Min kaffe/te-mugg

Please, säg att det inte bara är jag som får lite lätt OCD-panik när någon har massor av olika koppar/muggar/glas i skåpen? 😂 Samma modell men med olika mönster/färger är fint men olika modeller huller om buller ger mig rysningar 😅

Jag älskar Indiskas XL-muggar, de är perfekta att göra en stoooor chai latte i. Till vardags dricker jag däremot te ur muggar från Höganäs. Har dessa färger i skåpet:

Visa bifogad fil 92122
Haha nej, jag har ett lätt drag av det, kalle muggen får stå en hylla upp, som tur är är jag kort. (Det är därför som w muggarna hamnat på jobbet)
 
Hittade de här på nätet för de matchade servicen jag då precis beställt. Är supernöjd med dom som kaffemuggar (för små för te) Faktiskt så mycket att de gör att kaffet smakar extra gott :love:
De kom i två pack med olika texter så har fyra olika nu

1654244698998.png
 
Please, säg att det inte bara är jag som får lite lätt OCD-panik när någon har massor av olika koppar/muggar/glas i skåpen? 😂 Samma modell men med olika mönster/färger är fint men olika modeller huller om buller ger mig rysningar 😅

Jag älskar Indiskas XL-muggar, de är perfekta att göra en stoooor chai latte i. Till vardags dricker jag däremot te ur muggar från Höganäs. Har dessa färger i skåpet:

Visa bifogad fil 92122
Åh, samma här! 😳
 
Please, säg att det inte bara är jag som får lite lätt OCD-panik när någon har massor av olika koppar/muggar/glas i skåpen? 😂 Samma modell men med olika mönster/färger är fint men olika modeller huller om buller ger mig rysningar 😅

Jag älskar Indiskas XL-muggar, de är perfekta att göra en stoooor chai latte i. Till vardags dricker jag däremot te ur muggar från Höganäs. Har dessa färger i skåpet:

Visa bifogad fil 92122
Du skulle bli tokig hos mig.. Det mesta porslinet är udda, de flesta koppar är udda, liksom alla bestick och typ alla glas. 😅
 
Please, säg att det inte bara är jag som får lite lätt OCD-panik när någon har massor av olika koppar/muggar/glas i skåpen? 😂 Samma modell men med olika mönster/färger är fint men olika modeller huller om buller ger mig rysningar 😅

Jag älskar Indiskas XL-muggar, de är perfekta att göra en stoooor chai latte i. Till vardags dricker jag däremot te ur muggar från Höganäs. Har dessa färger i skåpet:

Visa bifogad fil 92122
Du är inte ensam! Dessvärre är min mamma en sådan som gillar udda grejer. Vi har säkert 15 olika muggar/ glas, besticken och tallrikarna är också en mindre trevlig upplevelse. Du skulle inte vilja komma hit :nailbiting:
 
Please, säg att det inte bara är jag som får lite lätt OCD-panik när någon har massor av olika koppar/muggar/glas i skåpen? 😂 Samma modell men med olika mönster/färger är fint men olika modeller huller om buller ger mig rysningar 😅

Jag älskar Indiskas XL-muggar, de är perfekta att göra en stoooor chai latte i. Till vardags dricker jag däremot te ur muggar från Höganäs. Har dessa färger i skåpet:

Visa bifogad fil 92122
Haha, mig gör det ingenting om alla är olika MEN då är jag alltid ensam hemma med min tekopp. Hur det ser ut i skåpet gör mig inte jättemycket, skåpluckorna är ju ändå stängda :angel: Däremot, om jag av någon anledning har besök och ska äta/dricka samtidigt som någon annan, då vill jag att det är samma modell på allt framdukat.
 
Please, säg att det inte bara är jag som får lite lätt OCD-panik när någon har massor av olika koppar/muggar/glas i skåpen? 😂 Samma modell men med olika mönster/färger är fint men olika modeller huller om buller ger mig rysningar 😅

Jag älskar Indiskas XL-muggar, de är perfekta att göra en stoooor chai latte i. Till vardags dricker jag däremot te ur muggar från Höganäs. Har dessa färger i skåpet:

Visa bifogad fil 92122
Då gillade du inte mitt skåp? :rofl:
 
Jag dricker alltid te i mina jumbo-muggar från Höganäs. Perfekt öra för att kunna hålla den halvliter te som får rum :love:
Visa bifogad fil 91811

Kaffet dricks ur Arabias Uhtua (det är min vardagsporslinsserie) eller ur en handmålad mugg med mitt namn på ena sidan och en av mina tervar och vår förra katt på andra sidan :love:
Samma här! Älskar mina stora höganäsmuggar, så synd att de inte finns längre! Har en annan mörkare färg än vad du har och använder dem varje dag 😍
 
Du skulle bli tokig hos mig.. Det mesta porslinet är udda, de flesta koppar är udda, liksom alla bestick och typ alla glas. 😅
Vi har två olika serviser hemma, men jag har blandat tallrikarna i skåpen. Beroende på dagsform väljer jag vilka tallrikar vi ska ha, tycker det är praktiskt att ha dom blandat då så jag kan välja utan att "leta fram". När min mamma är på besök får hon alltid helt kortslutning,.. typ när där är 7 vita och två blå tallrikar i en stapel står hon bara tyst och stirrar på dom 😆😁
 

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 604
Senast: TinyWiny
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 395
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 979
Senast: Tilly_85
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 768
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp