Bukefalos 28 år!

Menyn till vänster borta?

Sv: Menyn till vänster borta?

Håller med. Tycker att det ser mycket bättre ut nu, och lättare att se de olika forumen!
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Skaffa en högre upplösning på skärmen så får du massor av luft till vänster ;) jag har väl just nu ca 8 cm luft till vänster.
Om du har en högre upplösning än 1280 pixlar i bredd kommer du se mer luft både till höger och vänster. Jag ändrade lite på detta precis, kanske det kommer fler ändringar runt detta längre fram.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Mycket bättre, nu slipper jag re-siza! :) Visst är det bra med dynamiska sidor, men ibland kan det bli lite väl brett. Det jag generellt har stört mig på med buke de senaste åren är väl att ibland är det lite dåligt tilltaget med utrymme och luft, det blir lite för kompakt alltsammans. Lite mer spacing och padding hade varit fint för helheten, men vill även säga att det är helt ok! som det är nu.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Måste bara säga igen.. GUD VAD SKÖNT det blev med lite mer luft omkring, särskilt till vänster. Bra jobbat!
 
Sv: Menyn till vänster borta?

knappar här från ditt svar till någon annan :)

Gjorde ett väldigt grovskissat förslag till menyn.

Mitt förslag är alltså en smal meny längst till vänster som består av flikar. Klickar man på ex hästforumsfliken så ploppar det upp en meny och man kan därefter välja forumet man vill in på. Ett bra förslag är också att menyn följer med när man scrollar nedåt så att man när som helst i en tråd kan välja att klicka vidare till forumet.

namnlszr.jpg


Tackar om du ens tittar på mitt förslag Gunnar :)

/ Raggsockan som studerar webdesign.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Har lallat runt en bra stund nu och har tyvärr inget konstruktivt att säga.

Men vill i alla fall säga:

TACK Gunnar, klockrent! :bow:
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Tycker den nya menyn funkar, men den blir lite "plåttrig" om alla underforum skulle ligga i raka lodräta linjer skulle det nog bli lite lättare att hitta.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

KL

Gunnar! Kan du inte göra drop-down varianter för att man ska ha ett sånt överflöd av text? Det räcker med huvudrubriken tycker jag och så får man en drop-down när man klickar på den.

Det tycker jag var ett bra förslag! Gillar annars att ha menyn där uppe, tycker hela sidan blir enklare och mer lättnavigerad.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Eftersom alla har olika stora skärmar är det i princip omöjligt att få det riktigt snyggt på någon av dessa, men tanken är att det åtminstone skall vara enkelt och praktiskt, vilket jag faktiskt tycker det är. För mig fungerar toppmenyn efter bara några timmars invänjning minst lika bra som sido-menyn.

Allt kan dock alltid förbättras och nästan alla har en egen åsikt om vad som är bäst, här gäller det för mig att jämka ihop något som fungerar för de flesta.

Kan väl erkänna att jag vant mig under natten och faktiskt tycker det känns hyfsat bra.
Ibland kanske man ska vänta ett dygn innan man startar en protesttråd för att åtminstone ge det en chans? :o
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Att ha menyn ovanför ger en del fördelar som inte finns med menyn till vänster, att ha menyn till vänster har också sina fördelar.
Små ändringar och förbättringar kommer som alltid ske över tiden, kom gärna med konstruktiva tips.


Jag skulle vilja bokstäverna lite större och tjockare så de syns lite bättre :)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag antar att det är en vanesak att menyn ligger ovanför, men kunde inte texten vara lite större? Så man åtminstone ser att den ligger där?
 
Sv: Menyn till vänster borta?

knapp

För mig som inte har en knapp med "home" eller "page up" funktion på tangentbordet (bärbar) så skulle det underlätta väldigt med en "till sidans topp" länk med jämna mellanrum på forumen och i trådarna, alternativt en meny i botten också.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag har en färdig drop down variant, jag tror dock fler skulle ogilla den jämfört med hur det ser ut just nu, framförallt innan man vant sig att menyn ligger i toppen. Vi får se kanske provar den lite längre fram.

En av fördelarna med nuvarande anser jag vara att man har tillgång till alla länkar utan ett behöva klicka fram något, samtidigt som man kan välja att gömma alla länkar utom huvudrubrikerna, med "knappen" ute till höger.

Nej, ingen popup-meny! Det nuvarande alternativet är betydligt bättre! Som du säger blir det bara mindre användarvänligt om man döljer forumen under huvudrubrikerna, och ju färre klick desto bättre så länge menyn tar rimligt stor plats, och det tycker jag den gör nu.

Jag tycker förövrigt att nuvarande meny både är snyggare och mer lättanvänd än den tidigare. Det tar lite tid att vänja sig vid att hitta det forum man letar efter utan att behöva läsa sig fram, men det kommer med tiden. Ett fall framåt alltså!
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Nej, ingen popup-meny! Det nuvarande alternativet är betydligt bättre! Som du säger blir det bara mindre användarvänligt om man döljer forumen under huvudrubrikerna, och ju färre klick desto bättre så länge menyn tar rimligt stor plats, och det tycker jag den gör nu.

Jag håller med. Jag ser framför mig hur klagomålen kommer att hagla när menyn bara försvinner när användare råkar slinta lite med musen.
Dessutom innebär det att jag måste memorera under vilka kategorier underforumen ligger, eftersom jag besöker ungefär 18 av dem per dag :)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Luft har man väl bredvid skärmen?
På skärmen så skall det vara information.
Om man vill ha luft så kan man annars minska webläsarens fönster.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Ok. Ni har en poäng:-)
Men då önskar jag mig "alignment" Gunnar! :-)
Länkarna kan väl åtminstone ligga i linje med varandra så att det blir mer överskådligt?
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*kl*

Jag gillar Villasukkas förslag.

Eller en sida där elementen är flyttbara av användaren (som rutorna/"boxes" på Facebook).

Eller en tom ruta till höger där man som användare kan lägga in egna favoritlänkar - t.ex. till de forum man besöker mest. Eller en meny till höger eftersom där redan finns rutor.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Det jag skulle önska är att sidan blir "avdelad" strax nedanför menyerna så man behåller dem även om man scrollar. Nu måste man scrolla upp igen när man vill in i något annat.

Liza
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Tycker den nya menyn funkar, men den blir lite "plåttrig" om alla underforum skulle ligga i raka lodräta linjer skulle det nog bli lite lättare att hitta.

Satt precis och tänkte på det ( nu när jag hittat menyerna och fattat att det inte var min dator det var fel på) annars tycker jag att det är bra med menyer upptill.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
13 275
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 244
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 560
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp