Min mörka hemlighet

Zopiklon funkar oftast bra men det är jätteviktigt att man tar den när man redan lagt sig, absolut inget 15 minuter innan man tänkt lägga sig eller sånt. Vissa blir trötta dagen efter men ibland kan det räcka med en halv tablett. Jag åt dom i många år och hade inga problem med att jag va extra trött dagen efter men nu tar jag dom inte längre varje natt och då märker jag det jättetydligt om jag tar en hel tablett, tar jag en halv så funkar det
Ska jag testa så är det en halv som gäller.
Jag kommer inte i håg ärligt talat vad läkaren sa, men visst ska jag kunna kombinera dom två, melatonin och zopiklon ?
Jag kan ju kombinera melatoninet med oxascand men den vill jag helst inte ta eftersom jag blir så avtrubbad och den tar inte bort mardrömmarna.
 
Ska jag testa så är det en halv som gäller.
Jag kommer inte i håg ärligt talat vad läkaren sa, men visst ska jag kunna kombinera dom två, melatonin och zopiklon ?
Jag kan ju kombinera melatoninet med oxascand men den vill jag helst inte ta eftersom jag blir så avtrubbad och den tar inte bort mardrömmarna.

Jag tror inte det är några problem. Jag tror zopiklon är samma som imovane, och zolpidem är samma som stilnoct, zopiklon har en längre verkningstid så om du vet med dig att du inte kommer få sova 8 timmar (eller vad som är din normala sovtid) så kommer du nog bli trött på dom, jag har alltid behövt sova ur mig medicinen så att säga
 
Jag tror inte det är några problem. Jag tror zopiklon är samma som imovane, och zolpidem är samma som stilnoct, zopiklon har en längre verkningstid så om du vet med dig att du inte kommer få sova 8 timmar (eller vad som är din normala sovtid) så kommer du nog bli trött på dom, jag har alltid behövt sova ur mig medicinen så att säga
Jag sover som det är nu 8-9 timmar varje natt. Men det känns som mindre eftersom jag vaknar av mardrömmarna hela tiden.
Om jag är lite trött dagen efter är väl okej så länge det inte blir en sån där ”baksmälla” som av lergigan eller propavan för då fungerar jag inte dagen efter.

Jag tror den tidigare snabbare effekten av melatoninet var pga av att jag delade tabletten och då blev upptaget mycket snabbare. Så i dag har jag nog en slags fördröj effekt tror jag.
 
Vid närmare koll är det nog inte cirkadin jag fått utan det står bara melatonin 5 mg på påsen och det stämmer enbart in på melatonin AGB. Men det ska ju vara samma sak. Jag ska dela tabletten till en början. Hittade en tråd om just melatonin här på buke. Väldigt intressant! Känns nästan lite hoppfullt eller nåt....

Jag har en wartunekamrat som tar melatonin runt 18 och vid halv sju när vi har massa gemensamma spelaktiviteter och pratar på mumble med headset o hela kitet börjar han gäspa, så vi andra gäspar i kapp. Klockan 8 stänger han av datorn och slappar i soffan till kl 10 ungefär, sen går han i säng. Han somnar som en klubbad oxe, sover superskönt och vaknar pigg och glad kl 8. Han säger att melatonin har blivit rädningen för honom. Han hade andra insomningstabletter och sömntabletter förut som gjorde honom helt avtrubbad eller som vandrande vålnad större delen av dagen innan. Så jag hoppas och tror att du har hittat något som kan bli bra för dig.

Kram, och var rädd om dig. Buke behöver dig. Mig är det en annan femma med. ;)
 
Jag har reflekterat över att det senaste dagarna känts lite lättare. Lite lugnare. Lite mer energi kanske. Jag går inte omkring med en känsla av att vilja avsluta allt hela tiden även om tanken dyker upp i bland fortfarande.
Jag vet inte om det beror på att jag fått nåt som kanske kan kallas sömn på nåt sätt eller om det faktum att jag öppnat upp här och valt att berätta det som varit min hemlighet är orsaken.

I natt har jag faktiskt sovit, inte hela natten men nästan. Faktiskt.
Jag tog 2,5 mg zopiklon och 2,5 mg melatonin och det verkar ha räckt nästan hela vägen fram.
Väntar på kontakt med läkaren igen för att se om jag ska höja zopiklon med eller utan melatoninet eller hur hon tänker och så behöver jag några fler provdoser tills vi hittat rätt.
I går kväll kände jag mig lite nedstämd över det faktum att jag kände mig rätt misslyckad över att jag måste ta två mediciner enbart för att försöka få sova. I dag med resultatet i ryggen känns det mer överkomligt.
 
Jag har reflekterat över att det senaste dagarna känts lite lättare. Lite lugnare. Lite mer energi kanske. Jag går inte omkring med en känsla av att vilja avsluta allt hela tiden även om tanken dyker upp i bland fortfarande.
Jag vet inte om det beror på att jag fått nåt som kanske kan kallas sömn på nåt sätt eller om det faktum att jag öppnat upp här och valt att berätta det som varit min hemlighet är orsaken.

I natt har jag faktiskt sovit, inte hela natten men nästan. Faktiskt.
Jag tog 2,5 mg zopiklon och 2,5 mg melatonin och det verkar ha räckt nästan hela vägen fram.
Väntar på kontakt med läkaren igen för att se om jag ska höja zopiklon med eller utan melatoninet eller hur hon tänker och så behöver jag några fler provdoser tills vi hittat rätt.
I går kväll kände jag mig lite nedstämd över det faktum att jag kände mig rätt misslyckad över att jag måste ta två mediciner enbart för att försöka få sova. I dag med resultatet i ryggen känns det mer överkomligt.

Va glad jag bli av att läsa att det känns lite lättare! Jag tror verkligen att bara liite bättre sömn gör att man kan tänka bättre. När man plågas av ständiga mardrömmar så går ju all ens energi till det och att kunna göra något vettigt med sina tankar då är ju inte helt rimligt.

Och det där med att ta tabletter. Det är ju inget som måste va för evigt, jag har tagit medicin för mina (kroniska) problem i 6 år, men för ett par månader sedan tog jag bort den ena av medicinerna och planerar att ta bort den andra med, för bara nåt år sedan hade jag gått under om det ens föreslagits men nu känner jag att sömnen är så pass mycket bättre av sig själv att jag ändå vill prova. Men för att komma dit måste man ju också haft en period med bättre sömn så att man har orken att ens tänka dom tankarna. Jag åt 7.5 mg zopiklon och 15mg oxascand.
 
Jag har reflekterat över att det senaste dagarna känts lite lättare. Lite lugnare. Lite mer energi kanske. Jag går inte omkring med en känsla av att vilja avsluta allt hela tiden även om tanken dyker upp i bland fortfarande.
Jag vet inte om det beror på att jag fått nåt som kanske kan kallas sömn på nåt sätt eller om det faktum att jag öppnat upp här och valt att berätta det som varit min hemlighet är orsaken.

I natt har jag faktiskt sovit, inte hela natten men nästan. Faktiskt.
Jag tog 2,5 mg zopiklon och 2,5 mg melatonin och det verkar ha räckt nästan hela vägen fram.
Väntar på kontakt med läkaren igen för att se om jag ska höja zopiklon med eller utan melatoninet eller hur hon tänker och så behöver jag några fler provdoser tills vi hittat rätt.
I går kväll kände jag mig lite nedstämd över det faktum att jag kände mig rätt misslyckad över att jag måste ta två mediciner enbart för att försöka få sova. I dag med resultatet i ryggen känns det mer överkomligt.
Jag äter ju alltid två sorter för att sova
Har gett upp tanken på att sova utan.
Har ju dock haft mina problem sen tonåren.
Ska se om det kan gå att få remiss till en sömnklinik kanske
 
Jag är helt fasligt trött i dag inser jag. Kanske var gårdagens medicinering alldeles för stark ändå. Ändå var den lixom inte tillräcklig hela vägen.
Läkaren säger att jag får testa mig fram för att hitta en lämplig dosering. Nu känner jag mig rätt vilsen i det hela....
 
Jag är helt fasligt trött i dag inser jag. Kanske var gårdagens medicinering alldeles för stark ändå. Ändå var den lixom inte tillräcklig hela vägen.
Läkaren säger att jag får testa mig fram för att hitta en lämplig dosering. Nu känner jag mig rätt vilsen i det hela....
Det kan ta en stund att vänja sig
Baksmällan du känner i dag kan försvinna om du använder samma dosering några dagar
Ibland tar det tid att hitta rätt :)
 
Jag är helt fasligt trött i dag inser jag. Kanske var gårdagens medicinering alldeles för stark ändå. Ändå var den lixom inte tillräcklig hela vägen.
Läkaren säger att jag får testa mig fram för att hitta en lämplig dosering. Nu känner jag mig rätt vilsen i det hela....
När man sovit dåligt länge och äntligen får sova är det helt normalt att bli ganska däckad dagen efter. Det ska försvinna när du har kommit ikapp lite mer. Om du känner att det på något sätt går så är därför mitt råd att testa några dagar till. Har du tur försvinner trötthetskänslan om ett tag.
 
ge det nåra dagar, du förlorar ju inget på att prova om du blir mindre trött när du haft dom ett tag, jag blir som sagt jättetrött dagen efter om jag tar 7,5 mg zopiklon nu men när jag tog dom varje natt märkte jag ingenting
 
Helt värdelöst natt. Även om jag inte minns drömmarna så bra så har jag vaknat flertalet gånger hela natten trots samma medicinering som igår.
Så just nu känner jag mig helt slut.
Svårmedicinerad var ordet :meh: känner mig trött på hela skiten.
 
Efter två dagar är jag trött på att känna mig bakis. Ni som haft den biverkan, hur länge har det tagit innan den har försvunnit?
Jag vet inte hur jag ska lägga upp det nu. Zopiklon verkar ta bort mardrömmarna hyfsat, gör mig mer avslappnad men ger baksmälla och jag vaknar jag ju fortfarande.
melatoninet vet jag inte riktigt vad det gör för verkan. Det får mig iofs att somna men inte mycket mer än så? Eller tar jag helt enkelt för liten dos?
Jag fick tipset i en annan tråd att sova till white noise och ska testa det i natt.
 
Efter två dagar är jag trött på att känna mig bakis. Ni som haft den biverkan, hur länge har det tagit innan den har försvunnit?
Jag vet inte hur jag ska lägga upp det nu. Zopiklon verkar ta bort mardrömmarna hyfsat, gör mig mer avslappnad men ger baksmälla och jag vaknar jag ju fortfarande.
melatoninet vet jag inte riktigt vad det gör för verkan. Det får mig iofs att somna men inte mycket mer än så? Eller tar jag helt enkelt för liten dos?
Jag fick tipset i en annan tråd att sova till white noise och ska testa det i natt.
Jag brukar räkna med iaf en vecka innna det börjar ge sig.
Därav sjukskrivningen sist för att hinna landa i den nya medicineringen.
 
Efter två dagar är jag trött på att känna mig bakis. Ni som haft den biverkan, hur länge har det tagit innan den har försvunnit?
Jag vet inte hur jag ska lägga upp det nu. Zopiklon verkar ta bort mardrömmarna hyfsat, gör mig mer avslappnad men ger baksmälla och jag vaknar jag ju fortfarande.
melatoninet vet jag inte riktigt vad det gör för verkan. Det får mig iofs att somna men inte mycket mer än så? Eller tar jag helt enkelt för liten dos?
Jag fick tipset i en annan tråd att sova till white noise och ska testa det i natt.

Jag upplever ju att Zopiklon/Imovane verkar lite längre på mig än Stilnoct.
För mig är det ju bra iom att jag sover lite längre innan första uppvak.
Men kanske du kan kolla med dr om vad hen tror om att byta till Stilnoct för dig?

Hade nog testat en period till själv dock.
 
Jag upplever ju att Zopiklon/Imovane verkar lite längre på mig än Stilnoct.
För mig är det ju bra iom att jag sover lite längre innan första uppvak.
Men kanske du kan kolla med dr om vad hen tror om att byta till Stilnoct för dig?

Hade nog testat en period till själv dock.

Jag fixar inte riktigt tröttheten som sitter i med Imovane, i kombination med min hjärntrötthet så jag fördrar Stilnoct. Men jag skulle också ge det lite längre tid, tycker att det är värst inledningsvis :)
 
Jag upplever ju att Zopiklon/Imovane verkar lite längre på mig än Stilnoct.
För mig är det ju bra iom att jag sover lite längre innan första uppvak.
Men kanske du kan kolla med dr om vad hen tror om att byta till Stilnoct för dig?

Hade nog testat en period till själv dock.
Alltså i natt vaknade jag 2,5 timme efter intag första gången. Det är då koncentrationen ska vara som starkast.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 961
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 024
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 996
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 880
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp