Bukefalos 28 år!

Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Fast alltså.. Om Hedinn blev omvänd innan hon fick min gåva, borde inte hon ha fått bevittningsgåvan istället då?

Hon blev omvänd efter din gåva. Natt-uppdateringarna är inte i helt kronologisk ordning. Personligen hoppades jag att någon skulle få bevittningsgåvan, för jag har alltid velat ha ett vittne i mina lekar. Men de har hittills tenderat till att dö innan de bevittnar.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Så det kan gå... :angel: :D

Sjukt rolig lek!

Och Niyama - mycket bra avslöjande av din roll. Jag konstaterade redan efter dag 1 att du måste vara ond, och det blev ju bara mer bekräftat efter dag 2. ;) Jag är extra fascinerad över att du klarade dig igenom utan misstankar, jag hade reagerat som tusan på det spelet! :p
Mumorsan - också bra spelat, men jag läste dig fel, i alla fall efter rösten på mig då jag var övertygad om att ingen av de ensamma onda skulle haka på där just för att visa var de stod. Men innan det satt du som möjlig ond hos mig, sen vände du dock till möjlig siare. Dock berodde det väl även en del på att jag höll KD som trolig ond, i och med att hon hade släppt ALLA misstankar mot mig när hon kom tillbaka. :p

Men ja, det känns ju bra att ha räddat Sverige. Även om jag önskar att jag inte hade meddelat lyan om mitt extra käk innan jag fick veta att jag blivit omvänd, då hade det hela kunnat göras mycket roligare... :angel:
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Haha, jag tror jag dör! Vilken underbart härlig lek det blev! Men var det bara fyra missionärer? Jag trodde det var fler. :crazy: Hur räknar man antalet egentligen?
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag blev som sagt omvänd efter. Och hann avslöja det extra käket i lyan innan. Annars hade det ju varit sjukt roligt att käka den vi planerat och så hade jag skickat in som extra en av ulvarna... Kunnat spela oskyldig och se folks reaktioner på den, liksom. :D
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

1/3 brukar väl vara onda. Och vi var 4 ulvar, 1 tjuv och så en ond drottning. Hade inte drottningen valt att vara ond så hade nog vi i lyan omvänt en spelare och då hade vi ändå varit totalt 6 onda = 1/3 :)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Haha, ja det hade nog förvirrat alla spelare:p Men hur kom det sig egentligen att du fick välja båda käken? Borde inte lyan fått vara delaktig i ett egentligen? :)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Haha, jag tror jag dör! Vilken underbart härlig lek det blev! Men var det bara fyra missionärer? Jag trodde det var fler. :crazy: Hur räknar man antalet egentligen?

Det var fyra missionärer men sex onda, vilket är en tredjedel. Det är en vanlig fördelning. Jag brukar medvetet försöka ha lite färre onda, för ofta kan det ta till dag 3 innan man som god börjar få koll på läget och då kan det ibland vara för sent.

I det här fallet startade vi med fem onda, varav en utanför lyan. Om drottningen valt att spela som god så hade det kunnat bli 5 + 1 (missionärer + övriga onda). Nu valde hon att vara ond så då blev fördelningen 4 + 2. Jag tror egentligen den var ganska bra, men nu råkade ju sakerna sammanfalla så att Hedinn fick en present och blev omvandlad av en mycket träffsäker vapensmed - vid rätt tillfälle och i rätt ordning. Därför så blev slutet lite... hastigt, beroende på twisten.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Haha, ja det hade nog förvirrat alla spelare:p Men hur kom det sig egentligen att du fick välja båda käken? Borde inte lyan fått vara delaktig i ett egentligen? :)

Det var de säkert, men Hedinn kanske skickade... hrmpf... andra namn än vad de kommit fram till. Är min gissning.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Alltså, ska jag vara ärlig så var jag själv väldigt förvirrad över vilken sida jag stod på. Jag tog ju inte ställning förns Dag DL 2, då valde jag att vara ond. Nackdelen var att jag ju redan hade lagt ut misstankar och kunde inte gärna backa helt från dessa. Till Lynch 3 hade jag faktiskt tänkt att ändra min röst om du hade börjat ligga i farozonen, därför jag skrev typ "Tills vidare så... röstar jag på Hedinn". Jag var nämligen ganska säker på att du var ond men kunde inte ändra spel helt och hållet för att outa mig själv.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

En följdfråga på det, vad hade hänt om någon av de andra ulvarna skickade rätt namn till dig efter att Hedinn skickat? Hade man gått på senaste då? Undrar inför framtida lekar, ifall man kanske ska säkra upp så om man vet att någon kan förräda.:)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

En följdfråga på det, vad hade hänt om någon av de andra ulvarna skickade rätt namn till dig efter att Hedinn skickat? Hade man gått på senaste då? Undrar inför framtida lekar, ifall man kanske ska säkra upp så om man vet att någon kan förräda.:)

Som LL går i alla fall jag alltid på det senaste. Så då hade de "rätta" käkats.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Japp, man går på senaste. Vilket var anledningen till att jag skickade ett extra PM 10.00 för säkerhets skull... ;)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Okej. Antar att det beror på LL också, alltså vad de personligen tycker.

Men iaf tack för en rolig, men förvånansvärt kort lek.:)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag tror att det var en väldigt bra fördelning! Hade inte jag blivit omvänd så hade vi käkat Mumorsan och TLV (vilket ju hade varit extra bra med tanke på att Niyama snodde Viras förmåga). Sen hade jag säkert åkt dagen därpå och vi hade troligtvis käkat Vira, vilket då hade resulterat i två ulvar och en tjuv kvar på onda sidan och sex på goda, varav en med extraröst, en siare och siarens arvtagare. Så det känns ju i princip så jämnt det kan bli. :)

Mumorsan: Förstår att det var förvirrande!
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Nu skrev jag fel info, kom jag på. Hade jag inte omvandlats hade vi käkat Vira och någon av Mumorsan och TLV. Det var ju efter jag fick veta att jag var omvald jag kom på den JÄTTEBRA idén att lämna Vira för att "säkert" få siaren (min egentliga tanke: spara Vira eftersom hon skulle få veta att jag blivit omvandlad). Nu hade ju Niyama förstört det ändå, visserligen, och dramatik var på god väg genom att inte hålla med mig om att det var den bästa idén. :p
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Japp, man går på senaste. Vilket var anledningen till att jag skickade ett extra PM 10.00 för säkerhets skull... ;)

Och det kom verkligen exakt kl 10.00!

Jag hade ursprungligen tänkt fråga lyan om någon kunde vara kontaktperson, mest för att jag är sjukt nervös att skicka PM fel efter att ha gjort det en gång som ond (jag råkade skicka även till en av de goda). Det vore verkligen inte kul att göra det som LL. Men så insåg jag att det ju inte funkade, om någon skulle omvandlas så måste ju alla LL:s gå till hela lyan från början, för jag kunde ju inte plötsligt ändra.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag inser att min omvandling av Hedinn var mer klockren än jag vågade hoppas på. Jag hyste stora misstankar om att jag skulle bli käk och tänkte att jag måste testa min förmåga medan det finns tid. Och ja Hedinn kändes ju väldigt ond enligt mig. Men gud så nervös jag var över att jag skulle ha tolkat henne fel :p

Detta är förresten första leken som jag har överlevt :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
96 091
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 359
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 529
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp