Min katt är dålig i magen

Hej, min kattunge (15 veckor) har senaste veckan haft problem med magen. Hon bajsar väldigt ofta & ganska så löst, ser ungefär ut som mini koblaja men framförallt luktar det fruktansvärt illa. Hon är pigg och dricker mycket. Jag undrar om det kan vara något med fodret hon får. Finns det nå ”hemkok” man skulle kunna testa att ge henne? Tack på förhand!
 
Hej, min kattunge (15 veckor) har senaste veckan haft problem med magen. Hon bajsar väldigt ofta & ganska så löst, ser ungefär ut som mini koblaja men framförallt luktar det fruktansvärt illa. Hon är pigg och dricker mycket. Jag undrar om det kan vara något med fodret hon får. Finns det nå ”hemkok” man skulle kunna testa att ge henne? Tack på förhand!
Jag tycker att Diarsanyl som finns på apoteket är jättebra vid lindrigare magbesvär :)
 
Hej, min kattunge (15 veckor) har senaste veckan haft problem med magen. Hon bajsar väldigt ofta & ganska så löst, ser ungefär ut som mini koblaja men framförallt luktar det fruktansvärt illa. Hon är pigg och dricker mycket. Jag undrar om det kan vara något med fodret hon får. Finns det nå ”hemkok” man skulle kunna testa att ge henne? Tack på förhand!

Vad ger du henne?
 
1. Skicka in ett avföringsprov till SVA (instruktioner och remiss finns på deras hemsida).
2. Sätt på skonkost. Små portioner 6 ggr/dag. Kokt torsk/kyckling med morotspuré eller något ”gastrofoder”.
3. Ge Pro-Kolin eller liknande som är stoppande och innehåller probiotika.

Om avföringsprover inte ger något och skonkosten inte hjälper bör du söka veterinär.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Sassy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 115
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 266
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp