Mera Manduca

Ishtar

Trådstartare
Skruttvalle är 63 cm lång och jag tycker hans ben PRECIS ryms att hänga utanför selen nu utan insatsen. Men det känns som om det är lite för brett för honom än, selen går precis mellan knävecken och jag måste rätta till honom så han sitter precis i mitten. Jag kan inte ha fötterna inne i selen längre, han ställer sig upp och blir arg då... om han är det minsta kinkig.

Ser det ok ut enligt er?

ABCD0015.jpg

ABCD0014.jpg

ABCD0013.jpg

Hur brukar ni klä era små i selarna/sjalarna?

Idag var Valle lite kinkig hemma så jag bar runt honom lite hemma.
Sen tyckte jag det var lika bra att ta ut hundarna när jag ändå hade honom nöjd i selen, men då ville jag ju inte ta ur honom och krångla med kläder (=arg bebbe). Så jag tog på honom ett par lurviga strumpor som går upp till knävecket samt hans väpnarhuva i tunt syntetmaterial. En tjock fleecefilt vek jag dubbel och lade utanpå honom, sen på med bärskyddet. Skrutten somnade innan vi kommit ut genom dörren, han gör ofta det när bärskyddet åker på, det blir väl ombonat och mysigt då. Det var +4 grader ute, kläderna han hade var en body och tunna bomullsbyxor. På det här sättet kan jag ju bara ta av bärskyddet och filten och fortsätta bära hemma, om han vill sova vidare. Det kändes lagom varmt. Han får ju mkt värme från min kropp.

Såhär såg det ut! :laugh: Han ser lite bekymrad ut här, men det gjorde han inte egentligen. Han sover som en stock.

ABCD0016-1.jpg

Sv: Mera Manduca

Så sitter min skrutta oxå som borde vara exakt lika lång oxå! Nu bär ju jag i sjal ute men i den sitter hon i body o byxa, ullsockor tillknäna o tunn ullmössa bara. Sedan knäpper jag min tunna fleecejacka över. Ner till nollgradigt utan problem, vi svettas om magen!

Ser toppenmysigt ut! Såklart han ska sitta med benen ute, stora killen. :)

När det är så här varmt har mitt barn bara body, byxor, mockasiner, fleecebyxor och fleecetröja under bärskyddet, plus mössa förstås.

När jag burit My ute i selen har hon bara haft body, byxor och en stickad kofta på sig, samt varmare tossor, vantar och mössa. Antingen har jag haft en filt runt bärselet och stoppat in kanterna eller en stor jacka. Hon har alltid hållit sig varm...

//Julia

Åh perfekt när man ska ut med hunden och inte orkar släpa med sig vagnen varje gång ( eller om man ska lägga spår eller gå rakt ut i skogen )..

Nu längtar jag tills både manducan och ungen anländer ;)

Kanske borde påpeka att han är större än era småttingar och åker på ryggen utanför min jacka. ;) Förra vintern åkte han sjal innanför min jacka och då hade han bara body, byxor, sockar och mössa.

Vad mysigt bärskyddet såg ut! Sånt måste jag skaffa till nästa.....

Själva ställningen tycker jag ser jättebra ut, hade han inte tyckt om det hade han alldeles säkert protesterat - de är ju rätt bra på att göra det :D

Det ser ju jättebra ut! Min lilla sitter inne i selen än så länge, han vill inte alls ha benen utanför...

När vi är ute har lillen body, byxor, tröja, leggings och tossor på sig om vi tar sjalen. Är det selen som tjänstgör har han inga tossor, annars är han klädd likadant. Mössa har han ju med förstås, och så polon som tillhör jackan, det är en tvillingpolo som vi kan han båda två. Jackan är en MaM Upgrade, den är störtskön :love:

Han protesterar ibland i början, men det är ju inget konstigt för ofta när jag sätter honom i sele/sjal inomhus är det ju just för att han är gällig. Vill varken sova eller ligga själv på en filt nånstans t.ex. Det bästa är ju att gå ut en sväng, då somnar han ganska fort eller kommer till ro åtminstone.

Jag längtar ändå tills benen har växt en cm eller två, för det känns så på millimetern i knävecken just nu!

Jag är på jakt efter en mei tai nu, att ha till Rhodos. Kan tänka mig att den är sval och skön där nere och kanske kan jag bära på ryggen då också. Valle är nu 4½ månad och väger 7500 gram ungefär, då är han drygt 6 månader och är förhoppningsvis ganska stadig. Han kan redan nu sitta själv i all fall, ja fast han trillar förstås då och då.

Jag längtar iaf tills jag kan ha honom på ryggen, det är ju lite bökigt med honom fram. Man ser inte så bra nedåt och det är nåt ivägen hela tiden, ja lite som att vara höggravid! :D

Ordnat :laugh:

Jag fick förresten min fjärde Manduca på posten idag, en svart med vita detaljer. Den ska färgas så det vita blir rött, och sedan ska den bli min stallsele :D

Man kan kanske aldrig ha för många selar och sjalar. Helt enkelt. ;)
Skickar ett till PM.

Nej, det är nog så, i helgen kommer en Girasol flytta in (bilder kommer :bump:), och så ska jag köpa en svart Manduca till som jag sen ska ge en kompis!

Hur fungerar Manducan på kortisar?
Korta bärare alltså, jag är ju bara 158 ungefär
och tex Ergo fungerade inte alls när vi testade tidigare.

Tackar för svaren båda två :laugh:
Det låter ju bra, är ju lite billigare än Beco och vore kul att prova någon annan.
Hur är det, ingår babyinsats eller är det extra?

Jag är kortare än dig och det fungerar fin fint med Manduva, både på mage och på rygg. Dock är jag väldigt svankryggig och det kan bli jobbigt när man bär.

Dock ville inte sonen sitta i Manducan när han var riktigt liten. Det var som att han inte fixade att sitta och bresa så mycket. Det var nästan som att han fick lite ont av det. Men nu när han är äldre och längre går det jättebra.

Dock har jag nu fått reda på att Beco butterfly har någon grej man spänner fast barnet i innan man sätter på selen (?). Det har inte Manducan och det är bra knöligt att få upp honom på ryggen när man är ensam. Hade jag vetat det innan hade jag nog valt en Beco. Nu sätter jag först fast honom i babysitsen för att få upp honom på ryggen och sen tar jag lös den när jag fått upp honom.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej och hå :) Det är inte mycket tid över med en liten bebis i huset, att sitta vid datorn och faktiskt kunna skriva mer än snabba små...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Jag har en Manduca som fungerar bra, men som jag tycker är lite krånglig att ta av och på här hemma. Den är super ute på promenader och...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: kpist
·
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som... 2
Svar
39
· Visningar
3 517
Senast: elmelts
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara... 43 44 45
Svar
892
· Visningar
79 580
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka