Min kaffe/te-mugg

Här är min favoritmugg gjord av en lokal keramiker vid namn Nina som jag inte lyckas hitta.
Mamma levererade tagel till henne, så det kan vara från någon av våra hästar på figuren till höger.
(Tyvärr lever inte mamma, så jag kan inte fråga.)

2D958591-8F99-42F6-9647-8F52A698E104.jpeg
 
I september var jag på väg till Dvärgschnauzercupen. Resan tog slut efter 1km, det smällde till i huvet och en obeskrivlig huvudvärk och det blev en tur till akuten där det visade sig att jag hade en tennisbollstor hjärntumör. Gruppen "Aktiv Dvärgschnauzer" på FB samlade ihop en summa pengar och jag fick en hel del grejor. Bl a dessa muggar. Jag använder dom flitigt. Dom betyder väldigt mycket för mig.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1653836205744.jpg
    FB_IMG_1653836205744.jpg
    52,9 KB · Visningar: 103
Jag har ett storre antal (10-12 eller sa) sadana har "Starbucks City Mug" som jag kopt pa olika stallen jag varit pa nar jag hittat just den har storleken. Den har ar fran Oman och har en chip i botten, sag jag just. :p De ar dock lite kul, det ar sa manga minnen med varje mugg.

De har muggarna star stadigt, man behover inte titta nar man staller ner den for aven om den kommer pa kanten av nagot man staller pa sa valter den inte och porslinet ar tjockt nog att halla kaffet varmt lange. De rymmer lite mer an 5dl och det ar svart att hitta muggar i den storleken som inte ar valdigt hoga och smala (och som valter nar de kommer pa kanten av en "coaster" eller "mugg underlagg")
Jag skulle dock garna ha nagra snygga i samma storlek och form att anvanda dagligen.

IMG_2978.jpeg
 
Jag är tedrickare och älskar att dricka baljvis! :love: Har något dussin XL-muggar från Indiska... Dessa två är bland mina favoriter, men det finns många fina att välja på.

IMG_20220529_201156.jpg
 
Detta är min favoritmugg på jobbet, den är lagom stor då jag inte är någon stor drickare av kaffe, samt att jag fått muggen när jag var på PLS och skulle hämta ett släp som var där på lagning.

F6220D4A-D89C-4C21-87DD-C650A5E5D40D.jpeg
 
Mina temuggar, kan inte välja någon favorit för det beror helt på humör 😅
Muggen med ugglor rymmer ca 3,5 dl, har 4 st (I köpta i Spanien, har haft 12 st men fick banta ner lite) med lite olika färger på ugglorna. Oftast frukostmuggen eller den som får tjänstgöra vid varm oboy.
Disney muggen är en av favoriterna från Disney, har 2 andra också med andra motiv och utseende men denna gillar jag bäst. Rymmer 5 dl och är min "mysmugg" när jag känner mig lite nere.
Den svartvita har jag 6 av, med 3 olika djur som motiv. Rymmer 5 dl och det är oftast den jag tar om jag vill dricka te i soffan på kvällen.
IMG_20220529_203013.jpg
 
Hemma hos killen har det blivit den här muggen då den är störst av dom jag får använda till te.
Killen använder den inte själv och jag har fått ok att använda den.
Skulle jag få hit mina favoritmuggar som jag har hemma hade jag inte använt den här heller då den är för liten.

Ska se om jag kan fånga min favoritmugg som jag har hemma hos mig.

EF7A94E8-D00A-42E7-8F5B-E28D9AAF9310.jpeg
 
Har många favoritmuggar, men denna är nog absoluta favoriten. Gillar "normal" storlek på mugg oavsett snaksattkaffe från Tassimon, varm choklad eller om jag dricker te. :D 🐈
 

Bifogade filer

  • 20220529_204734.jpg
    20220529_204734.jpg
    139,8 KB · Visningar: 50
Eftersom min är i maskinen nu så får denna bilden duga, jag har den med grå text. Älskar den och velar mellan att jag är ledsen att jag inte köpte två (jag är inget fan av udda saker, ffa inte porslin) men också glad den är unik. Jag har en blå mugg från min mormor också som jag älskar och den är ju med udda så de står ihop så då känns det bra ändå 😆

Köpte den när jag var med en vän och typ plockade jordgubbar eller något på en mysig gårdsbutik/fik/grönsaksställe nära henne, trevligt minne också 😊 Jag är inflyttad skåning och trivs väldigt bra här nere 😍
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220529-210211_Chrome.jpg
    Screenshot_20220529-210211_Chrome.jpg
    64,6 KB · Visningar: 57

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 612
Senast: TinyWiny
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 433
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 989
Senast: Tilly_85
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 796
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp