Bukefalos 28 år!

min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

nicke

Trådstartare
hej, jag har en hann katt på 5 år, de har blivit som så under dagen att han sitter och slickar sig på mellan benen brevid lådan. och så har det vart hela dagen och nu hela kvällen. fast de har blivit mycket värre nu efter 7-8 tiden. han har blivit jätte svullen bak vid buken, haltar med baktassarna och är kan knappt gå. ringde vetrineren förut och dom sa att dom skulle höra av sig imorgon. men de ser ut som min edwin har väldigt ont, va ska jag göra? något som känner ingen detta? är jätte rädd för hans tillstånd
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

Tycker att du ska åka med Edwin till veterinären på en gång. Du känner din katt bäst.
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

Katten kan ha urinsten som fastnat i snoppen och måste under veterinärvård omedelbart.
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

Åk in, helt klart!

Edit: fast det kanske du har gjort nu? Hur gick det?
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

åkte till veterinären med edwin och de är som ni sagt, han har små kristaller i snoppen. måste få han och kissa på någon speciell sand, så att veterinären kan ta prover på kisset, men han vill inte gå på lådan när de är annan sand. någon som har ett tips hur jag ska göra med han?:)
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

Lägg plastpåsar på golvet (eller i lådan?).. Kattdjur gillar att kissa på plast.
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

Ta med katten till lådan när du vaknar på morgonen, förhoppningsvis sätter han sig och kissar då. Var då beredd med en soppslev eller liknande, och fånga upp det i den. Häll över i en plastmugg och åk och lämna in den så fort som möjligt (ställ i kylen om du inte kan åka direkt).
Så har jag lyckats göra några gånger när veterinären velat ha urinprov på ena katten :)
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

Stackarn. Jag stängde faktiskt in min katt i badrummet några timmar men han vägrade med att kissa där så han fick istället tillbringa en hel dag hos veterinär.
 
Sv: min katt verkar allvarligt sjuk, hjälp !

Vad gjordes hos veterinären? De spolade väl stoppet - om det fortfarande är stopp?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 023
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Mkb
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 726
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp