Bukefalos 28 år!

Menyn till vänster borta?

Sv: Menyn till vänster borta?

alltid detta gnäll vid minsta ändring.

Jag tycker det är bra!!

Ni vänjer er!
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Det blir bra - men ändra gärna färg på menyerna, för som det är nu så "flyter" de ihop med reklamen. I och med att de har annan färg än de andra listerna (de med kontrollpanel, medlemslista osv) så ser de inte ut att tillhöra Buke.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Gunnar, kan du kanske öka mellanrummen något mellan de olika forumlänkarna? Um, mellan Ungdom och Äldre ungdom och Senior, t. ex. Lite padding eller margin på de länkarna tror jag skulle göra mycket för att göra menyn mer överskådlig, som det är nu tycker jag att de flyter ihop lite väl mycket.

Det lär nog inte hjälpa så mycket eftersom länkarna är inline-element :)

Gunnar:
Jag skulle föredra att länkarna till underforumen i menyn blir satta till
Kod:
display: block;
...med lite padding på det, så att det blir lättare att klicka rätt för jag håller med Stereo: allt flyter ihop som det är nu :)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

För mig som sitter på liten skärm (8.9") är det här kanonbra :bow:

Nu behöver jag inte scrolla lika mycket då spalten med själva inläggen blivit bredare.
...det hade nog blivit ännu bättre om menyn till höger smalnat av något, eller placerats någon annanstans. Jag har de menyerna minimerade och har bara ett stort grått fält till höger om inläggsspalten.

/Kimz0r, också 8,9"
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*kl*

Men neeeej:confused: Jag trodde att det var ngt fel på min dator när jag gick in på buke. Hur jobbigt som helst, men menyerna längst upp. Blir ett jäkla scrollande när man alltid måste gå längst upp på sidan.
Dessutom hamnar allt så mkt till vänster, förut var det mer i mitten.

Varför ändra när ingen klagade på det gamla (eller var det ngn som gjorde det?)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Det lär nog inte hjälpa så mycket eftersom länkarna är inline-element :)

Ja, jo, man får ju som du säger display: block;a :p dem, jag kanske tog lite mycket för givet där. Kom på att en annan skulle väl kunna vara att stoppa in ett par fasta mellanslag mellan länkarna, även om det inte är lika snyggt kodmässigt.

Gunnar, kanske det går att lägga samma meny i botten också? Jag är ofta i botten på någon sida när jag går till ett annat forum, och då kommer man ifrån lite av scrollandet.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Har nu "fulkodat" lite till ;)
Tar till mig alla tips och blir nästan förvånad att inte alla skriker rakt ut pga förändringen :)
Jag skall fundera på detta med meny/länkar i botten av sidan.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Det drygaste med nya layouten är väl att man helt enkelt måste scrolla mer när man har läst klart en diskussion och är längst ner på sidan, vänstermenyn kändes mer användarvänlig, men den är formen av layout är givetvis bättre för de med liten skärmupplösning.

Du har inte funderat på att lägga upp 2-3 versioner av forumet för folk med olika behov? Jag som t ex sitter med stor skärmupplösning måste alltid re-siza fönstret och göra det smalare när jag är inne på buke för att få det läsvänligt/läsbart. Det går iofs rätt bra, men det är också lite irriterande ibland.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Det drygaste med nya layouten är väl att man helt enkelt måste scrolla mer när man har läst klart en diskussion och är längst ner på sidan, vänstermenyn kändes mer användarvänlig, men den är formen av layout är givetvis bättre för de med liten skärmupplösning.

Använd dig av Home-tangenten när du vill komma till toppen av sidan istället :)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*kl*

Jag tycker att det blev svårare att navigera nu när menyn försvann från vänster sida. Jag använde mig av den väldigt ofta, min dröm vore nog att ha en fast meny som alltid fanns där, oavsett var på själva sidan med inlägg man var. Allt för att få det lättnavigerat och smidigt.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

-kl-
Kanondesign!
Stort och fint i mitten där man ska läsa och skriva, litet mindre plats att klicka. Mkt logiskt, mkt trevligt. Det är ju läsa/skriva som är det centrala, och inte klickandet på menylänkar.



Håller med!
Jag har tidigare varit rätt less på det fetstilta så jag är nöjd, love at first sight :D
 
Senast ändrad:
Sv: Menyn till vänster borta?

KL

Gunnar! Kan du inte göra drop-down varianter för att man ska ha ett sånt överflöd av text? Det räcker med huvudrubriken tycker jag och så får man en drop-down när man klickar på den.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag tycker att det ser mycket bättre ut nu än när själva forumdelen blev så smal och ynklig. Tack Gunnar!
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag tycker att det blev jättebra.
Mycket mer anpassat till övriga $internet$världen där menyer brukar ligga överst.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Du har inte funderat på att lägga upp 2-3 versioner av forumet för folk med olika behov?

Det tycker jag var en bra idé.

Har klickat runt lite på bukefalos nu och blir bara mer och mer irriterad över att allt är skjutet så mycket till vänster. När Jag skriver ett inlägg är meddelande runtan längst ut i väntra kanten och till höger är det bara helt tomt. Der känns och ser väldigt konstigt ut.
Kan man inte få välja själv vart man vill ha menyn?
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*KL*
Överlag kan man säga att storleken och framförallt upplösningen på bildskärmar i dagsläget skiljer mer än tidigare. Ett val som många då gör är att ha fast bredd på sina sidor. För att det skall fungera måste det bli en ganska smalt. Jag provade det någon dag för ett antal månader sedan. Det gillades inte av många av er, och jag gillade det inte speciellt mycket heller.

Just nu har jag en variant där sidan flyter i bredd beroende av hur stor skärm man har, jag har dock satt en maxbredd för att den inte skall bli alltför utdragen om man har en hög upplösning på sin skärm.

Eftersom alla har olika stora skärmar är det i princip omöjligt att få det riktigt snyggt på någon av dessa, men tanken är att det åtminstone skall vara enkelt och praktiskt, vilket jag faktiskt tycker det är. För mig fungerar toppmenyn efter bara några timmars invänjning minst lika bra som sido-menyn.

Allt kan dock alltid förbättras och nästan alla har en egen åsikt om vad som är bäst, här gäller det för mig att jämka ihop något som fungerar för de flesta.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Kl*

Jag gillar den nya designen, men tycker att forumet blev lite "skevt" och obalanserat. Lite luft i vänsterkant skulle inte skada. Annars, tummen upp.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag har en färdig drop down variant, jag tror dock fler skulle ogilla den jämfört med hur det ser ut just nu, framförallt innan man vant sig att menyn ligger i toppen. Vi får se kanske provar den lite längre fram.

En av fördelarna med nuvarande anser jag vara att man har tillgång till alla länkar utan ett behöva klicka fram något, samtidigt som man kan välja att gömma alla länkar utom huvudrubrikerna, med "knappen" ute till höger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
13 210
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 243
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 559
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp