Migräntabletter

Askur

Trådstartare
Sedan jag var 6 år gammal har den hemska migränen kommit med jämna mellanrum och ingenting hjälper.. Blir sängliggandes ibland uppemot 12 timmar, känner mig snurrig, kräks osv och ingenting hjälper. Har fått tabletter utskrivna tidigare men har inte vågat ta dem igen då jag mådde ännu sämre av dem. Snälla, hjälp.. Vad äter ni?
 
Jag har sån tur att ett par Eeze-tabletter plus direkt sänggående brukar hjälpa mig *peppar peppar, ta i trä*.

Har testat andra tabletter som inte hjälper alls, jag tror det varierar från person till person vilka tabletter som hjälper.
 
Är dem receptbelagda eller går dem att köpa på apoteket? Får panik här hemma.
Har haft migränen sedan klockan 22.00 igår och det blir inte bättre. @DarkInNight
 
Eeze är detsamma som diklofenak, det är en vanlig värktablett och för mig funkar Läkerol lika effektivt mot migrän. Dvs inte alls. För en del funkar de, och de är receptfria.

Du får pröva dig fram, olika människor blir hjälpta av olika mediciner. Två Bamyl med koffein kan hjälpa, liksom 2 Naproxen. Också receptfritt.

Det du fick utskrivet var förmodligen något ur gruppen triptaner. Där finns Imigran, Zomig nässprej, Sumatriptan tabletter osv. En del är numera receptfritt men svindyrt.

Att du mådde illa av en medicin ut triptangruppen behöver inte innebära att du gör det av alla. Så du kan prova dig fram där.
 
Alltså, jag förstår ju att man måste testa sig fram eftersom att det är väldigt individuellt när det kommer till den här skiten men jag vågar inte testa mig fram längre.. Under många många år har dem tryckt i mig det ena och det andra och det är inte förräns nu som jag klarar av att ta en ipren utan att svimma eller kräkas.. :( har sån fruktansvärd respekt för allt i medicinform..
 
@Askur

1. Prova Treo, dubbel dos med två timmars mellanrum
2. Be om att få prova t.ex. Imigran som tablett, injektion eller nässpray. Rekommenderars sprayen! Som @mandalaki sa är det väldigt individuellt. Prova olika sorter i olika former. För mig funkar inga tabletter, men brus eller spray går.
3. Funkar tabletterna men gör dig illamående kan du be om att få t.ex. primperan supp eller nåt liknande mot illamåendet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 685
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: tott
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 428
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 459
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp