Min kaffe/te-mugg

Eller denna:
284568732_10159122486633877_7415501825528806418_n.jpg

Den är helsvart när den är kall.
 
Åh, vill gärna se bilder på de övriga också!

Jag försökte söka på nätet men det lyckades inte. Ska se om jag lyckas komma ihåg att fota när jag är på Ica nästa gång, eller om du har nåt större Ica där du bor så finns de garanterat :) Vi har ett rätt litet Kvantum här så har man Ica MAXI eller Kvantum finns det vid husgeråd och köksgrejer...
 
Vilken mysig tråd ☺️🥰

Är inte hemma och kommer inte vara på ett tag, så fick hitta bild på google. Dricker inte så mkt bryggkaffe egentligen utan går oftast för dubbel espresso på morgonen. Har små espresso koppar från Starbucks som jag köpte när vi bodde i Korea. Har från lite olika platser då vi reste runt och jag samlade på mig, tycker speciellt om denna från Jeju 😍

Real-Jeju-Mug-Sunrise-89ml.jpg
 
1653897163555.png

Och finporslinet, har både koppar (längst fram i bild) och muggar (längst bak till höger i bild) och är vansinnigt förtjust i dem.

Pappa började ge mig dem i present och de säljs tyvärr inte längre, men jag tycker att det är så roligt att ha ett fin-porslin att plocka fram (och gillar detta modernare stuk på dem, pappa har flera jättegulliga äldre finporslinsserviser som är supermysiga, men detta är mycket mer min stil så han träffade verkligen rätt!)
 
7D0FAE14-F399-41A0-A465-6EC8290CDEFA.jpeg

Växlar muggar i perioder, allt från XL muggar till glaskoppar och nu den här som rymmer precis lagom mycket, är skön att hålla i, skön att dricka ur och fin. Tycker smaker varierar jätte mycket beroende på mugg. När jag dricker te med honung i måste jag ha en annan mugg för det går bara med den sorten. Konstaterat sen jag blev te drickare hur extrem skillnad muggen gör.
 
Visa bifogad fil 91888Detta är min bästa temugg som jag fick av en kompis när jag slutade ett jobb ☺️ Den är stor och stabil. Jag är ganska klumpig ibland, men den här tror jag är ovältbar.
Åh, det där påminner mig om att jag ska köpa ny kaffemugg till min mor som fyller år på måndag! Hon är lite klumpig och dessutom synskadad, så muggar med smalare botten välter garanterat förr eller senare. Måste kika lite på var det går att köpa något bra...
 
Please, säg att det inte bara är jag som får lite lätt OCD-panik när någon har massor av olika koppar/muggar/glas i skåpen? 😂 Samma modell men med olika mönster/färger är fint men olika modeller huller om buller ger mig rysningar 😅

Jag älskar Indiskas XL-muggar, de är perfekta att göra en stoooor chai latte i. Till vardags dricker jag däremot te ur muggar från Höganäs. Har dessa färger i skåpet:

Höganäs.jpg
 
Vad dricker du ur varje dag och varför gillar du den muggen?
Inspirerad av beskrivningarna vad kaffekoppen innehåller i annan tråd vill jag nu se bilder av det ni dricker ur, gärna med personliga berättelser.
Jag har en mysig hög KalleAnka kopp med en arg Kalle på, eller en tekopp gjort av en drejare i stan med rosor hemma (har 6 st lite olika med olika sorter på rosorna så ngn av dem).
På jobbet har jag två Wonder Woman kaffemuggar med bara W biten, röd med W eller många små W o stjärnor.
 

Bifogade filer

  • 1654242602670.png
    1654242602670.png
    113,1 KB · Visningar: 16

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 603
Senast: TinyWiny
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 392
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 975
Senast: Tilly_85
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 768
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp