Bukefalos 28 år!

Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Behöver inte vara så men tänk på att det är många ulvar kvar och allt färre goda. De goda röstar lite var stanns medan ulvarna i förväg bestämt att nu är det dags att käka habina. Eftersom de är så många kvar har de RÅD att göra så.

Men varför? Om de absolut ville bli av med Habina så skulle dom väl käka henne? Inte gå ihop för att rösta ut just henne.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag är glad att vara tillbaka, men sörjer förstås att min kära tvilling fått lämna :cry:

Ska läsa igenom leken, åkte ju ut tidigare så har bara slöläst det som kommit in efter att jag åkt ut så har inte så mycket koll :)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Men varför? Om de absolut ville bli av med Habina så skulle dom väl käka henne? Inte gå ihop för att rösta ut just henne.

Lätt byte och så käkar de nån annan till natten. Som sagt säger inte att det är då men blir intressant att se hur många av denna röstning på habina faktiskt var ulvar. Något säger mig nämligen att det var fler än en. Och tja varför inte gå ihop eftersom INGEN förväntar sig att ulvar går i flock
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Lätt byte och så käkar de nån annan till natten. Som sagt säger inte att det är då men blir intressant att se hur många av denna röstning på habina faktiskt var ulvar. Något säger mig nämligen att det var fler än en. Och tja varför inte gå ihop eftersom INGEN förväntar sig att ulvar går i flock

Nu tror jag inte på din teori att alla ulvar skulle ha gått samman och röstat på Habina, men jag tog fram röststatistiken för alla tre DL så här långt för de som röstade på Habina.

Matmissbrukaren -> Paddington - Asko - Habina
Asko -> Paddington - Paddington - Habina
Paddington -> Soffi (Asko först) - Karamell - Habina
Ottilia -> ej röstat - Karamell - Habina
Hedinn -> Karamell - Karamell - Habina

Om man då leker med tanken att det även var någon ulv med i strömröstandet dag1 så ligger väl Asko och Matmissbrukaren nära till hands (övriga som röstade mot mig visade sig vara goda). Kollar man de som röstade mot Soffi dag1 så har de röstat

cirkus -> Soffi - TLV - Asko
TLV -> Soffi - Lillelorden - Hedinn
Lillelorden -> Soffi - karamell - ej röstat.

Dvs ingen av dem röstade på Habina (lägger inte med mig själv där eftersom jag ändrade min röst för att skydda mig själv och inte röstade på Soffi från början samt att jag är redan med ovan)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Nu glömde du bort att Niyama röstade på dig första dagen med, och så idag.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Det gjorde jag visst, tänkte inte på att efter att ha kollat vilka som röstat på Habina och sedan vilka som låg med i strömmen mot soffi att Niyama hamnade utanför.

Såg att jag missat TLVs ändring också å har lagt upp ny lista - blev det rätt nu?

Matmissbrukaren -> Paddington - Asko - Habina
Asko -> Paddington - Paddington - Habina
Paddington -> Soffi (Asko först) - Karamell - Habina
Ottilia -> ej röstat - Karamell - Habina
Hedinn -> Karamell - Karamell - Habina

Om man då leker med tanken att det även var någon ulv med i strömröstandet dag1 så ligger väl Asko och Matmissbrukaren nära till hands (övriga som röstade mot mig visade sig vara goda). Kollar man de som röstade mot Soffi dag1 så har de röstat

cirkus -> Soffi - TLV - Asko
TLV -> Soffi - Mumorsan (Lillelorden först) - Hedinn
Lillelorden -> Soffi - karamell - ej röstat.

Slutligen den som är kvar som röstade på mig dag1
Niyama -> Paddington - Dramatik - Paddington

Dvs ingen av dem röstade på Habina (lägger inte med mig själv där eftersom jag ändrade min röst för att skydda mig själv och inte röstade på Soffi från början samt att jag är redan med ovan)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag hade AskoII som låg snäppet efter Habina, men eftersom hon inte varit aktiv idag så hade jag inget mer att gå på. Sedan baserade jag mycket av mina tankar utifrån dina citat, så jag vet inte om jag ska känna mig grundlurad. Isf gjorde du det bra :crazy:
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag tror att någon av dom som röstade på Hedinn är ulvar, eftersom det blev ett drev ditåt med. Om Hedinn inte hade röstat på Habina för att rädda sig själv så hade det väl blivit lottning?
Så det finns minst en ulv i det drevet tror jag. Får kolla igenom deras inlägg lite närmare. Alla verkade dessutom väldigt säkra i sitt sätt och det känns ulvigt.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag tror att någon av dom som röstade på Hedinn är ulvar, eftersom det blev ett drev ditåt med. Om Hedinn inte hade röstat på Habina för att rädda sig själv så hade det väl blivit lottning?
Så det finns minst en ulv i det drevet tror jag. Får kolla igenom deras inlägg lite närmare. Alla verkade dessutom väldigt säkra i sitt sätt och det känns ulvigt.

... och Hedinn som nu har varit med om att rösta ut två goda spelare och som var den som startade drevet mot KD1 misstänker du inte alls? Varför i hela friden misstänker du folk i ett "drev" på en person som mycket väl kan vara ulv (Hedinn), framför folk som deltog i ett drev på en person som vi vet var god (Habina)? Vi var väl förresten bara tre som röstade på Hedinn, och även om någon av de två andra visst kan vara ulvar tycker jag att det ligger betydligt närmare till hands att misstänka lurvighet i Habina-drevet.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Om jag är kvar i spelet imorgon återkommer jag med en mer utförlig beskrivning om vad jag tror om alla spelare. Jag har som sagt haft lite för mycket att göra den här helgen.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Men varför? Om de absolut ville bli av med Habina så skulle dom väl käka henne? Inte gå ihop för att rösta ut just henne.

Jag håller med Niyama i den här diskussionen. Jag tror inte att onda behövde rösta ihop för att få till en utröstning. Dock så är det väl värt att tänka på att alla onda inte är ulvar - och en tjuv och eventuellt en ond drottning som tror att den har hittat en ulv röstar nog gärna som ulven för att på så sätt hjälpa till och dessutom "bekänna färg". Alltså kan jag gissa att onda sidan röstar ihop i högre utsträckning än om alla onda känner till varandra.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

... och Hedinn som nu har varit med om att rösta ut två goda spelare och som var den som startade drevet mot KD1 misstänker du inte alls? Varför i hela friden misstänker du folk i ett "drev" på en person som mycket väl kan vara ulv (Hedinn), framför folk som deltog i ett drev på en person som vi vet var god (Habina)? Vi var väl förresten bara tre som röstade på Hedinn, och även om någon av de två andra visst kan vara ulvar tycker jag att det ligger betydligt närmare till hands att misstänka lurvighet i Habina-drevet.

Ärligt talat så har jag inte tittat så noga på varken dina eller Hedinns inlägg.
DL1 är väl inget man starkt kan gå efter eftersom varenda en som röstar som inte är ulv kan lägga sin röst hur som helst.
Men du har rätt i att DL2 är skumt!
Jag misstänker att det finns ulvar i drevet mot Habina med och jag har varit inne på AskoII tidigare och har fortfarande misstankar mot henne. Likaså Paddington och där har även Niyama haft misstankar mot henne så pass att hon röstat på henne två ggr nu.
Nu känner jag mig dessutom grundlurad av Paddington eftersom jag gick en del efter hennes tankar på Habina, och hade det inte varit för dom så hade jag röstat på AskoII igen men hon var aldrig aktiv idag så jag hade inte mer att gå på.
TeamLundVer har jag varit misstänksam mot tidigare och hon är inte godförklarad, däremot har jag inte, nu medans jag kollat tråden i parallellt fönster medans jag skrivit här, hittat något suspekt med dig.

Cirkus tycker jag bara glider med utan att någon lägger märke till henne. Det får mig misstänksam mot henne. Det är väl ändå ulvigt att bara flyta med. Jag hade nästan glömt bort henne tills jag kom på henne nu...
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Om jag är kvar imorgon så aviserar jag än en gång att jag kanske kommer ha svårt att hinna.
Normalt jobbar jag hemma och kan vara rätt så aktiv. Imorgon, tisdag och onsdag så ska jag på rättegång som målsägare - det kommer nog bli tre av mitt livs värsta dagar. Wish me luck!
Samtidigt så är det riktigt skönt att ha annat att fokusera på när jag kommer hem.

Nu så ska jag läsa igenom leken.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag håller med Niyama i den här diskussionen. Jag tror inte att onda behövde rösta ihop för att få till en utröstning. Dock så är det väl värt att tänka på att alla onda inte är ulvar - och en tjuv och eventuellt en ond drottning som tror att den har hittat en ulv röstar nog gärna som ulven för att på så sätt hjälpa till och dessutom "bekänna färg". Alltså kan jag gissa att onda sidan röstar ihop i högre utsträckning än om alla onda känner till varandra.

Har inte haft tjuven eller drottningen, om denne är ond, i tankarna. Det är väl nästan självklart att dom är med i något av dreven utan att någon vet om varandra.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

halvt KL

Jag har precis sakta men säkert tagit mig igenom hela leken (vilket tog mer än en timme, jösses! :o) och en person jag reagerat på är Ottilia

Det är så himla svårt att få grepp om alla tycker jag.. har läst och läst men tycker allt svajar fram och tillbaka hela tiden..

Har kollat lite extra på hur Dramatik och hur denne har röstat ihop med vilka som röstat likadant som Dramatik. Tycker att Paddington på ett bra sätt summerar hur Habina Dramatik vilket ger en del misstankar. Samtidigt så är Paddington i mina ögon en duktig spelare och verkar vara duktig på att skapa teorier och då blir jag lite lätt för att blir lurad till att rösta ut någon god.

Tidigare ville Dramatik inte hoppa på tåget mot Paddington, vilket jag förut tog fasta på då jag tyckte det var konstigt av karamelldrottningen 1 att reagera mot och sedan göra samma sak senare. Nu tycker jag att den misstanken kanske är mer befogad nu när man vet att Dramatik var en ulv, men man kan aldrig säga säkert..

Måste till stallet och hade hoppats på att lite mer skulle hända under dagen... har inte blivit så mycket klokare av att läsa tråden om och om igen..

Jag citerar inte om sådant som MM och paddington redan gjort så bra. Så med stöd av deras citat och det faktum att Habina verkar snurra in sig i formuleringar och beskyddande av Dramatik så röstar jag på Habina.

Ottilia röstar på Habina

Hur Habina Dramatik vadå?

I övrigt tycker jag att Ottilia verkar haka på andras funderingar. Ottilia lade första rösten på Habina, men eftersom det till stor del grundas på andras misstankar (se sista raden i citatet). Habina var ju en ganska lätt person att rösta ut, och var nog ett gyllene tillfälle även för ulvarna att komma på bra teorier och haka på i det drev som blev. Därför blir jag lite paranoid och känner att det var så pass lätt att det mycket väl kan gömma sig en ulv redan bland förstarösterna :nailbiting:

Jag är väl kanske paranoid men det i kombination med den dåligt underbyggda rösten på KD, som dessutom lades sist och precis innan DL:

Jag röstar på Karamelldrottningen därför att hon i första röstningen röstar på Soffipropp1. Hon röstar ganska sent men ändå när Soffipropp1 redan har några röster på sig. Tycker det luktar lite ulv som försöker skaffa sig ett alibi utifall Paddington lynchas. Hon säger dessutom (inlägg 192) att hon trodde att Paddington skulle ryka. Då luktar rösten på Soffipropp1 verkligen som en alibiröst.

Hon hintar dessutom att drottningen borde bli missionär, tror hon kanske försöker flirta till sig en till kollega. Tycker också att hennes misstanke om Dramatik som inte vill rösta på Paddington är något svag, Dramatik har ändå en god poäng att det är lätt att fastna i ett drev första dagen..

Teorin är både undermålig och skum, vilket folk redan reagerat på. I första lynchen röstade Ottilia inte öht och i övriga leken har hon smugit under radarn otroligt mycket (enligt statistiken bara bidragit med 8 inlägg). Så att hon inte fått mer blickar på sig förvånar mig. Kan i och för sig bero på den lilla aktivitet.

Jag tycker i alla fall att Ottilia kommer undan med för mycket och finner det väldigt suspekt med teorierna i kombination med röststatistiken :cautious:

Skulle förstås kunna förklaras med inaktivitet, men det finns alltid "å ena sidan, å andra sidan" och jag har en allt för stor tendens att snöa in på sådant :p

Kort sagt: Det ovan i samband med statistiken som bland annat Paddi lade upp nu senast (#429) gör ju att jag vill hålla lite koll på Ottilia...
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Paddington tyckte jag var sjukt skum under första halvan av leken, efter att det visat sig att SP1 var god. Först lutade det åt att det var kört för Paddan, som fick så mycket röster på sig väldigt snabbt och många reflekterade mycket misstänksamt om denna. Men sedan var folk i stället otroligt snabba på att haka på rösterna på SP1, vilket fick mig att fundera på om Paddan kanske ruvar på en ulvroll men att denne och kollegor tog chansen att försöka få ut SP1 eller få till en lottning för att få en chans att rädda Paddan - eftersom det är första lynch går ju detta att skylla på just "DL1". Samt det faktum att ulvarna säkert inte vill få ut en kollega redan dag ett om de har chans till annat?

Hur som helst så verkar det allmänna fokuset mot Paddan ha svalnat lite under lekens gång (vilket kanske kan förklaras med att flera andra fått stort fokus) men jag kan ändå inte låta bli att släppa tanken "tänk om". Paddan är aktiv och skicklig på att skriva sina tankar - vilket gör mig helt paranoid :D Jag vet varken eller - är det ulvigt eller inte?

Paddan har ju också bara röstat ut goda. Och gjorde en sen röständring - vilket skulle kunna försvaras med "så skulle en ulv ALDRIG göra". Men precis så gjorde t.ex. Niyama i förra leken och hon visade sig vara god. Dessutom var det ju en guldchans för Paddan att rädda sig själv. (Men nu kanske jag fastnar för mycket i början av leken). Hur som så talar ju inte röststatistiken till en fördel, även om det kanske går att få ut lite mer ur teorierna. Men det är i alla fall en tanke som fastnat och som jag behöver reda lite i, förmodligen är det magkänslan från början av leken som rotat sig fast.

Det här lär väl sluta med att alla är sjukt misstänkta i mina ögon, men men :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
96 402
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 746
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 846
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp