att göra så. Dock är det som alltid så att jag lyssnar på tips och förslag till förbättringar.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Som med alla andra förändringar antar jag att man vänjer sig vid att menyn är överst, men just nu känns Buke ändå ganska rörigt.

Ett tips från min sida vore att stoppa in nånting där menyn var förut, så att det "balanserar upp" det man ser.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag tror "obalansen" är en vanesak, för rent "webdesign-sidbalans-mässigt" (heh) så är sidan balanserad så som den är nu.

Gunnar, kan du kanske öka mellanrummen något mellan de olika forumlänkarna? Um, mellan Ungdom och Äldre ungdom och Senior, t. ex. Lite padding eller margin på de länkarna tror jag skulle göra mycket för att göra menyn mer överskådlig, som det är nu tycker jag att de flyter ihop lite väl mycket.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Efter visst stirrande på Buke så kan jag nog hålla med dig, obalansen sitter nog i mitt huvud, för jag är van Buke på ett annat sätt. :o
Egentligen "borde" jag se att det är balanserat, jag har ju för guds skull viss utbildning inom webbdesign. Till mitt försvar får jag väl säga att jag inte praktiserar mina kunskaper speciellt ofta. :angel:
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*kl*

Måste bara säga att jag tycker att det blev jätte jobbigt med menyn högst upp :crazy:
...men det kanske är en vanesak, hoppas det iaf.

Tycker också att forumet ser "skevt" ut på nåt sätt när nyheterna, som tidigare låg inramade av de smalare spalterna nu ligger åt vänster med bara en smal spalt till höger (+ annonsspalten). Hade önskat nyheterna mer centrerade...
 
Senast ändrad:
Sv: Menyn till vänster borta?

Visst är det lite ovant, men funkar bra ändå tycker jag. Är ju bara en vanesak, och man vänjer om sig snabbt. (Dessutom hade jag lite på känn att det här skulle ske, menyn ovanför började ju utökas en dag innan vänstra menyn försvann.)

Dock har Stereo en poäng angående menyn högst upp, men lite mellanrum mellan de olika forumen så tror jag det blir super. :)

Gillar färgsättningen också, med den blekare raden för rubrikerna till forumen!
 
Sv: Menyn till vänster borta?

-kl-
Kanondesign!
Stort och fint i mitten där man ska läsa och skriva, litet mindre plats att klicka. Mkt logiskt, mkt trevligt. Det är ju läsa/skriva som är det centrala, och inte klickandet på menylänkar.

Framförallt skönt att slippa "mjäff" både till höger och vänster. Och nu ser jag alla länkarna samtidigt på min skärm! Hade jag alla utfällda när de låg till vänster var jag tvungen att scrolla fram de understa.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*KL

Måste erkänna att jag var så övertygad om att sidan krånglade att jag inte ens såg menyerna däruppe :o :p

Jag tror som de flesta att det är en vanesak hur det ser ut, samtidigt tycker jag personligen att det är trevligt med sidor som är lite mer symmetriska, alternativt med meny ovanför och till vänster. Ovanför och till höger slår lite fel hos mig.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

För mig som sitter på liten skärm (8.9") är det här kanonbra :bow:

Nu behöver jag inte scrolla lika mycket då spalten med själva inläggen blivit bredare.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

upplever den som betydligt mer osymmetrisk än tidigare, och fruktansvärt plottrig, svår att överblicka och hitta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 874
Senast: Tranan
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 347
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp