Merkostnadsersättning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer bli hemlös utan mitt hus.
Du har möjlighet att precis som alla andra att sälja ditt hus och flytta till lägenhet, söka försörjningsstöd om din ekonomi inte räcker. Att du inte vill är en annan sak. Trist dock att tråden ska ta en sådan vändning så är det ens lönt att diskutera det här?
Det är ju en diskussion som inte ska tas upp igen, så dra inte upp den då.
 
Det kan ta ett år att ställa in Levaxinet. Den tiden har inte jag.

Och fobin, panikångesten och autismen kommer aldrig att gå över. Jag kommer aldrig att kunna gå en utbildning.

Kan är inte = absolut sanning. För en kompis tog det 2 ändringar från ingångsdosen.

Sen är det ju så att har man gått med hypotyreos länge, så påverkas psyket negativt och även om inte fobi/panikångest/autism "går över", så kan de bli lättare att hantera när hypotyreosen är i balans.

Kanske minskar den allmänna domedagssynen på livet rent av.
 
Du har möjlighet att precis som alla andra att sälja ditt hus och flytta till lägenhet, söka försörjningsstöd om din ekonomi inte räcker. Att du inte vill är en annan sak. Trist dock att tråden ska ta en sådan vändning så är det ens lönt att diskutera det här?
Det är ju en diskussion som inte ska tas upp igen, så dra inte upp den då.
Jag kan inte. För jag överlever inte. Det finns ingen anledning att fortsätta kämpa om tillvaron ska vara outhärdlig. Jag står inte ut med grannar som luktar och låter. Och livet förlorar sin mening. Jag kommer att ge upp och aldrig mer kunna kliva upp ur sängen. För det saknar poäng.

Du har ju jobbat förut och då hade du också autism, fobi och ångest.
Inte ångest.
 
Det är ju så jag gör. Jag kan inte spara en krona. Jag förbrukar konstant av sparkapitalet. Lever så sparsamt jag bara kan. Men det går ändå inte.

Jag kommer att förlora mitt hus om jag inte får jobb. Jag klarar det inte så länge till.
Jag hade förstått det som att det finns ett sparkapital men du inte vill ta av det för det ska gå till avlopp. Jag hade inte förstått att sparkapitalet snart är slut 🥺

Har du hört något mer om provtagning, tex med narkos? 💙
 
Okej Det är inte alls svårt att få den sorts merkostnadsersättning TS vill ha.

Fel av mig.
Du sa att kriteriet var frånvaro av besparingar. Det är fel. Förstår inte svaret du ger, det relaterar ju inte alls till vad du tidigare sagt. Trodde du fel är det ju toppen med ny kunskap bara.

@Wille jag undrar om du tycker tråden kanske fyllt sitt syfte? Undran om ifall bilkostnader kan vara en merkostnad har flera sidor tidigare besvarats med hänvisning till ny vägledande dom som motsäger att det är möjligt?

Du måste inte fortsätta svara när tråden drar iväg och folk gör egna tolkningar av både din situation och vad i ditt liv som kunde vara en merkostnad.

Ytterst relevant grej att fråga och även om svaret inte var till din fördel så är det bra att veta.
 
Du sa att kriteriet var frånvaro av besparingar. Det är fel. Förstår inte svaret du ger, det relaterar ju inte alls till vad du tidigare sagt. Trodde du fel är det ju toppen med ny kunskap bara.

@Wille jag undrar om du tycker tråden kanske fyllt sitt syfte? Undran om ifall bilkostnader kan vara en merkostnad har flera sidor tidigare besvarats med hänvisning till ny vägledande dom som motsäger att det är möjligt?

Du måste inte fortsätta svara när tråden drar iväg och folk gör egna tolkningar av både din situation och vad i ditt liv som kunde vara en merkostnad.

Ytterst relevant grej att fråga och även om svaret inte var till din fördel så är det bra att veta.
Fonder och stiftelser är något annat än merkostnsdsersättning. Vilken hanteras av FK. Det var utgångspunkten för mig.

Att hitta andra ställen att söka på är väl toppen?
 
Fonder och stiftelser är något annat än merkostnsdsersättning. Vilken hanteras av FK. Det var utgångspunkten för mig.

Att hitta andra ställen att söka på är väl toppen?
Ja och det är bara ditt felaktiga yttrande om merkostnadsersättning som bemötts.
 
Jag hade förstått det som att det finns ett sparkapital men du inte vill ta av det för det ska gå till avlopp. Jag hade inte förstått att sparkapitalet snart är slut 🥺

Har du hört något mer om provtagning, tex med narkos? 💙
Jo. Sparkapitalet har gått åt till att få ekonomin att gå runt. Jag MÅSTE helt enkelt få ner mina utgifter så jag inte förbrukar mer än vad som kommer in. Trasiga bilar har dränerat mitt sparkonto. Jag har inte råd med bil men mitt liv fungerar inte utan bil. Jag kan inte ens ta mig till arbetsintervju utan bil. Får ju bara panik då. Jag är sjukt stressad för jag vet inte hur jag ska lösa det.

Jag vet inget om provtagning men har läkarbesök på måndag. Ska då framföra vad jag fått veta om vad som är möjligt. Har också fått namn på narkosläkare att hänvisa vården till om de inte vet hur det går till.
 
Jag låser denna nu då den också börjat gå i cirklar och inte har något med ursprungsfrågan att göra.

Det korta svaret baserat på mina kunskaper i ämnet är att du i dagsläget inte kan få merkostnadsersättning, då du inte har tillräckligt stora extrakostnader som du enbart fått på grund av din sjukdom. Släpp det och ta tag i något annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
13 208
Senast: Mineur
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 153
Senast: ptr
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 545
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp