Ishtar
Trådstartare
Skruttvalle är 63 cm lång och jag tycker hans ben PRECIS ryms att hänga utanför selen nu utan insatsen. Men det känns som om det är lite för brett för honom än, selen går precis mellan knävecken och jag måste rätta till honom så han sitter precis i mitten. Jag kan inte ha fötterna inne i selen längre, han ställer sig upp och blir arg då... om han är det minsta kinkig.
Ser det ok ut enligt er?
Hur brukar ni klä era små i selarna/sjalarna?
Idag var Valle lite kinkig hemma så jag bar runt honom lite hemma.
Sen tyckte jag det var lika bra att ta ut hundarna när jag ändå hade honom nöjd i selen, men då ville jag ju inte ta ur honom och krångla med kläder (=arg bebbe). Så jag tog på honom ett par lurviga strumpor som går upp till knävecket samt hans väpnarhuva i tunt syntetmaterial. En tjock fleecefilt vek jag dubbel och lade utanpå honom, sen på med bärskyddet. Skrutten somnade innan vi kommit ut genom dörren, han gör ofta det när bärskyddet åker på, det blir väl ombonat och mysigt då. Det var +4 grader ute, kläderna han hade var en body och tunna bomullsbyxor. På det här sättet kan jag ju bara ta av bärskyddet och filten och fortsätta bära hemma, om han vill sova vidare. Det kändes lagom varmt. Han får ju mkt värme från min kropp.
Såhär såg det ut!
Han ser lite bekymrad ut här, men det gjorde han inte egentligen. Han sover som en stock.
Ser det ok ut enligt er?

Hur brukar ni klä era små i selarna/sjalarna?
Idag var Valle lite kinkig hemma så jag bar runt honom lite hemma.
Sen tyckte jag det var lika bra att ta ut hundarna när jag ändå hade honom nöjd i selen, men då ville jag ju inte ta ur honom och krångla med kläder (=arg bebbe). Så jag tog på honom ett par lurviga strumpor som går upp till knävecket samt hans väpnarhuva i tunt syntetmaterial. En tjock fleecefilt vek jag dubbel och lade utanpå honom, sen på med bärskyddet. Skrutten somnade innan vi kommit ut genom dörren, han gör ofta det när bärskyddet åker på, det blir väl ombonat och mysigt då. Det var +4 grader ute, kläderna han hade var en body och tunna bomullsbyxor. På det här sättet kan jag ju bara ta av bärskyddet och filten och fortsätta bära hemma, om han vill sova vidare. Det kändes lagom varmt. Han får ju mkt värme från min kropp.
Såhär såg det ut!