Bukefalos 28 år!

Min älskade Tess är DÖD!

I

ikaros227

Jag hittade min lilla söta, goa & alldeles hopplösa Tess död för några timmar sedan.
Min dotter hade gått en promenad och bundit henne på vår terass. Staketet som ska vara barn säkert var inte hund säkert...
Jag hittade henne hängd i sitt eget koppel död...
Jag hör henne hela tiden i mitt huvud. Kan inte fatta att hon är borta...
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

:eek:


*tiotecken*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Åh fyyy vad hemskt! :cry: :crazy: :( Jag lider verkligen med er, fruktansvärt.

För övrigt kändes föregående repliken lite onödig...
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Skojar man om sådanna saker??? Inte jag i alla fall.
Uppsyn hade jag och allt var gjort på två minuter. Jag vände bara ryggen till och staketet är mycket högt.
Men tack för din åsikt... Den gjorde mina känslor ännu lättare. Du skulle bara veta hur många tankar som rör sig i mitt huvuvd om vad jag kunde gjort mer...
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Åh fyyy vad hemskt! :cry: :crazy: :( Jag lider verkligen med er, fruktansvärt.

För övrigt kändes föregående repliken lite onödig...

Tack man undrar ju vad man kunde har gjort.
Framför allt så hoppas man att hon inte led och att det gick fort.
Jag är tacksam för att jag hittade henne och inte min 5 åring.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Nej! Vad hemskt... :cry:

Lider verkligen med dig, tyvärr så kan olyckan vara framme snabbare än vad man tror.... Usch vad hemskt... :(
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

tycker det lät väldigt konstigt bara?
dessutom tycker jag det var ansvarslöst, vrf binda fast hunden på terassen liksom?:confused:
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Äsch. va fan, tror du hon får tillbaka sin hund för att du sitter å predikar... Jag tror nog hon fattar nu att det inte var det smartaste, men nu är det försent... GE UPP
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Varför inte? Det är knappast första tanken som skulle slå mig, att den skulle kunna fastna...
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

ja, du. förstår ju att det är jobbigt, men jag trodde att detta var ett FORUM? där man diskuterade saker och framförde sin åsikt. Tycker att det var väldigt mystisk. Btw, GE UPP SJÄLV, nog med det här nu, lilla gumman!
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Fy vilken tragisk olycka.
Det händer lätt o fort. Man kan inte tänka på ALLT hela tiden
kram
vad var det för ras.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Men herregud vad fruktansvärt:cry:
Jag beklagar så hemskt mycket.Min hund gick bort för bara en månad sen i en olycka också..:(
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

Ptjaaa, det var förståss viktigt för dig att lägga till "lilla gumman"... :rofl: För att kanske nedvärdera lite?

Hur gammal var det du var sa du? 14 måntro?:angel:
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

tycker det lät väldigt konstigt bara?
dessutom tycker jag det var ansvarslöst, vrf binda fast hunden på terassen liksom?:confused:

Ursäkta mig. Men terassen är idiot säker och BARN säker dvs INGET att fastna i och inte möjlighet för barn att klättra över.

Då min hund VAR en Jack Russel Terrier & det nu finns vilda djur bebisar i skogen så tog jag mitt ansvar att inte ha LÖS hund i naturen.

Hur många här har ALDRIG bundit fast sina hundar???

Det var frågan om att hon skulle vara bunden max 10 minuter... Och detta under uppsyn.

Men då jag har barn och bla 2 hingstar som just då tog min uppmärksamhet så hände detta.

Inte bara detta MIN 5 åring tar på sig ansvaret. Och jag KÄMPAR med att få detta ur huvudet på henne.
För det var MITT fel. Det finns så mycket jag borde eller kunde ha gjort...
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

En Jack Russel tik som var 1 år i februari i år.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

TACK för ert stöd..
Det snurrar bara runt just nu. Funderar på vad jag borde gjort osv...
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

ja, du. förstår ju att det är jobbigt, men jag trodde att detta var ett FORUM? där man diskuterade saker och framförde sin åsikt. Tycker att det var väldigt mystisk. Btw, GE UPP SJÄLV, nog med det här nu, lilla gumman!

Man framför inte en åsikt och kommer med pekpinnen när en olycka skett. Detta var ju toppen på respektlöshet och fullkomlig brist på empati.
 
Sv: Min älskade Tess är DÖD!

ja, du. förstår ju att det är jobbigt, men jag trodde att detta var ett FORUM? där man diskuterade saker och framförde sin åsikt. Tycker att det var väldigt mystisk. Btw, GE UPP SJÄLV, nog med det här nu, lilla gumman!

Ja, detta är ett forum där man diskuterar och framför sina åsikter. Men i detta fall är dina komentarer helt överflödiga och onödiga. Du tror inte trådskaparen har våndats tillräckligt över vad hon borde ha gjort och vad hon kan ha gjort annorlunda?

Vissa människor är ganska talanglösa..... :smirk:


TS
Skickar en STOR tröstkram till dig.. Det låter kanske svårt nu men "tiden läker alla sår".... Förlorade min hund i en hemskt tragisk olycka tidigt i våras där hon kvävde sig själv med en frusen hästbajs så jag förstår verkligen vad du går igenom... :(
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 024
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 893
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 799
Senast: Juli0a
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 783
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp