Min häst är hatad... Vad ska jag göra?

Sv: Min häst är hatad... Vad ska jag göra?

Om jag var TS så hade jag bestämt ett "stallmöte" för samtliga hästägare, sedan hade jag som TS berättat för samtliga av hästägarna hur jag kände och sedan sett vad jag hade fått för respons. Berätta precis det som du har skrivit här, att du känner dig utfryst och att det förekommer förutfattade meningar om din ponny och att du blir ledsen när sådant "skitsnack" cirkulerar runt. Berätta om hur du hanterar din ponny och vad NH-tränarna sagt att du ska göra i vissa situationer som kan uppstå, för att göra dina stallkamrater mer säkra på att hantera din ponny.

Om du inte känner att mötet kommer någonstans, då tycker jag att du ska leta upp ett nytt stall för varken du eller din häst mår bra av att det är oroligt i stallet. Men ge gärna de här tjejerna "en spark i baken" och berätta att det inte är OK att bete sig som de gjort. :cautious:
 
Sv: Min häst är hatad... Vad ska jag göra?

Jag tycker precis som ISABEL, ge dem en chans på ett stallmöte. Hjälper inte det så har du i alla fall markerat, och förhoppningsvis gett dem en tankeställare. Sen är det bara att flytta till ett bättre ställe - för de finns!
 
Sv: Min häst är hatad... Vad ska jag göra?

Hej!

Jag gillade också idén med stallmöte. Det kommer oavsett vilket kännas bättre att ha försökt lösa problmet än att bara fly från det.

/Lavinia
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 155
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 296
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 053
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp