Min mamma är död

Ja så har jag tyvärr blivit uppfostrad,som ensambarn. Om något ska göras, har jag alltid fått göra allt själv. Ingen har någonsin brytt sig om mina behov,eller att hjälpa till på något sätt. Därför gick jag in i väggen och blev deprimerad. Ok jag ska säga som det är. Watch out. Det är ingen rolig läsning...

I ena sovrummet föreligger en lukt av urin. I detta rum behöver en akut sanering göras. plus heltäckningsmattan måste tas bort i rummet. Detta upptäckte jag EFTER att luktsaneringen efter mammas död,var klar. Luktsaneringen gick på försäkringen,men knappast urinfläcken på heltäckningsmattan.
Tvivlar på att en ny köpare vill ta tag i en sådan sak?

Jag själv har inte orkat ta tag i det också,det har blivit för mycket för mig helt enkelt,så nu får det vara,tills jag åker ner igen,även om fuktsanerare varnar mig för att urinlukt är svår att få bort,och att detta är akut=behövs göras omedelbums.

Mammas kyl/frys slängde jag också ut,pga hela kylen var svart av mögel invändigt. Det tog ett bra tag innan jag fick tag på någon som ville ta hand om det,men till slut anlitade jag en flyttfirma som kom och hämtade det, och körde det till skroten.

Så ja. Jag har haft lite att pyssla med i mammas hus. Och det tar aldrig slut.....
Vad händer om du bara slänger ut heltäckningsmattan? Kan du ha sådan tur att lukten sitter i den och försvinner när mattan kommer ut?
 
Vad händer om du bara slänger ut heltäckningsmattan? Kan du ha sådan tur att lukten sitter i den och försvinner när mattan kommer ut?
Jag måste ha hjälp för att få bort mattan. Hela mattan över hela rummet måste bort. Det är ett helt företag bara att få bort mattan. Först måste jag välja vilken firma som ska göra jobbet,sedan ska firman ha tid att komma,sedan ska jag finnas på plats för att släppa in hantverkarna,vilket betyder ännu mer pendlande för mig.

När jag var därnere sist så kontaktade jag Anticimex vid två olika tillfällen,men de hörde aldrig av sig,igen,så jag antar att de inte tar sådana uppdrag,vilket betyder att jag måste anlita en annan firma,vilket betyder att jag får börja om igen med att leta ny firma som kan komma....and it goes on and on......
 
Jag måste ha hjälp för att få bort mattan. Hela mattan över hela rummet måste bort. Det är ett helt företag bara att få bort mattan. Först måste jag välja vilken firma som ska göra jobbet,sedan ska firman ha tid att komma,sedan ska jag finnas på plats för att släppa in hantverkarna,vilket betyder ännu mer pendlande för mig.

När jag var därnere sist så kontaktade jag Anticimex vid två olika tillfällen,men de hörde aldrig av sig,igen,så jag antar att de inte tar sådana uppdrag,vilket betyder att jag måste anlita en annan firma,vilket betyder att jag får börja om igen med att leta ny firma som kan komma....and it goes on and on......
Det är ju därför du behöver någon på plats som kan hjälpa dig med sådana här saker.
 
Även mitt hus var ett dödsbo,det såg ut som fan rent ut sagt,luktade bläääää och var så skitigt att det stod för sig själv + att gamla ägaren var en horder,jag la ett skambud mot att dom slapp göra något,det gick hem och min bondevän fick köra traktorlass med saker till tippen, hade sakerna varit renare kunde jag haft en jätte loppis. det var tom mat kvar i kyl o frys, inte så mysigt med tanke på att sönerna slagit av elen. :yuck:
Ev har jag en kontakt i stockholm som kanske kan hjälpa dig, vill du att jag kollar? Om inte annat vet han säkert vart du kan vända dig o slippa skojare.
 
Det finns hus som luktat kattpiss, inrökta hus osv som har sålts. Vissa vill ändå göra en totalrenovering av huset innan de flyttar in 🙂
Ja, ibland är det onödigt att göra förbättringar, en del saker vill folk "alltid" göra om oavsett. Sist jag sålde så fick jag god hjälp av mäklaren i det, hen visste vad som var värt att lägga tid och pengar på och vad som inte var det.
 
De som vill flytta in i hus som inte finns något att göra i är väl lätträknade. Folk vill alltid byta tapeter, golv etc. Jag tror det är någon slags besittningsritual.

Ofta finns det lokala firmor som hjälper en att flyttstädning och tar grejor. De kan vara i princip gratis mot grejor som de säljer.

Nu har jag inte följt hela tråden bara sista.
 
Ja, ibland är det onödigt att göra förbättringar, en del saker vill folk "alltid" göra om oavsett. Sist jag sålde så fick jag god hjälp av mäklaren i det, hen visste vad som var värt att lägga tid och pengar på och vad som inte var det.
Jag har redan kontaktat en mäklare,och hon kom och tittade på huset när jag var nere senast.. När hon fick se /känna lukten av urinen,förstod jag på henne som att jag gärna får ta bort mattan innan hon säljer huset....känns nästan som att jag tar bort mattan för mäklarens skull..?..helst av allt vill jag bara strunta i alltihop,och sälja som det är. Jag har redan haft ett helvete med detta hus. Är så slutkörd av allt, att ögonen går i kors. Det är inte klokt,hur man kan längta tillbaka till jobbet,för att få rutin på vardagen igen.
 
Jag har redan kontaktat en mäklare,och hon kom och tittade på huset när jag var nere senast.. När hon fick se /känna lukten av urinen,förstod jag på henne som att jag gärna får ta bort mattan innan hon säljer huset....känns nästan som att jag tar bort mattan för mäklarens skull..?..helst av allt vill jag bara strunta i alltihop,och sälja som det är. Jag har redan haft ett helvete med detta hus. Är så slutkörd av allt, att ögonen går i kors. Det är inte klokt,hur man kan längta tillbaka till jobbet,för att få rutin på vardagen igen.

Kontakta en annan mäklare och tala om läget. Plus att mäklaren ska faktiskt sas smöra för dig och visa att hen vill ha jobbet. Det är ingen brist på mäklare...
 
Jag har redan kontaktat en mäklare,och hon kom och tittade på huset när jag var nere senast.. När hon fick se /känna lukten av urinen,förstod jag på henne som att jag gärna får ta bort mattan innan hon säljer huset....känns nästan som att jag tar bort mattan för mäklarens skull..?..helst av allt vill jag bara strunta i alltihop,och sälja som det är. Jag har redan haft ett helvete med detta hus. Är så slutkörd av allt, att ögonen går i kors. Det är inte klokt,hur man kan längta tillbaka till jobbet,för att få rutin på vardagen igen.
Är huset i småland?

Det är ingen brist på flyttstädfirmor heller.
 
Nej,det är inte brist på mäklare,men just denna mäklare känner till mammas område bra,och det är en sådan mäklare jag vill ha.
Nu vet jag inget om området ifråga men när jag sett annonser och en släkting till mig skulle sälja sin bostad så kan jag konstatera att detaljkunskap inom området inte är det viktigaste (villamäklare som ska sälja gård brukar inte bli så bra annons). Det viktiga är att man får förtroende för personen och att man har liknande syn på mäklaren om vad man säljer och hur bostaden ska annonseras. Den mäklaren du beskriver låter inte som någon jag fått förtroende för. Det är ju inte så att bostaden ligger i en oattraktiv del av landet så det bör finnas mer än en mäklare som har tillräcklig kunskap för att sälja.
 
Nej,det är inte brist på mäklare,men just denna mäklare känner till mammas område bra,och det är en sådan mäklare jag vill ha.

En mäklare vill ha lättsålt (lättförtjänta pengar) och ett högt värde (högre provision). Ibland vill en ha en rosa cykel, det är inte alltid man får en rosa cykel.

Maila till en rad mäklare, berätta om läget (renovering krävs). Då slipper du lägga tid på mäklare som inte är intresserade. Berätta att du överlåter UTAN RENOVERING och med inventarier kvar. Priset blir därefter.

Det kommer inte att bli billigt att ha dig pendlande och gå in i väggen heller.

ALLT går att sälja. Det finns massor som köper sådan objekt, förädlar och gör sedan vinst. Hur jag vet ? Har sett objekten på KFM och också varit med på auktioner där det gått för en hel del pengar.

Och du. Sluta skämmas för skicket på huset. Det är inte din röra.
 
Jag har redan kontaktat en mäklare,och hon kom och tittade på huset när jag var nere senast.. När hon fick se /känna lukten av urinen,förstod jag på henne som att jag gärna får ta bort mattan innan hon säljer huset....känns nästan som att jag tar bort mattan för mäklarens skull..?..helst av allt vill jag bara strunta i alltihop,och sälja som det är. Jag har redan haft ett helvete med detta hus. Är så slutkörd av allt, att ögonen går i kors. Det är inte klokt,hur man kan längta tillbaka till jobbet,för att få rutin på vardagen igen.
Byt mäklare till en som du känner förtroende för!
 
Jag har redan kontaktat en mäklare,och hon kom och tittade på huset när jag var nere senast.. När hon fick se /känna lukten av urinen,förstod jag på henne som att jag gärna får ta bort mattan innan hon säljer huset....känns nästan som att jag tar bort mattan för mäklarens skull..?..helst av allt vill jag bara strunta i alltihop,och sälja som det är. Jag har redan haft ett helvete med detta hus. Är så slutkörd av allt, att ögonen går i kors. Det är inte klokt,hur man kan längta tillbaka till jobbet,för att få rutin på vardagen igen.
Hämta det du vill ha eller inte vill att nya ägaren ska få tillgång till. Visst du kommer få mindre för huset men kommer vinna så mycket mer i hälsa.
 
En mäklare vill ha lättsålt (lättförtjänta pengar) och ett högt värde (högre provision). Ibland vill en ha en rosa cykel, det är inte alltid man får en rosa cykel.

Maila till en rad mäklare, berätta om läget (renovering krävs). Då slipper du lägga tid på mäklare som inte är intresserade. Berätta att du överlåter UTAN RENOVERING och med inventarier kvar. Priset blir därefter.

Det kommer inte att bli billigt att ha dig pendlande och gå in i väggen heller.

ALLT går att sälja. Det finns massor som köper sådan objekt, förädlar och gör sedan vinst. Hur jag vet ? Har sett objekten på KFM och också varit med på auktioner där det gått för en hel del pengar.

Och du. Sluta skämmas för skicket på huset. Det är inte din röra.
Tack fina du för ett så bra svar. Det är det jag måste sluta med. Att skämmas för skicket på huset. Det är faktiskt inte min röra.

Angående priset på huset,så blir jag lite "girig" och vill förstås ha ut så mycket som möjligt för huset. Jag gissar att jag är lite irriterad på att det är i ett sådant dåligt skick. Bara det dåliga skicket gör ju att priset går ner flera miljoner.

Jag tror det är därför jag vill fixa och dona på huset, så att priset inte ska gå ner så mycket.
Men du har rätt som du skriver. Det blir inte billigt för mig att pendla, och att gå in i väggen igen,heller.
 
Tack fina du för ett så bra svar. Det är det jag måste sluta med. Att skämmas för skicket på huset. Det är faktiskt inte min röra.

Angående priset på huset,så blir jag lite "girig" och vill förstås ha ut så mycket som möjligt för huset. Jag gissar att jag är lite irriterad på att det är i ett sådant dåligt skick. Bara det dåliga skicket gör ju att priset går ner flera miljoner.

Jag tror det är därför jag vill fixa och dona på huset, så att priset inte ska gå ner så mycket.
Men du har rätt som du skriver. Det blir inte billigt för mig att pendla, och att gå in i väggen igen,heller.
Jag tror inte du behöver oroa dig för att priset går ner flera miljoner om det inte är strukturella problem, som att det behöver dräneras om, byta uppvärmning och åtgärda mögel, till exempel. Det är klart att du kommer att få mindre om det inte är nymålat och tillfixat, men ett bra hus är ett bra hus.
 
Byt mäklare till en som du känner förtroende för!
Jag förstår hur du menar,men då får jag börja om från början igen=leta ny mäklare=pendla fram och tillbaks igen.ändå...

Jag har upptäckt att jag är rasande över att mamma inte skötte om sitt hus bättre än såhär.....detta kommer leda till att priset på huset kommer gå ner flera miljoner.....fy vad girig jag blir i sådana här situationer....Men att sälja hus i sthlms området innebär ju att huset är värt rätt mycket. Inte i detta fall då,men.....
 
Jag förstår hur du menar,men då får jag börja om från början igen=leta ny mäklare=pendla fram och tillbaks igen.ändå...

Jag har upptäckt att jag är rasande över att mamma inte skötte om sitt hus bättre än såhär.....detta kommer leda till att priset på huset kommer gå ner flera miljoner.....fy vad girig jag blir i sådana här situationer....Men att sälja hus i sthlms området innebär ju att huset är värt rätt mycket. Inte i detta fall då,men.....

Jag säger det igen, försök släpp huset ett tag. Det du känner nu kan mycket väl vara intrasslade sorgkänslor så försök ta det lugnt och ta hand om dig själv ett tag :heart

Du behöver inte åka ner för att leta ny mäklare om du vill det (och ja, i ditt läge hade jag gjort det... som kund vill jag känna mig prioriterad och som en uppskattad kund). Har du tagit bilder? Om du har gjort det kan du skicka dem till presumtiva mäklare och förklara läget utan försköningar (jag är ju som jag är så jag hade hintat utan att nämna namn att jag inte känt mig väl behandlad av mäklaren du haft kontakt med... :angel:). Då kan du ju redan vid en telefonkontakt känna av om det är en mäklare du vill gå vidare med.

Edit: Jag var också arg på pappa bitvis... men det var ju sorgen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 299
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp