Mera Manduca

Sv: Mera Manduca

Jag vet inte om man får ställa en sådan här fråga, ta isåfall bort min fråga istället för att ta bort tråden.

Vart ska jag köpa Manducan från?

Jag känner mig alltid osäker när jag ska handla online.
Tycker det är lite läskigt med att knappa in kortnummer osv..

Vad är den största skillnade mellan BabyBjörn och Manducan?

Jag vet inte om man får ställa en sådan här fråga, ta isåfall bort min fråga istället för att ta bort tråden.

Jag tror inte det räknas som reklam så länge man inte länkar. Så du får googla ;) Två exempel jag vet är seriösa: knyt-an och edenbaby.

Största skillnaden, hm... Manducan avlastar på ett helt annat sätt som gör att användningstiden blir lång och den klarar tyngre och större barn. Med Manducan kan du bära på mage, rygg och höft, med babybjörn bara på mage. Manducan är ergonomisk för både bärare och barn, det är inte babybjörn.

Vi köpte våran på babyboden.. Både vi och sonen ÄLSKAR Manducan!

Men som kpist skriver, googla... Kolla runt på så många du hittar, tycker det alltid är någon som har rea på dom!

Från knyt-an ( som kpist tipsade om ) beställde jag min Manduca, där kan man ta på faktura om man inte vill betala direkt med kort :)

Skillnaden är hur du bär, jag som har trasig rygg kan bära länge i Manducan men knappt inget alls i en Babybjörn ..

Sedan sitter bebisen annorlunda i de två selarna, i Manducan sitter bebisen i grod/m-position och i BB hänger bebisen i grenen.

Nu har jag en fråga. Har testat ha sonen på ryggen ett par gånger men jag tycker inte den avlastar riktigt bra och dessutom undrar jag var ni har den remmen som man knäpper ihop framtill (över brösten).Jag har testat flytta den lite uppåt men det verkar inte rätt och sätter jag den där den satt från början så trycker den på brösten så det gör ont.

Selen i övrigt är kanon! Tror vi kommer få mkt användning av den!

Instämmer helt med Vindvissla! Jag tyckte inte alls om manducan på magen men på ryggen är den riktigt bra!
http://lh6.ggpht.com/_wUseMl8WBIw/SnNeORlF_FI/AAAAAAAALLc/kqLsqxdXPxA/s720/DSC_0105.JPG
DSC_0106.JPG

DSC_0157.JPG

Ja att ha honompå ryggen är kanon! men jag får nog kolla över inställningarna lite... upplevde det lite som att all tyngd hamnade på mina axlar.

Man kan prova rätt tidigt, man känner om det inte klarar av det. Huvudet svajar och det känns inte alls bra. Själv bytte jag när han blev för tung för att ha på magen, tror han var 5-6 månader.

Vi kör fortfarande på magen, han väger 9400 g och jag har inga som helst problem med det. Gott betyg till denna seles ergonomi alltså! Men det är korslagda axelband som gäller. Har inte vågat prova bära honom på ryggen än, han är snart 9 månader... :o

En kompis till mig lånade min Manduca och mei tai, hon skulle sy ett bärdon och ville titta och mäta lite. Jag fick prova den igår och blev helt paff vad proffsigt hon sytt! :eek: Det är nästan exakt som en manduca, helt otroligt vad duktig hon är. Dragkedjan som ställer in höjden, det gömda huvudstödet, jättebra fodrad, stadig och rejäl. Och snygg! Kändes precis likadan att bära i, iaf den korta stunden jag provade! Jag sa till henne att hon borde sy och sälja på sjalbarn. :laugh: Det enda som skiljde var att hela selen kanske kändes något lättare och tunnare, men fortfarande väldigt stadig och fodrad. Bara positivt tycker jag.

Wow vilken duktig kompis du har, det är inte helt lätt att få det rätt med vinklar på axelband mm. Det är betydligt enklare att få upp dem på ryggen om de kan hålla sig fast själva, men att ha dem på magen med korsade axelband är väl inte helt lätt om man är själv heller?

Det går kalasbra! Jag knäpper den helt först, fast löst. Sen i med ungen och sen drar man åt. :) Han lutar sig mot en axel i taget när jag sätter i hans ben.

Ah så du krånglar in honom mellan remmarna? Hm kanske ska testa det, fast vi använder faktiskt inte Manducan speciellt mycket numera, herrn har för mycket myror i benen :)

Jag har bara burit med korsade axelband när jag burit på magen och det har alltid funkat jättebra att knäppa medans han sitter i selen.

Jag testade nog bara en gång men kunde inte i min vildaste fantasi förstå hur jag skulle lyckas :D Men nu bär jag ju på ryggen så jag får vänta testa till nästa unge.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej och hå :) Det är inte mycket tid över med en liten bebis i huset, att sitta vid datorn och faktiskt kunna skriva mer än snabba små...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Jag har en Manduca som fungerar bra, men som jag tycker är lite krånglig att ta av och på här hemma. Den är super ute på promenader och...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: kpist
·
Småbarn Nu är jag faktiskt jätteledsen, sitter här och gråter för mig själv. I dag pratade personalen om att de upplever att det är något som... 2
Svar
39
· Visningar
3 517
Senast: elmelts
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara... 43 44 45
Svar
892
· Visningar
79 580
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka