Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Tack själv!

Jätterolig lek och IGEN så vill jag lära mig att spela bättre.

happyyes.gif
happyyes.gif
happyyes.gif


men
mycket sannolik tanke
ulvarna
fattade att Artline var den välsignade
Citat:
Mu vara ju god och jag förutsätter att hon har siat Ottilia som god också. Då blir det MM, LindgrenV och bumpo kvar.

:cautious:
Monstermom röstar på bumpo

:banghead:
:banghead:
:banghead:
:banghead:
:banghead:
:banghead:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det där är lite roligt, du var ju trots allt den enda som prickade onda varje röstning, och då var du bybo. Jag gjorde samma sak i förra leken, som bybo. Leken innan var jag siare och prickade bara en och det var väl först fjärde dagen när jag siade en ond...

Så ibland tror jag man har bättre känsla för saker när man inte har information att lita på. :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Som tack så blev jag nattamat!

Jo, det är sant att jag prickade onda, tänkte inte på det. Men sen så trodde jag ju att Ottilia faktiskt var god.
Dock så tyckte jag att det var lite underligt att sia just henne, varför sia en som knappt varit närvarande i leken?
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag blir inte ledsen av att åka ut, visst är det roligt att vara kvar och få hjälpa till att vinna, men det är ändå bara en lek. :D

Grattis onda, den här leken hängde jag knappt med i. :crazy: Det blev för förvirrande för min hjärna med namn på karaktärerna när jag inte läst serien. Bäst var i alla fall Monstermoms rebusar. :p



Helt fantastiska!

Men hur får man dit andra roliga smileys?

flowers.gif
http://www.freesmileys.org/
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*


:rofl::rofl:

Alltså vi var verkligen tvärsäkra på att det skulle stå mellan Matmissbrukaren och Lindgren igår så vi var ju inne på att offra en av dem. Sen börjar ni rösta åt alla möjliga håll helt plötsligt! Blev lite jobbigt då när man hade rösten ganska uträknad och upptäckte att det fanns fler alternativ helt plötsligt. :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Som tack så blev jag nattamat!

Jo, det är sant att jag prickade onda, tänkte inte på det. Men sen så trodde jag ju att Ottilia faktiskt var god.
Dock så tyckte jag att det var lite underligt att sia just henne, varför sia en som knappt varit närvarande i leken?

Mu röstade ju på henne dag ett, är väl inte helt omöjligt att man då väljer att sia den, om inte annat för att skicka info till spionen om att man är siare.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Grattis onda! :bow:

Fattade ulvarna att jag siade hedinn som ond?

Fattade myrten att jag siade henne?

Det var nog ungefär det enda jag fattade, eller rättare sagt misstänkte i den här leken. Ingen normal människa godförklarar mig väl utan att ha siat mig, tänkte jag. Men sedan glömde jag den där jämra älvan så jag blev ju rätt förvirrad när Mumorsan visad sig vara siare.

Och jag hade därför kanske fattat att du siat Hedinn som ond - om jag hade kunnat vara inne och göra något vettigt igår. Men jag låg efter som f*n så, det gick som det gjorde.

Jo, jag hade faktiskt en misstanke om att Monster var borgmästare. Men jag var så frustrerad att jag tänkte att antingen är hon ond, men är hon god så är det god chans att hon är borgmästare. Men då lär hon stoppa lynchen om hon skulle riskera att åka och då vet man något i alla fall:rofl:.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det var faktiskt röständringen som var grunden till att jag siade dig. Jag köpte aldrig riktigt din förklaring. Den kändes.... Fel. Och sen bar det några andra saker till som du skrev som jag reagerade på. Men jag slet mitt hår för att kunna få ihop en bra teori som höll. Den biten är jag inte så bra på än även om jag kan lista ut roller någorlunda. Vem var demonen förresten?

Haha, jag tyckte att Hedinns röständring var helt normal. Jag hade absolut kunnat göra samma sak som god. Caisa lät ju absolut inte ulvig i det teoriinlägg hon levererade efter rösten. Och när man själv har en röst och det är så jämt så... Visst vill man rädda sig själv som ond, men jag har aldrig fattat varför det anses vara ett ulv-beteende. För om man är god och räddar sig själv så vet man ju att en god räddas. Enda anledningen till att inte rädda sig själv som god i ett sådant läge är ju att man vet eller starkt misstänker att den man är uppe mot har en viktig specialroll.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Kan en hint bli tydligare än Ulv-Hedin :banghead:
Tur att ingen uppfattade den. Nästa gång ska jag verkligen tänka på vad jag döper karaktärerna till och vilka deltagarna är!

Fast tog du inte namnen ur böckerna? Jag menar att det finns en person där som heter Ulvhedin och att Hedinn sedan råkar lottas till ulv, det kan ju inte du hjälpa.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag tycker ju Hedinn inte borde lottats utan bara per automatik fått rollen som Ulvhedin. :D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Grattis onda! :bow:



Det var nog ungefär det enda jag fattade, eller rättare sagt misstänkte i den här leken. Ingen normal människa godförklarar mig väl utan att ha siat mig, tänkte jag. Men sedan glömde jag den där jämra älvan så jag blev ju rätt förvirrad när Mumorsan visad sig vara siare.

Och jag hade därför kanske fattat att du siat Hedinn som ond - om jag hade kunnat vara inne och göra något vettigt igår. Men jag låg efter som f*n så, det gick som det gjorde.

Jo, jag hade faktiskt en misstanke om att Monster var borgmästare. Men jag var så frustrerad att jag tänkte att antingen är hon ond, men är hon god så är det god chans att hon är borgmästare. Men då lär hon stoppa lynchen om hon skulle riskera att åka och då vet man något i alla fall:rofl:.


:banghead: :laugh:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det är faktiskt sant. Även om dina rebusar var kul så blev jag frustrerad över alla som var engagerade i dem, snarare än att läsa om leken 73 ggr. Så jag funderade över om det var en ulvtaktik att smart utnyttja det faktum att ditt tangentbord gått åt pepparn för att flytta fokus. Du hade ju själv skrivit tidigare att aktiva spelare typ rör upp sand vilken ulvarna kan gömma sig bakom, så du var ju inte omedveten om tanken att det kan funka så.

Men jag hade också fattat att du kunde vara borgmästare eftersom du påpekade den möjligheten vid något tillfälle och det skulle förklara varför du inte "vågade" rösta på TLV. Så jag tänkte att om hon är borgmästare och jag råkar starta ett drev mot henne så kommer hon att stoppa lynchen och jag kan ju skydda henne under natten. Så Paddi fick ett beskydd-PM "Om dit och datt händer skyddar jag blablabla". Jag lämnade nämligen Buke helt efter att jag röstat för jag var tvungen att fokusera på det där manuset.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det är faktiskt sant. Även om dina rebusar var kul så blev jag frustrerad över alla som var engagerade i dem, snarare än att läsa om leken 73 ggr. Så jag funderade över om det var en ulvtaktik att smart utnyttja det faktum att ditt tangentbord gått åt pepparn för att flytta fokus. Du hade ju själv skrivit tidigare att aktiva spelare typ rör upp sand vilken ulvarna kan gömma sig bakom, så du var ju inte omedveten om tanken att det kan funka så.

smiley-signs085.gif
:(

Men jag hade också fattat att du kunde vara borgmästare eftersom du påpekade den möjligheten vid något tillfälle och det skulle förklara varför du inte "vågade" rösta på TLV. Så jag tänkte att om hon är borgmästare och jag råkar starta ett drev mot henne så kommer hon att stoppa lynchen och jag kan ju skydda henne under natten. Så Paddi fick ett beskydd-PM "Om dit och datt händer skyddar jag blablabla". Jag lämnade nämligen Buke helt efter att jag röstat för jag var tvungen att fokusera på det där manuset.

:idea: :up:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Fast det var som sagt underhållande. Och du får förlåta mig att jag misstänkte ulvtaktik;).

Som synes, jag är ond även när jag är god. "Ok, hon är antingen ond eller borgmästare - jag röstar!":p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag misstänkte dig och Lindgren v men även monstermom, därför jag tjuvade från henne för att kunna käka cirkus om monster var ulv.. ( Visste att cirkus var god eftersom jag försökte tjuva från henne tidigare, trodde hon siat mig på grund av hennes röst som inte byggde på så mkt) Försökte hinta lite det sista genom att prata om tjuven men trodde att jag skulle käkas eftersom alla verkade tro att jag var siad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
868
· Visningar
10 015
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 755
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 850
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp