Mesenger-notiser gone mad

Emtherlia

Trådstartare
Tidigare har jag alltid haft att på telefonen (iPhone 5S) så syns det när jag fått ett messenger-meddelande, inte VAD som står i meddelandet (alltså när skärmen är låst), bara att person AB har skrivit något till dig eller din grupp. Nu helt plötsligt så står meddelandet på telefonens låsta skärm.:confused: Så vill jag ju inte ha det.

Hur ändrar jag så det blir rätt? Har varit och snurrat under inställningar och notiser men hittar liksom inte nåt vettigt. Bara om jag ska få notiser eller inte.:down:

Jag vill alltså få en notis om att jag har fått ett meddelande men jag vill inte att själva meddelandet syns på min låsta skärm!

Tacksam för hjälp:D
 
Tidigare har jag alltid haft att på telefonen (iPhone 5S) så syns det när jag fått ett messenger-meddelande, inte VAD som står i meddelandet (alltså när skärmen är låst), bara att person AB har skrivit något till dig eller din grupp. Nu helt plötsligt så står meddelandet på telefonens låsta skärm.:confused: Så vill jag ju inte ha det.

Hur ändrar jag så det blir rätt? Har varit och snurrat under inställningar och notiser men hittar liksom inte nåt vettigt. Bara om jag ska få notiser eller inte.:down:

Jag vill alltså få en notis om att jag har fått ett meddelande men jag vill inte att själva meddelandet syns på min låsta skärm!

Tacksam för hjälp:D
https://www.enkelteknik.se/stang-av-direkt-visning-av-sms-meddelanden-pa-iphone Kan det hjälpa?
 
Om du går in på inställningar (alltså på telefonen),

sedan klickar du på messenger appen(forfarande kvar i inställningar),

sedan notiser, sedan bör det stå ”alternativ - förhandsvisning” så väljer du där.
Har för mig att det är där man väljer bort det.
 
Om du går in på inställningar (alltså på telefonen),

sedan klickar du på messenger appen(forfarande kvar i inställningar),

sedan notiser, sedan bör det stå ”alternativ - förhandsvisning” så väljer du där.
Har för mig att det är där man väljer bort det.

Detta kan det nog vara! Var inställd på "alltid" och ändrade till "aldrig", hoppas det blivit rätt nu. Konstigt bara att det ändrats utan att jag gjort något.:confused:
 
Detta kan det nog vara! Var inställd på "alltid" och ändrade till "aldrig", hoppas det blivit rätt nu. Konstigt bara att det ändrats utan att jag gjort något.:confused:
Tack för den här tråden. Det hjälpte mig att hitta i min nya Android som gjorde samma. Nu hittade jag något under aviseringar som jag ändrat. Jag hoppas att man numera inte kan läsa innehållet på aviseringen. Har inte hunnit testa det än.
 

Bifogade filer

  • 9751F6C0-88E5-4933-96D3-59791612EFAF.jpeg
    9751F6C0-88E5-4933-96D3-59791612EFAF.jpeg
    107,5 KB · Visningar: 30

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 333
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 637
Senast: ako
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 901
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp