Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Det var faktiskt röständringen som var grunden till att jag siade dig. Jag köpte aldrig riktigt din förklaring. Den kändes.... Fel. Och sen bar det några andra saker till som du skrev som jag reagerade på. Men jag slet mitt hår för att kunna få ihop en bra teori som höll. Den biten är jag inte så bra på än även om jag kan lista ut roller någorlunda. Vem var demonen förresten?

Så är det ju ganska ofta, man får en känsla för någon men när man går igenom är det svårt att hitta något som visar på att personen är ond. Snäppet värre när man VET det dock. :p

Faktum var att röständringen var helt ärlig, jag röstade ju på Caisa för att hon inte teoriat, sen teoriade hon (samtidigt som jag la rösten) utan att verka ulvig, jag hade inte behållit en sån röst som god om jag hade haft tid att ändra. Dock kanske ändringen till just Habina var lite enkel, men jag hade inte tid/ork att gå igenom då så jag är inte säker på att valet hade blivit annorlunda om jag varit god. Men snyggt uppsnappat! ;)

ursäkt
ursäkt
ursäkt
ursäkt
ursäkt
:(

Haha ingen fara. Hon levde ju till slutet i förra leken och liiiite egoistisk är jag allt som ulv. ;)
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Röständringen som sådan förstod jag. Det var FÖRKLARINGEN som var fel.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Ja, ni spelade jättebra :)

Sedan ber jag om ursäkt, LL dabbade sig m att glömma bort att Demonen räknas som två, så jag hade en ond för mycket i leken... :o

Äsch, det gör inget, helt okej misstag! ;) Nej, men säg att vi hade lynchat TLV första kvällen och käkat cirkus (två val som låg nära till hands) så hade det kunnat bli tufft, en ulv borta och en bybo käkad, alla specialroller kvar. Nu hade vi ju en JÄKLA tur när det gällde att få ut bra roller dessutom.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Gah vad rädd jag var för att bli käkad sista natten... Var ju läskigt att vara tjuv :-)
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

:) :up:


Haha ingen fara. Hon levde ju till slutet i förra leken och liiiite egoistisk är jag allt som ulv. ;)

no.gif
:confused:
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Alltså... Nu blir jag ännu mer irriterad, skulle aldrig hinta i de där svaren, har aldrig gjort heller, och var ovanligt noga med att INTE skriva något som kunde ses som en hint... Tänkte inte på rollnamnen... :arghh::rage:

Kan en hint bli tydligare än Ulv-Hedin :banghead:
Tur att ingen uppfattade den. Nästa gång ska jag verkligen tänka på vad jag döper karaktärerna till och vilka deltagarna är!
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Kan en hint bli tydligare än Ulv-Hedin :banghead:
Tur att ingen uppfattade den. Nästa gång ska jag verkligen tänka på vad jag döper karaktärerna till och vilka deltagarna är!

Hahaha ja, vad jag skrattade åt den! Var mycket fascinerad att ingen tog fasta på det, åtminstone första dagen. :D
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Kallebalik i Ankeborg, Habina levde till slutet, när goda vann. :)

Paddington
Planetspringare

Paddingtons avatar

Reg.dat: 2004-04-17
Ort: Där mitt hjärta finns
Inlägg: 1.973

Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*
Uppdatering
i Gröngölingarnas handbok avsnitt 37 sektion 17452 §125 kan man läsa att ett av de bästa sätten att fånga någon i Björnligan är att sätta upp ett lockbete i form av sviskon.

Styrkt av detta rusar Fnatte till Ankeborgs snabbköp Ankeforum och köper ingredienserna till att laga en sviskonpaj. På väg ut genom kassorna går det hål på påsen och alla sviskon ramlar ut på golvet - övriga deltagare i jakten på Joakims turkrona kastar sig genast över Fnatte i hopp om att de fångat en av bovarna. När de inser att de fångat någon som haft den dåliga smaken *rys" att försöka laga en sviskonpaj skickar de genast Fnatte till en husmodersskola för att lära sig lite riktig matlagning....

Habina var Fnatte

Karamell varnas för missad röstning

Natt-DL i morgon kl 07.30
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jaja, men hon tog ju över Myrtens roll direkt efteråt och var med resten av leken.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Tack själv!

Jätterolig lek och IGEN så vill jag lära mig att spela bättre.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Kallebalik i Ankeborg, Habina levde till slutet, när goda vann. :)

Jag blir inte ledsen av att åka ut, visst är det roligt att vara kvar och få hjälpa till att vinna, men det är ändå bara en lek. :D

Grattis onda, den här leken hängde jag knappt med i. :crazy: Det blev för förvirrande för min hjärna med namn på karaktärerna när jag inte läst serien. Bäst var i alla fall Monstermoms rebusar. :p
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Alltså redan första dagen så tyckte jag ju att Hedinn var skum.
Jag släppte aldrig den tanken för jag tyckte att hon ändra spelstil efter mina anklagelser som iofs var rätt svaga då.
Sen är jag glad att jag ändå fattade att LindgrenV var en onding.

Det är ju verkligen inte lätt att spela god när typ alla med extra info dör och det finns en extra ond.
 
Sv: Sagan om Isfolket *Ulvlek*

Jag blir inte ledsen av att åka ut, visst är det att vara kvar och få hjälpa till att vinna, men det är ändå bara en lek. :D

Grattis onda, den här leken hängde jag knappt med i. :crazy: Det blev för förvirrande för min hjärna med namn på karaktärerna när jag inte läst serien. Bäst var i alla fall Monstermoms rebusar. :p

Helt fantastiska!

Men hur får man dit andra roliga smileys?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 371
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp