Mest prisvärt?

skiesabove

Trådstartare
Appropå två andra trådar som snurrar just nu, så undrar jag:
Vilka saker tycker ni är mest prisvärda? Har ni tillexempel hittat något som både håller i en evighet OCH är billigt?

Och var går er gräns för vad ni tycker är billigt :)?

Jag är tillexempel väldigt nyfiken på Börjes schabrak, dom är ju verkligen billiga. Men blir dom urtvättade och fula på direkten?
 
Sv: Mest prisvärt?

köpte ett schabrak på biltema, minns inte priset men ja - prisvärt. fortfarande snyggt efter flera tvättar.

Boots för 40 kr, hållit tre säsonger i hagen - prisvärt

sen tycker jag ju att allamina träns är prisvärda, tror inte jag köpt ett enda träns för över 500 kr och borde därför ha sjukt dåligt läder i mina, men icke, de håller och är snygga trots flera års daglig användning (och periodvis sparsamt rengörande/omvård)
 
Sv: Mest prisvärt?

Boots och standardgrejer tycker jag Börjes är bra på, men inte kläder och dyl. Där varierar kvalitén för mycket. Har Scha brak från Horze som blivit fula direkt :yuck:
 
Sv: Mest prisvärt?

Hööks jodphurskor i Paddock-modell, med stålhätta.

7 år hittills, sommar som vinter, ridit, mockat, gått i lera, gått i snö, gått i pölar (dom har aldrig läckt) och är still going strong. Dom har precis börjat spricka upp lite i vecken, men å andra sidan har dom inte skötts alls bra av matte.

Dessutom är inte stålhättan obekväm alls, som jag tycker att en del kan vara.
 
Sv: Mest prisvärt?

Billiga vete fan, men Euro-stars ridbyxor har faktiskt riktigt bra kvalité så dem tycker jag är väldigt prisvärda trots att de är dyra.

Eskadrons "cotton" schabrak tycker jag är prisvärda.

Jag har ett par gamla jodphurs från Graninge som hållt i många år nu och är riktigt välanvända.
Tror jag betalade 600kr för dem för massor med år sen och de har fått hänga med i ur och skur, lera å gegga osv och inte blivit speciellt bra omhändertagna men håller än :)
Så de är verkligen prisvärda.

RTS handskar är också ganska dyra men håller jäkligt bra, betydligt bättre än Roeckl.
 
Sv: Mest prisvärt?

Börjes Himalaya-regntäcken. Billiga, hållbara och bra passform för hästar med hyfsat bred bog. Har alltid hållit tätt på min häst, trots att ena täcket var lagat och över 8 år gammalt. Det andra var nyare och höll samma standard.
 
Sv: Mest prisvärt?

Eskadrons benskydd är ett exempel på ngt som håller år efter år, inte så jätte billiga dock.
Ett billigare alternativ är catago sport skydden, mina är 5år gamla, använda så gott som varje ridpass och inte så jätte bra skötta. En söm har lossnat och det är repor på dem men det är mer eller mindre det enda.
 
Sv: Mest prisvärt?

Mitt allra bästa budgettips är att handla på rea. Är jämt rea nånstans känns det som. I ärlighetens namn har jag nog inte köpt en enda pinal till ordinariepris på flera år.

Annars är Pikeurs ridbyxor mycket prisvärda. Dyra ja, men håller i evigheter. Eskadrons Ludger Beerbaumskydd är också evighetsprylar, otroligt slitstarka och bra. De gamla Hansboschabraken är nog bland de bästa schabrak som nånsin gjorts.

Måste iofs säga att Hööks har himla bra prisvärda grejer också.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp