Bukefalos 28 år!

Min älskade Tess är DÖD!

Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Inte bara detta MIN 5 åring tar på sig ansvaret. Och jag KÄMPAR med att få detta ur huvudet på henne.
För det var MITT fel. Det finns så mycket jag borde eller kunde ha gjort

Tänk inte så, alla har vi nog bundit upp vår hund någon gång. Det var olyckligt det som hände.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Jag vet hur hemskt det är att förlora en god vän!
Jag skickar mina varmaste styrke kramar till dig och din dotter.
Hoppas hon förstår så småningom att det verkligen inte var hennes fel.

*skickar styrka till er*
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Skickar tröstkramar i massor. Finns inte tillräckliga ord för att trösta egentligen, men tänker på dig. Hade varit helt förstörd om det varit min vovve.
En olycka är en olycka och framförallt: bry dig inte om viktigpettrar som verkar se det som sin uppgift att trycka ner de som redan ligger.:mad:

Kram
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Men varför skulle det egentligen vara farligare att binda upp hunden på terrassenn än någon annan stans? Att folk binder hundar kortare stunder är ju faktiskt inget som går under vårdslöst beteende, utan är faktiskt ganska vedertaget.

Och, förresten, varför klanka på en människa i sorg?
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

ja, du. förstår ju att det är jobbigt, men jag trodde att detta var ett FORUM? där man diskuterade saker och framförde sin åsikt. Tycker att det var väldigt mystisk. Btw, GE UPP SJÄLV, nog med det här nu, lilla gumman!

Jo, men man kan väl även visa respekt och förstå att TS är ledsen över det?

TS: Väldigt sorgligt det som hände :( *skickar en drös med tröstkramar*
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Åh fy så hemskt, jag beklagar verkligen...!

Jag kan förstå att du klandrar dig själv, men det här var en olycka och olyckor händer tyvärr. Du kan inte göra det ogjort så fokusera istället på att hjälpa din, förmodligen ganska ledsna, dotter igenom detta.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Åh fy så hemskt, jag beklagar verkligen...!

Jag kan förstå att du klandrar dig själv, men det här var en olycka och olyckor händer tyvärr. Du kan inte göra det ogjort så fokusera istället på att hjälpa din, förmodligen ganska ledsna, dotter igenom detta.

Vi ska begrava Tess i morgon här hemma i trädgården.
Min dotter har klappat Tess och sagt Hej då! I morgon ska vi plantera blommor och göra det fint.

Jag har haft ett långt samtal med min dotter och vi kom fram till att nu har Tess en ny kropp och är i himlen och jagar kaniner och rävar hela tiden... Men undra hur glada kaninerna och rävarna är i himlen??!!
Min dotter frågade då: Mamma kan man kissa i himlen?
Jag svarade: Ja det kan man och jag fick ett leende över mina läppar.
Min dotter svarade: Men då får vi ju kiss i huvudet mamma!

Tack ALLA för ert stöd!
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Min dotter frågade då: Mamma kan man kissa i himlen?
Jag svarade: Ja det kan man och jag fick ett leende över mina läppar.
Min dotter svarade: Men då får vi ju kiss i huvudet mamma!

Jag gråter samtidigt som jag skrattar, barn kan vara så underbara vid precis rätt tillfälle.

Jag skickar stora varma cyberkramar till Er

/C
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Fy vad hemskt!:cry:

Tänker nu på min 6 månaders Jack Russell som dog av en brusten artär, bara pang bom på en dag:cry:
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

*sänder en massa bamsekramar till dej*

ta inte på dig skulden bara en olycka händer jättelätt och det behöver inte vara någons fel
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Ursch, vilken tragisk olycka! :cry:
Det är ingen som kunde rå för att de hände, de var en Olycka!
Massor med tröstkramar!
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Åååh så fruktansvärt ledsamt - allramest tänker jag på lilla 5-åriga flickan som känner skuld!!! Jag har själv en 6åring hemma och kan inte ens tänka tanken på hur hon skulle klara av en sådan börda... Du har klarat det jättebra med att hjälpa henne, låter det som!!
Jag har en bekant som råkat ut för samma hemska olycka med sin hund, den hoppade över ett staket och blev hängande, när den hittades var det för sent. Så jättehemskt.
Stor kram och hoppas ni kan gå vidare, din dotter och du! Ska ni köpa en ny vovve? Så småningom kanske?
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Fy vad tråkigt :(

Men känn ingen skuld. Jag ser inget konstigt med att binda i en terass, skulle jag också kunna göra.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Som det känns nu så vill jag aldrig mer ha en hund... Skuld känslorna är för stora och jobbiga.

Just nu så städar jag undan alla hennes saker orkar inte se dom. Försöker damsuga upp alla hår... men spåren finns kvar över allt och framför allt i vårt hjärta

Fast visst är det mysigt med hund.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Så har jag kännt efter alla mina hundar när de vandrat vidare...

Det har tagit olika länge, men som längst nästan 2 år innan jag skaffade en ny hund.

Det jag vill ha sagt är att alla är vi olika och det tar olika tid att läka.

Jag förlorade min vovvsing ( 2 år gammal ) i vintras och först nu är jag redo att ens ge mig ut i den djungeln igen.

Atlaz ( som han heter ) är en stor Grand Danois, de bästa lekkompisarna var små hundar och främst en Jack Russel, så jag är helt övertygad om att han tar väl hand om er Tess och visar henne runt i hundhimlen ..

Du kanske kan berätta för din dotter att en Scoby Doo har lovat att se efter Tess ;)

KRAM
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Så har jag kännt efter alla mina hundar när de vandrat vidare...

Det har tagit olika länge, men som längst nästan 2 år innan jag skaffade en ny hund.

Det jag vill ha sagt är att alla är vi olika och det tar olika tid att läka.

Jag förlorade min vovvsing ( 2 år gammal ) i vintras och först nu är jag redo att ens ge mig ut i den djungeln igen.

Atlaz ( som han heter ) är en stor Grand Danois, de bästa lekkompisarna var små hundar och främst en Jack Russel, så jag är helt övertygad om att han tar väl hand om er Tess och visar henne runt i hundhimlen ..

Du kanske kan berätta för din dotter att en Scoby Doo har lovat att se efter Tess ;)

KRAM[/QUOTE
Jag ska berätta om Scoby Doo för min dotter.

Vi hade ett långt samtal i morse. Min dotter sa igen: "Mamma jag visste inte att Tess skulle hoppa!"
Jag svarade min dotter: " Inte kunde vi veta att Tess trodde hon var en fågel och kunde flyga..."
Min dotter svarade: " Men Tess kunde inte flyga."

Vad säger man? Men min dotter köpte det svaret. Och min främsta uppgift är att se till att hon inte känner skuld.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 007
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 890
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 772
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 773
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp