Min operationsresa

Jag har ju snackat rätt mycket om plastikoperationer hit och dit ett tag nu, men nu börjar det faktiskt dra ihop sig! För eget syfte främst tänkte jag skriva ner lite tankar i den här dagbokstråden. Efter konsultationsmöten etc. Kanske det kan vara till hjälp för någon annan också!

Först och främst en lista på de ingrepp jag tänkt mig eller har tankar kring (inte i någon specifik ordning):
  • Buccal fat removal
  • Kindlyft, eventuellt som alternativ till buccal fat removal eller i kombination
  • Fettinjektioner ansikte
  • Genioplasty
  • "V-line surgery", alternativ till genioplasty
  • Näsplastik
  • VY-lyft, kombinerat med fettinjektioner läppar
  • Måsvingelyft, alternativ till VY-lyft
  • Fettsugning hals/käklinje
  • Utstående öron, eventuellt förminskning
  • Bröstförstoring och lyft
Övriga behandlingar/ingrepp:
  • Trachea shave - eventuellt knepigt i Sverige
  • Kortare tår - genomförs ej i Sverige
  • Pannlyft - osäker
  • Hårborttagning helkropp
  • Ärrborttagning
  • Microblading - Tid bokad i mitten av september :heart
  • Skalfasader fulla käkar
Eh ja, som sagt det är en hel del! Har säkert glömt något dessutom. :laugh: I nuläget har jag i runda slängar ca 500.000 kr som budget för rena kirurgiska ingrepp, men iom det stora tidsspektrumet för så många ingrepp kan mycket hinna ändras givetvis.
 

Din lista är väldigt lång, och jag undrar om du blir nöjd efteråt eller om det ständigt fylls på istället? Jag är för plastikkirurgi men är lite kluven när listan är så lång.

Jag har själv gjort stor bukplastik med sydda magmuskler, gjorde det hösten 2017 då jag hade en diastas på 12 cm efter 3 graviditeter. Jag valde mellan Tuve Mårtensson och Carolina Borén, valde den sistnämnda efter hennes raka och ärliga konsultation. Hon sa att jag kanske aldrig får en platt mage med mitt utgångsläge (spänd och stor buk pga att tarmarna hamnat utanför i buken pga delningen). Jag blev grymt nöjd! Om jag kommer göra om operationen eller göra bröstminskning med lyft så kommer jag boka henne igen.

Nu är jag gravid, vilket inte är helt optimalt efter en sådan operation så mitt resultat kan gå åt skogen men då gör jag faktiskt om operationen om det är möjligt :o
 
Hur tänker du kring all smärta som operationerna kommer att medföra?
Och den tid som läkningen kommer att hindra annan verksamhet?
 
Din lista är väldigt lång, och jag undrar om du blir nöjd efteråt eller om det ständigt fylls på istället? Jag är för plastikkirurgi men är lite kluven när listan är så lång.

Jag har själv gjort stor bukplastik med sydda magmuskler, gjorde det hösten 2017 då jag hade en diastas på 12 cm efter 3 graviditeter. Jag valde mellan Tuve Mårtensson och Carolina Borén, valde den sistnämnda efter hennes raka och ärliga konsultation. Hon sa att jag kanske aldrig får en platt mage med mitt utgångsläge (spänd och stor buk pga att tarmarna hamnat utanför i buken pga delningen). Jag blev grymt nöjd! Om jag kommer göra om operationen eller göra bröstminskning med lyft så kommer jag boka henne igen.

Nu är jag gravid, vilket inte är helt optimalt efter en sådan operation så mitt resultat kan gå åt skogen men då gör jag faktiskt om operationen om det är möjligt :o
Jag förstår dina tankar! Jag kan faktiskt säga (trots att det låter otroligt) att min lista har krympt sen jag var i första stadiet där plastikkirurgi bara var en tanke liksom. Men det är ju som sagt svårt att sia i framtiden. :D

Kul att din operation blev så lyckad! Kan inte jättemycket om just bukplastik men i gruppen jag är med i på Facebook verkar det ändå som att det kan gå tillbaka bra trots ny graviditet :D Håller tummarna för dig att du slipper göra om! :heart
 
Hur tänker du kring all smärta som operationerna kommer att medföra?
Och den tid som läkningen kommer att hindra annan verksamhet?
Just smärtan är jag inte jätteorolig över, där är jag nog mest rädd för bröstoperationen som ändå är ganska långt borta. Tiden för läkningen hoppas jag kunna planera på ett sådant vis att det inte stör övriga livet allt för mycket, en hel del av mina planerade ingrepp är sådana där två med fördel kan genomföras samtidigt vilket såklart underlättar.
 
Kul med fler som är öppna för plastikop! Är det liten eller stor buk du funderat på? :heart
Jag är ju en fegis, så liten buk hoppas jag ska räcka. Men när jag läser om det hos olika kliniker så verkar det som om en stor vore det bästa för att uppnå det resultat jag vill att det ska ge.
Så om och när jag velat färdigt så är det vid själva konsultsamtalet som jag bestämmer mig.
Jag har funderat på detta till och från i snart 3 år och kan inte riktigt ta steget än... :o;)
 
Det ska bli väldigt intressant att följa! :)

Jag har hittills inte gjort mer än tandblekning, microblading, fillers i läpparna och lipblush :) Kommer så småningom göra "mummy makeover" med mage och bröstlyft + implantat.
Har varit på en konsultation men kommer när det närmar sig gå på fler. Tror att jag kommer sikta på någonstans runt 550 cc och gärna Motiva Corsé. Vill åt fejklooken :)
 
Det ska bli väldigt intressant att följa! :)

Jag har hittills inte gjort mer än tandblekning, microblading, fillers i läpparna och lipblush :) Kommer så småningom göra "mummy makeover" med mage och bröstlyft + implantat.
Har varit på en konsultation men kommer när det närmar sig gå på fler. Tror att jag kommer sikta på någonstans runt 550 cc och gärna Motiva Corsé. Vill åt fejklooken :)
Åh är du nöjd med lipblush? Vart gick du? Jag har ett litet ärr vid överläppen som jag funderat på att dölja med lipblush! :)

Spännande med mommy makeover! När man vill ha mer fejklook, lägger man bakom eller framför muskeln då? Eller det varierar kanske :D
 
När man vill ha mer fejklook, lägger man bakom eller framför muskeln då? Eller det varierar kanske :D
Oftast bakom då fejklooken för det mesta innebär stora inplantat, som håller sig snygga längre när man lägger dem bakom.
Jag har ett par stora implantat sen 2014, bakom muskeln. En (och en pågående) graviditet har ändå gjort sitt, men de är fortfarande väldigt fina trots graviditeter och amning.
 
Åh är du nöjd med lipblush? Vart gick du? Jag har ett litet ärr vid överläppen som jag funderat på att dölja med lipblush! :)

Spännande med mommy makeover! När man vill ha mer fejklook, lägger man bakom eller framför muskeln då? Eller det varierar kanske :D

Jag gjorde den i fredags så jag kan inte utvärdera riktigt än :D Men jag tror att jag kommer vara nöjd.
Gjorde den hos samma tjej som jag gör fillers hos, i Malmö.

Hmm, jag tror det varierar beroende på storlek men jag ska inte säga helt säkert. Tror att det beror på förutsättningar hos respektive person också.
 
Jag förstår dina tankar! Jag kan faktiskt säga (trots att det låter otroligt) att min lista har krympt sen jag var i första stadiet där plastikkirurgi bara var en tanke liksom. Men det är ju som sagt svårt att sia i framtiden. :D

Kul att din operation blev så lyckad! Kan inte jättemycket om just bukplastik men i gruppen jag är med i på Facebook verkar det ändå som att det kan gå tillbaka bra trots ny graviditet :D Håller tummarna för dig att du slipper göra om! :heart

Tack. Ja jag tycker att Carolina Borén är den bästa om man ska göra bukplastik. För det är något man också behöver veta; att resultatet inte alltid blir det man tänkt. Visst om jag ska vara petig så hade jag liiiiten skinnpåse precis vid magen, inget andra såg men jag såg det. Carolina B sa redan vid operation att det kommer uppstå då min hud var bitvis för skör för att sy i. Tog upp det på årskontrollen och Carolina B sa återigen att det går inte att justera då min hud inte går att sy i.

Ja det verkar vara lite 50/50 om det går tillbaka. Jag tror dock inte att mitt kommer göra det då jag redan nu gått upp minst 17 kg i vecka 19. Dessutom har jag en statistik på stora magar och stora bebisar så jag har både extrakontroller samt ev tidigarelagt kejsarsnitt. Blir mitt fjärde snitt.
 
Jag brukar kolla på tvserier om plastikoperationer med skräckblandad förtjusning över hur mycket man faktiskt kan ändra (och både hur bra det kan bli, men också att det ju tyvärr kan bli pannkaka av allt också). Så jag sållar mig till dom här som tycker det ska bli intressant att läsa om, och det verkar som att du har tänkt igenom allt noga med både kostnad och de risker detta faktiskt innebär. Så länge du är nöjd med ditt val och beslut så läser jag gärna mer om hur allt går till 😊 och hoppas att det fortsätter vara en trevlig stämning i tråden.

Men en spontan, och kanske lite fånig fundering men jag tänker att jag slänger ut den ändå😅 Blir det inte lite jobbigt att behöva köpa en helt ny skogarderob om tårna blir kortare för då lär du ju behöva en eller två storlekar mindre skor? Började liksom tänka på mig själv och att vissa av mina favoritskor/färger helt utgått och inte skulle gå att hitta i en mindre storlek.
 
Jag brukar kolla på tvserier om plastikoperationer med skräckblandad förtjusning över hur mycket man faktiskt kan ändra (och både hur bra det kan bli, men också att det ju tyvärr kan bli pannkaka av allt också). Så jag sållar mig till dom här som tycker det ska bli intressant att läsa om, och det verkar som att du har tänkt igenom allt noga med både kostnad och de risker detta faktiskt innebär. Så länge du är nöjd med ditt val och beslut så läser jag gärna mer om hur allt går till 😊 och hoppas att det fortsätter vara en trevlig stämning i tråden.

Men en spontan, och kanske lite fånig fundering men jag tänker att jag slänger ut den ändå😅 Blir det inte lite jobbigt att behöva köpa en helt ny skogarderob om tårna blir kortare för då lär du ju behöva en eller två storlekar mindre skor? Började liksom tänka på mig själv och att vissa av mina favoritskor/färger helt utgått och inte skulle gå att hitta i en mindre storlek.
Åh vad kul! Har du sett serien botched? Helt sjukt vilka räddningar de kan göra där man tänker att det måste ju vara helt kört :o

Gällande skorna absolut! Verkligen älskar skor i alla färger och former så förstår precis vad du menar, inget man gör sig av med utan en tår i ögat haha. Samtidigt har jag alltid drömt om att kunna ha ett par snygga peeptoes. :cry: Platta typ gladiator sandaler går dock bra tack och lov för där kläms inte tårna ihop på samma vis. :laugh:
 
@Millicent Ja jag brukar kolla på den lite då och då. Många intressanta karaktärer som deltar i den serien. Och så såg jag en brittisk dokumentär på svtplay för några månader sedan som också var intressant. Då besökte programledaren bla en plastikkirurg som gjort många operationer på sin fru, och jag kunde inte låta bli att tycka att det måste kännas lite konstigt för båda. Liksom kul om allt går som det ska, men sjukt jobbigt för båda om det blir nån komplikation. Å andra sidan är det kanske inte mer konstigt för dem än att låta en familjemedlem klippa håret. Allt beror ju på vad man är van vid så att säga.
Har sett nåt avsnitt av The Swan eller vad det nu hette för en massa år sedan (borde hetat "extreme body makeover" istället), kommer ihåg att vissa inte alls gick att känna igen efteråt, vilket för mig känns både intressant och samtidigt läskigt. Men som sagt, det är ju upp till var och en att ta ett beslut och förhoppningsvis blir alla nöjda till slut.

Och apropå plastikkirurger så verkar åtminstone de i USA tjäna sjuka pengar på sitt yrke. Och vissa anses ju som värsta kändisarna. Är det lika mycket lyxliv för de svenska läkarna också? Börjar bara tänka på det nu när jag började tänka på tv serierna.

Åh jag som personligen valt bort peeptoes mest för att slippa tänka på att ha snygga tånaglar hela tiden. Men det är väldigt snyggt med ett fint nagellack på de tår som syns 😊
Jag som har (lite för) många skor hemma har ett par framme i bokhyllan. Du kanske får göra nåt liknande med ditt favoritpar om du i framtiden genomför den operationen också 😁
 
@Millicent Ja jag brukar kolla på den lite då och då. Många intressanta karaktärer som deltar i den serien. Och så såg jag en brittisk dokumentär på svtplay för några månader sedan som också var intressant. Då besökte programledaren bla en plastikkirurg som gjort många operationer på sin fru, och jag kunde inte låta bli att tycka att det måste kännas lite konstigt för båda. Liksom kul om allt går som det ska, men sjukt jobbigt för båda om det blir nån komplikation. Å andra sidan är det kanske inte mer konstigt för dem än att låta en familjemedlem klippa håret. Allt beror ju på vad man är van vid så att säga.
Har sett nåt avsnitt av The Swan eller vad det nu hette för en massa år sedan (borde hetat "extreme body makeover" istället), kommer ihåg att vissa inte alls gick att känna igen efteråt, vilket för mig känns både intressant och samtidigt läskigt. Men som sagt, det är ju upp till var och en att ta ett beslut och förhoppningsvis blir alla nöjda till slut.

Och apropå plastikkirurger så verkar åtminstone de i USA tjäna sjuka pengar på sitt yrke. Och vissa anses ju som värsta kändisarna. Är det lika mycket lyxliv för de svenska läkarna också? Börjar bara tänka på det nu när jag började tänka på tv serierna.

Åh jag som personligen valt bort peeptoes mest för att slippa tänka på att ha snygga tånaglar hela tiden. Men det är väldigt snyggt med ett fint nagellack på de tår som syns 😊
Jag som har (lite för) många skor hemma har ett par framme i bokhyllan. Du kanske får göra nåt liknande med ditt favoritpar om du i framtiden genomför den operationen också 😁
Oj ja jag håller med om att det hade känts skitskumt! Jag kan förstå att det känns väldigt tryggt som patient. Som kirurg låter det mest bara jobbigt, tänk prestationsångesten att göra sin frus näsa t.ex?! :laugh: Åh The Swan har jag hört en del kritik om nyligen. Tror faktiskt jag kan ha sett något avsnitt för flera år sedan också nu när jag tänker efter. Jag måste varit runt 10 år då dock och tyckte att det var jätteskumt att någon skulle välja att operera sig frivilligt. :laugh:

Jag tror absolut inte att svenska plastikkirurger tjänar dåligt men det beror nog också på vad man jämför med. Jag har sett att det snackats mycket om en viss utländsk kirurg (turkiet tror jag) som är fokuserad på VÄLDIGT små typ barbienäsor, sist jag såg något om honom hade han höjt sitt pris till 30 000 euro pga hög efterfrågan. Men det är ju kanske en lite extrem jämförelse haha! Skulle tro att de flesta kirurger i Sverige ligger på omkring 50 000 kr (+ - 10 000 kr) för näsplastik.

Bokhylla var definitivt ett smart tips! (Då får man ju flexa lite med dem också :angel:).
 
Måste erkänna att jag också inte kan låta bli att reagera på hur ung du är. Trodde i min enfald att du var runt 30 eftersom du tänkt ut så mycket, tänkt i 10 år och dessutom har så pass mycket pengar att lägga på detta projekt.

Känner mig jättegammal nu, men du blev ju nyss vuxen. Är det verkligen värt att lägga flera år av din ungdom på återhämtning med allt vad det innebär?! Tänker resor, konserter, bada på sommaren osv måste bli extremt svårt att genomföra med en kropp som måste ta det lugnt och få tid att läka för att det ska bli bra (både utseendemässigt och rent hälsomässigt).

Men som sagt, så länge du känner dig nöjd med ditt beslut, och jag kommer ju vara nyfiken och läsa här hur som helst. Men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag blev chockad över åldern.
 
Du började alltså vilja ändra på din kropp som 10åring? Reagerade inte dina föräldrar på dessa tankar?😔
Någonstans kring den åldern började mina tankar gå åt det hållet, ja. Jag kommer tyvärr från en väldigt dysfunktionell familj så tiden eller intresset för mina tankar och känslor fanns inte riktigt hos mina föräldrar.

Måste erkänna att jag också inte kan låta bli att reagera på hur ung du är. Trodde i min enfald att du var runt 30 eftersom du tänkt ut så mycket, tänkt i 10 år och dessutom har så pass mycket pengar att lägga på detta projekt.

Känner mig jättegammal nu, men du blev ju nyss vuxen. Är det verkligen värt att lägga flera år av din ungdom på återhämtning med allt vad det innebär?! Tänker resor, konserter, bada på sommaren osv måste bli extremt svårt att genomföra med en kropp som måste ta det lugnt och få tid att läka för att det ska bli bra (både utseendemässigt och rent hälsomässigt).

Men som sagt, så länge du känner dig nöjd med ditt beslut, och jag kommer ju vara nyfiken och läsa här hur som helst. Men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag blev chockad över åldern.

Ja jag anser ju det haha. Många av de saker du nämner är sådant som jag helst undviker ändå pga ångest och depression. Jag skulle kunna skriva ett jättelångt inlägg här känner jag och det var inte riktigt syftet med tråden.
 
Ja jag anser ju det haha. Många av de saker du nämner är sådant som jag helst undviker ändå pga ångest och depression. Jag skulle kunna skriva ett jättelångt inlägg här känner jag och det var inte riktigt syftet med tråden.
Självklart ska du inte behöva skriva ett långt inlägg om ditt psykiska mående om du inte vill. Och det verkar ju även här som att du är medveten och har räknat med vad du kommer offra/missa under återhämtningen.

(det är helt okej att tycka att jag blir jobbig nu och du behöver självklart inte svara mera på ämnet. Bara att säga till så fortsätter vi hålla oss till endast operationsbiten)
Men med tanke på depression och psykologkontakt (jättekul att läsa att du känt att du fått positiva resultat av det!) har du tagit upp detta med en psykolog. Eller har du gjort någon egen forskning på om personers psykiska välmående ändrats till det bättre pga skönhetsoperationer. Tänker att det kanske kan vara bra att ha som stöd för dig själv för att vara mer förberedd på hur du kommer må efteråt 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik
  • Boende bredvid fjäderfäfarm och grisfarm

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp