Bukefalos 28 år!

Mer att tänka på i grannfejd?

Min högst ogudaktige bror brukar förvara lösa kontanter - sedlar - instoppade i bibeln. ;) Han säger att han tänker på bröden och fiskarna och hoppas att de ska föröka sig....

Jag har anammat tipset och har lösa kontanter instoppade i en annan bok. Eller i en mugg på spiskransen.
Letar nån efter kontanter här så kommer höga vederbörande att bli grymt besviken, kontanter finns i närheten nåbara alla tider på dygnet men inga i huset eller dess omedelbara närhet utan på en helt annan och otänkbar plats. Skulle nåt hända mig så finns det rutiner för det också. Skulle nån ta sig in i kassaskåpet så finns där bara huspapper, andra liknande papper och krypterade stora hårddiskar, alltså inget som en ev. tjuv har någon som helst glädje av.
 
Letar nån efter kontanter här så kommer höga vederbörande att bli grymt besviken, kontanter finns i närheten nåbara alla tider på dygnet men inga i huset eller dess omedelbara närhet utan på en helt annan och otänkbar plats. Skulle nåt hända mig så finns det rutiner för det också. Skulle nån ta sig in i kassaskåpet så finns där bara huspapper, andra liknande papper och krypterade stora hårddiskar, alltså inget som en ev. tjuv har någon som helst glädje av.
Alla riktigt viktiga papper ligger i bankfacket. Så även mitt testamente.
Endast jag har tillgång till facket, inte min sambo.
Trots att hon är den som ärver allt.
Ja jag har ständigt en summa kontanter hemma, drygt 1/2 månadslön. Dessa och de smycken, klockor o annat kraffs ligger i ett litet dolt skåp (safe) som tillsammans med vapenskåpet är inmonterade i en gammal murstock , alltihopa döljs av en flyttbar panel
 
Jag bor i verklig glesbygd. Jag låser när jag far hemifrån men inte om jag är ute hemma.
Det som är lite dumt, rent logiskt, är att hemma är jag så länge jag inte tar bilen. Så när jag går med hunden eller rider eller är på sjön och fiskar tycker jag att jag är hemma. :angel:
När jag växte upp hade vi alltid garaget öppet för att vi barn skulle slippa nyckel. Jag började gå själv till lekis när jag var sex år. Garaget var öppet på nätterna med.
 
Att låsa är ju knappast sjukligt, för mig är en låst dörr också en signal om att man inte är hemma. Är dörren olåst, så innebär det att vi är på tomten. Är den låst är vi inte där.
Hos oss så betyder en låst dörr att vi antingen är borta eller vill vara i fred.
Det är så många som springer här att vi måste värna vår integritet.
Så jag låser om jag skall duscha för de äldre camparna skulle inte uppskatta att hitta mig naken i huset.
Är dörren olåst så är det bara att kliva in.
Är kaffetermosen tom så är det ju lämpligt att sätta på mer kaffe.

Där jag bodde förut så visste alla som vi känner var vi hade gömt en nyckel.
Om vi inte var hemma så var det ju bra om de gick in och satte på kaffe så att det fanns när vi kom hem.
 
Låsa och larma och vara livrädd för att "något" ska hända är sjukligt beteende, lås är till för dom ärliga och vill nån in så tar dom sig in oavsett om det finns pansardörrar och blodtörstiga frigående lejon på tomten.
Om vi inte låser i uthusen så börjar andra att förvara sina saker där.
Det blir inte bra.
 
Min man vill gå och prata med dem öga mot öga, men då mannen i huset har varit så aggressiv och de verkar hitta fel på allt vi gör, så vet jag inte om det är bästa sättet?
Jag kan bara rekommendera er att hålla er så långt ifrån dessa grannar som möjligt.
Gissningsvis så är det ingen sanning i något som de påstår.
Så utgå från att alla deras påståenden är lögner.
Konfrontera ger bara mer bränsle åt problemet.
 
Ikväll orkar jag inte laga middag och jag vet att grannen brukar fixa tacos så jag går dit och äter istället. Kanske finns det nåt i deras kyl också som jag kan lägga beslag på och värma upp imorgon till lördagsmiddag. Det gäller att förse sig. ;)
 
Töm ett kylskåp i taget, och man börjar med grannarnas ;)
Helt rätt, och så fortsätter man med frysarna. :devil: Fast där får man se upp så man inte råkar få med sig hundarnas färskfoder för jag tror INTE det blir nåt smarrigt av gammal seg vom. :yuck:
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 971
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 563
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp