Mera Manduca

Sv: Mera Manduca

Ok skönt att man inte behöver nåhgot extra till en spädis iaf.
Ska nog kolla efter en sån då,
min rygg gillar inte riktigt sjalen :o

Fast på upp på ryggen tyckte jag man vande sig vid.
Vår Beco är ju en "gammal" bwd och den har ju ingen sån finess.:laugh:

kl

en annan fråga...

Jag tycker att My kommer så högt upp i selen nu, men ännu är hon ju för liten för att sitta utan babyinsatsen. Jag har knäppt upp dragkedjan, men ändå sitter inte selen högre än till axlarna ungefär. Vad gör jag för fel?

//Julia

Ingen aning, men rent spontant, har du provat utan insatsen?
Jag tycker sebastian oxå kommer högt upp men jag tror det beror på att jag mest burit ute och då har han haft overallen på sig så jag skyller på den. :)

Jag testade idag, men benen är för korta ännu =) Ska se om det gör någon skillnad om jag drar ner midjebältet lite till över höfterna (om det går). ska försöka inhandla en bärsjal i helgen på en barnmarknad, tycker inte att Manducan är så smidig att ha inomhus, dock bra utomhus!

//julia

Jag köpte min Beco från England då skilde inte priset nämnvärt mot en Manduca köpt i Sverige. Beställde på fredagen och fick den på tisdagen och jag är störtförälskad använder den jämt:love:

Precis därför tycker jag att sjal är bäst i början. Man kan fixa och trixa och dra och stoppa in. Manducan var toppen när han blev lite äldre och ville i och ur hela tiden. Men när de är små kan man knyta fast dem i flera timmar åt gången. (försök det med min ettåring :D)

Jag köpte min Beco från England då skilde inte priset nämnvärt mot en Manduca köpt i Sverige. Beställde på fredagen och fick den på tisdagen och jag är störtförälskad använder den jämt:love:

Ah ja det skulle ju kunna vara en ide också.
Förra köpte vi ju här i stan och det var bra att få hjälp av en som kunde.
Annars hade vi nog köpt en Ergo och sen gett upp i ett "de fungerar inte".
Den gick ju inte att ställa in nog åt mig.

Du har inte lust att PM vart du köpte? :laugh:

Precis därför tycker jag att sjal är bäst i början. Man kan fixa och trixa och dra och stoppa in. Manducan var toppen när han blev lite äldre och ville i och ur hela tiden. Men när de är små kan man knyta fast dem i flera timmar åt gången. (försök det med min ettåring :D)

Fast i bärselen kan våran vandal på 1 år och 10 månader sitta nöjd läääänge på pappas rygg. :love:

Sen hänger jag inte med på varför jag är så knäpp och får ont i ländryggen av att bära i sjal :o
Nu fungerar ju knytningen och så men näe jag får verkligen ont nertill.

/knäpp tomte :D

Jag får ondare av sele än av sjal. Men nu kan jag ju bära på ryggen och då väger han ju bara som en liten fjärt! :p

kl

Lånar den här tråden med ännu fler manduca frågor.

Emilia (6v) trivs väldigt bra i selen, men jag funderar över om vi gör rätt. För att hon ska få stöd för huvudet har vi haft dragkedjan öppen, men då försvinner hon där inne och det blir väldigt varmt. Upptäckte förra gången att det fanns en annan grej man kunde fälla upp över huvudet. Är det den man ska använda?

Sen funderar jag på spänet där man fäster ihop axelremmarna. Jag når inte att knäppa det när selen är på, fler med det problemet? Som det är nu kan jag inte använda selen när jag är ensam och det är ju lite dumt.

Ja, det som man kan fälla fram är själva huvudstödet, så använd det istället :laugh:

Axelremmarna, dem hade jag med problem med, man jag drog upp dem ganska långt upp på axlarna, sen släppte jag ut dem så löst som möjligt och drog åt när jag väl knäppt dem.

Jag har bara burit med korsade band när jag burit på magen. Då slipper man knäppa det spännet.

Jag knäpper spännet mellan axlarna innan jag drar åt axelremmarna, då når jag att dra det tillräckligt högt upp bakom nacken.

Hur går det att använda huvudstödet när man bär på mage egentligen? Jag har inte provat men det känns som att knapparna man ska fästa det i sitter så att man kommer strypas av huvudstödet framtill... :S

**det finns så många manduca trådar, att jag tränger in en fråga istället för att stara en ny**

Jag har bestämt mig för att skaffa en manduca bärsele då (om jag förstått rätt) kan använda den längre än en BabyBjörn.

Jag har sett på några bilder som ni bukefalister har postat på Skrutt-tråden, ett sånt där 'solskydd' eller vad det är, som ni har över huvudet på barnet.

Är det ett extra tillbehör eller kommer det med selen?
Kan man endast beställa manduca online?

Huvudstödet ingår och sitterfast på selen. :)

En del webshopar som säljer manduca har även riktig butik. Men du hittar inte manduca på t ex babyland tyvärr.

*kl*

Slänger in en fråga här som är liknande grundfrågan i tråden!

Hur långa/tunga har era barn varit när ni slutat använda insatsen? Vi bär vår son mycket i Manducan (varvat med trikåsjal) och han trivs som fisken i vattnet :love:. Dock börjar han kännas lite väl lång för insatsen, fötterna hamnar nästan i kläm under midjebältet samtidigt som han känns för kort för att ha benen utanför, och att han honom utan insatsen känns lite för stort...

Han är nu ca 6kg tung och 61cm lång.

Nu bär jag Ella utan insats, men vi bar henne nog i den tills hon vägde över 6 kg.

Benen har hittills känts för korta att "nå om" men nu fungerar det, tror det handlar mer om hur långa barnens ben är när det är dags att skippa insatsen :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej och hå :) Det är inte mycket tid över med en liten bebis i huset, att sitta vid datorn och faktiskt kunna skriva mer än snabba små...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Jag har en Manduca som fungerar bra, men som jag tycker är lite krånglig att ta av och på här hemma. Den är super ute på promenader och...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: kpist
·
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som... 2
Svar
39
· Visningar
3 517
Senast: elmelts
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara... 43 44 45
Svar
892
· Visningar
79 580
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S