Methionin och lysin

dixy

Trådstartare
hur viktigt e dessa aminosyror? Dom e ju essentiella men kan hästen tillverka dom själv i tillräcklig utsträckning ? Måste dom tillsättas? De finns ett tillskott från trikem vimital som heter E plus som innehåller bland annat methionin och lysin.
 
Lysin och methionin kan kroppen inte tillverka själva så de måste komma via födan. Om man bebehöver ge tillskott eller inte kan vara svårt att avgöra. Jag ger min häst just detta som du nämnde, har haft god effekt av e-vitamin ned lysin på förra hästen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Letat efter tillskott som innehåller enbart "Lysine, Methionine and Threonine" inget annat. Hittade en produkt och de skickar även...
Svar
0
· Visningar
505
Foder & Strö Jag har bestämt mig för att på prov justera min ponnys utfodring som om hon är IR och eksemhäst. Så jag har klivit rätt in i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 217
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 153
Senast: super
·
Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 512
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp