Min midsommar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknade tidigt och fixade med mina bin på förmiddagen. Sedan åkte jag till stallet och red. Hästen var så duktig att jag avslutade passet efter en halvtimme. När jag kom hem satte jag igång en kastrull potatis på spisen och sen tog jag en dusch. Efteråt åt jag sill med potatis. Sen kompletterade jag med en kladdkaka och kaffe till efterrätt.

Jag funderade på att åka iväg på något allmänt midsommarfirande men orkade inte. Där skulle jag väl bara få sitta ensam i alla fall och glo på andra som var där med sina familjer. Så det blev inget med det. I stället somnade jag i fåtöljen och sov i några timmar.

Sen har jag väl inte gjort något särskilt men funderar på hur jag ska lägga upp planteringen av alla de växter jag köpt på sistone. Jag har fortfarande inte planterat 3 klematis, 3 rosor och en bärtry. En klematis har jag dessutom inte tänkt ut en plats för. Jag har inte riktigt ett vettigt ställe att sätta den på då det fattas platser i trädgården där den kan klättra. Visst kan jag tillverka något som den kan klättra på men vet inte hur jag ska åstadkomma detta på mindre än en timme. Mer tid än så blir ett större projekt som jag inte vill ta mig an. Det räcker alldeles tillräckligt med de projekt jag redan har, t.ex. befria mina totalt övervuxna jordgubbar och fixa skydd till dessa, samt ordna med rabattkanter.

Facebook har idag översvämmats av en massa glada midsommarbilder och alla tycks ha familjer att fira med. Och jag känner mig ledsen över att jag inte har det utan har varit ensam hela dagen utan något firande alls. Hemmet är som vanligt ett bombnedslag så jag har inte ens orkat plocka blommor till mig själv. Det är liksom inte värt det när det försvinner i all röra.

Kommande vecka ska jag i alla fall träffa en arbetsterapeut och sen är det psykologbesök igen. Jag träffar henne bara varannan vecka. Det är lite glest kan jag tycka även om jag nu är rätt välmedicinerad och över ytan.
 

Det är förstås aldrig roligt om någon känner sig ofrivilligt ensam men just midsommar firar jag helst med släkten eller ett par nära vänner om jag firar alls. Allt som innebär att jag får vara ledig är positivt. Det känns som att jag jobbar de flesta år, och så även i år. Hem från jobbet vid halv åtta på morgonen och tillbaka dit vid sex på kvällen så att ha fått sitta hemma och bara ta det lugnt istället för jobba eller sova hela dagen låter rätt trevligt :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp