Nån, kanske
@axel, skrev om att det inte var fördomar så mycket som erfarenheter.
Min pappa tror på fullt allvar på idiotier som att [ordet han använder censurerar och ersatt med "mörkhyade"] inte kan släppas in i en affär utan att stjäla, eftersom "de inte förstår att man inte bara får ta sakerna som ligger på hyllorna".
På den nivån är det. Dessutom så alla romer stjäl som korpar, för att 1872 eller nåt visste nån om nån som blivit av med nåt och det var en rom (pappa använder ett annat ord) som tog det.
Invandrare lever på bidrag, vill inte jobba, kör lyxbilar och är kriminella hela bunten. Går de omkring i trasor så är det bluff och båg. Osv osv osv.
Erfarenhetsmässigt, det är här det blir "humor" så är givetvis alla invandrare han känner vettiga och hyvens människor - "det är ju inte dem jag har något emot, de som jobbar och gör rätt för sig, utan de där andra". De "där andra" är alla han inte känner.
Så han är åtminstone helt riskfri att kalla någon något på släktkalaset, men det är väl ända trösten.
(För att göra det ironiskt så avskyr han nazister, anser att judeutrotningen var fruktansvärd, spottar över att neutrala Sverige tillät tysktågen under WW2 samt hyllade de rosa bussarna)
Ja min pappa är en typiskt jäkla SD-are med uppenbart grym otur när han tänker mellan varven.