Bukefalos 28 år!

Min älskade Tess är DÖD!

Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Ja din uppgift är att få din dotter att inte känna skuld och på något sätt är din "historia" sann.

När jag var liten fick jag en guldhamster, den levde länge men fick sedan en stor cancerböld och en dag när jag klev upp var hamstern borta, mamma sa att änglarna hade hämtat min hamster ( dom hade åkt till vet och avlivat den )

Jag trodde helt allvarligt på det tills jag blev gammal nog att "inse" sanningen.

Inte riktigt samma sak, men ändå!

Jag VET att du gjorde rätt som berättade att TESS trodde att hon kunde flyga..
 
Senast ändrad:
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Vad tragiskt :cry: Tröstkramar i massor!
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Vad hemskt! Usch vad sorgligt...

Vet hur det känns med "onödiga" olyckor... vår hanne som fick springa lös för över 1 år sedan kom inte sista gången vi kallade in honom... det slutade med närkontalkt med en Range Rover...

Kvävas av en frusen hästbajs?!? Herregud, om man skall skydda sina hundar lär man ju få linda in dem i bomull... jag blir alldeles nervös av att läsa detta... :(
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Herregud, så hemskt!! :cry: Men, ta inte på dig skulden! Alla har vi väl gjort något ogenomtänkt med våra hundar någon gång, för inte tänker man att nåt sånt här ska hända... *tröstkramar i massor*
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Fyyy så hemskt, skickar MASSA tröstkramar :cry:

Som aiquen skriver, alla har vi gjort ogenomtänka saker med våra hundar.. Om det får dej att dra på smilbanden så kan jag avslöja att jag glömt mina hundar både utanför pizzerian och utanför affären :angel:
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Jag är hemskt ledsen och lider verkligen med dig.
Mina varma tröstande tankar ifrån mig och mina små!
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Neej fy vad hemskt! :cry:

Jag vet precis hur det känns... Min älskade blev överkörd i mars...:cry:

Lider med dig, massor med tröstkramar!
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Usch vad hemskt.. LIder verkligen med dig.
Vad var det för staket du hade? Så man själv tänker på det med hundar i familjen o barn på g.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Fyyy så hemskt, skickar MASSA tröstkramar :cry:

Som aiquen skriver, alla har vi gjort ogenomtänka saker med våra hundar.. Om det får dej att dra på smilbanden så kan jag avslöja att jag glömt mina hundar både utanför pizzerian och utanför affären :angel:


Kan tänka mig hur förvånade dina hundar är när du går förbi dom och går hem....
Och visst fick du mig le lite. Tack för alla kramar.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Usch vad hemskt.. LIder verkligen med dig.
Vad var det för staket du hade? Så man själv tänker på det med hundar i familjen o barn på g.


Staketet är stående brädor med max 2 cm mellan rum och högt.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Nu är Tess begravd. Jag har grävt, grävt & grävt.
Varje spadtag så rann tårarna på mig. Just nu så är jag helt tom. Jag grävde upp och jag fyllde igen själv. Det var det minsta jag kunde göra.
Ska bara plantera blommor på graven.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Usch vad sorgligt. :(
Hoppas att 5-åringen aldrig kommer behöva känna skuld över detta när hon blir äldre.
Vad fint ni verkar ha ordnat för henne nu med grav och blommor!

Kanske vill du visa den här länken för din dotter: http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Du kan pausa och översätta de engelska orden. Den tröstar mig väldigt mkt när jag tänker på mina djur som vandrat vidare och kanske kan vara till hjälp för henne (och för dig) också.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Men då får vi ju kiss i huvudet mamma!

Far man ju inte for nar anglarna kissar blir det regn :)

Beklagar sorgen!

Stackars lilla hund och stackars er! En olycka kan handa sa fort och nar man minst anar det.

Nar jag var liten hade var katt ungar och en dag hoppade kattmamman upp pa ett bord dar det stod en lastpall lutad.

En kattunge skulle efter mamman och borjade klattra upp pa pallen som valte- rakt over kattungen!

En lastpall ar tung och en liten kattunge blir valdigt platt under lastpallar. Enda trosten var att kattungen antagligen inte hann kanna nagot....

Vi barn var sa ledsna och min mor lutade aldrig lastpallar mot borden i keramikverkstaden nagot mer.

/KT

/KT
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Sag till din dotter att alla som tycker om djur kommer sjalva upp till djurhimlen nar dom blir gamla och inte orkar leva langre. Det maste dom ju for vem ska annars klappa och gosa med alla hundar, hastar och andra djur som hamnat dar uppe.

Sa djurhimlen ar full av djur och manniskor som har det jattebra och ni kommer traffa er hund igen!

/KT
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Vet inte om du tycker det är läge att dra upp detta. Men kanske du glömt bort mitt i detta tråkiga :(

Var Tess livförsäkrad? För det kan du ju få ut. Även om en del säger att pengar inte gör så ens djur kommer tillbaka. Men har man betalt försäkring så ska man ju utnyttja den tycker jag.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Usch, så hemskt! Jag vet hur jobbigt det är att förlora sina vänner. Och kan tänka mig att det känns ännu hemskare när hunden är ung och inte förväntas gå bort.:(

Jag håller med om att du gör alldles rätt i hur du försöker få din dotter att inte känna skuld. Glöm inte bort att mamma också måste få sörja. När barnen sover eller är borta så måste du ta dig tid till dig själv.

Många tröstkramar till er.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Vet inte om du tycker det är läge att dra upp detta. Men kanske du glömt bort mitt i detta tråkiga :(

Var Tess livförsäkrad? För det kan du ju få ut. Även om en del säger att pengar inte gör så ens djur kommer tillbaka. Men har man betalt försäkring så ska man ju utnyttja den tycker jag.

Om inte annat så finns det då en liten slant där den dagen man känner sig redo för en ny hund.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 851
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 653
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 353
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 754
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp