Min kaffe/te-mugg

Vi har två olika serviser hemma, men jag har blandat tallrikarna i skåpen. Beroende på dagsform väljer jag vilka tallrikar vi ska ha, tycker det är praktiskt att ha dom blandat då så jag kan välja utan att "leta fram". När min mamma är på besök får hon alltid helt kortslutning,.. typ när där är 7 vita och två blå tallrikar i en stapel står hon bara tyst och stirrar på dom 😆😁
Jag brukar välja tallrik utefter hur den passar färg- och formmässigt till maten. Eller så väljer jag mat utefter den tallrik jag vill äta på. 😅
 
283695245_537840594472961_1732346679199177756_n.jpg


Jag hade av en slump tagit kort på min favoritmugg dagen innan jag såg tråden :D
Den här fick jag av min syster i julklapp, och den använder jag varenda morgon sedan dess. Det är massa gulliga hästar hela vägen runt, och en liten inuti :)
 
Jag har hittills inte hittat den perfekta muggen eller koppen men har kommit nära i den lilla vita på bilden. Av en keramiker som jag inte minns namnet på men som säljs på Norrgavel. Den större modellen av samma kopp är bra för te men inte perfekt. Den mörka i mitten är lagom storlek för te (jag gillar inte baljor), har perfekt balans och är tung utan att vara grov men teet kallnar för fort i den. Den stora blåfläckiga koppen vore perfekt om den inte vore just för stor.
Ett pågående sökande…
 

Bifogade filer

  • BE89F4A9-5907-4BF6-9FB4-F2560D700199.jpeg
    BE89F4A9-5907-4BF6-9FB4-F2560D700199.jpeg
    245,5 KB · Visningar: 57
Jag älskar muggar, köpte ofta 1 av varje, min dotter sa till mig att du får sluta köpa muggar. Salig blandning i skåpet.
 
I september var jag på väg till Dvärgschnauzercupen. Resan tog slut efter 1km, det smällde till i huvet och en obeskrivlig huvudvärk och det blev en tur till akuten där det visade sig att jag hade en tennisbollstor hjärntumör. Gruppen "Aktiv Dvärgschnauzer" på FB samlade ihop en summa pengar och jag fick en hel del grejor. Bl a dessa muggar. Jag använder dom flitigt. Dom betyder väldigt mycket för mig.
Vilka fina muggar :)
 
Kaffet är absolut godast i dessa:
BB8F2262-6DFB-4FBD-89CD-39F12B9044A1.png

Men har en massa olika.
Dock ska formen likna denna så kaffet smakar gott
 

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 436
Senast: TinyWiny
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 989
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 904
Senast: Tilly_85
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 519
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp