Bukefalos 28 år!

Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

doglover

Trådstartare
Min underbara pojke fyller 4 år nu på fredag, den 16e. Jag har inga idéer alls och jag har nästan inga pengar heller.
Jag känner inga barn och jag kan inte bjuda hem barn från dagis till vår lilla lägenhet på 65 kvm å ha kalas när ja inte har nåra cash.

Jag vill ge honom en fin födelesedag helt enkelt, men jag får lön 4 dagar efter födelsedagen. Då kommer han att få sin present givetvis. Han får antagligen från släkt och vänner under helgen såklart, men hur ska jag göra?

Jag kan bjuda hit hans morfar och moster, morbror och låtsasmorbror. Baka tårta med Loke och bjuda på såklart. Men räcker det? Fan vad jag känner mig otillräcklig.

Farmor, fastrar osv kommer antagligen hem till Lokes pappa när han ska dit på söndag.
Vi är allihop väldigt goda vänner, umgås även privat utan barnen osv. (Loke har en lillasyster) Så det är inget konstigt så, bara det att det inte är nödvändigt att dom kommer på fredan, när dom kommer på söndan, fattar ni? ;)
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Jag tycker absolut det är tillräckligt att bjuda hem ett par släktingar. Gör en god glasstårta eller nåt, som han får dekorera själv.

Jag tycker hela födelsedagskalasgrejjen är överhypad och jag kommer aldrig bli nån posh mamma som har dyra kalas.

Har du råd att gå på bio med honom? Simma? Annars tycker jag sång och tårta hemma och presenter från de andra räcker gott och väl.

Ps, Min son blev ÖVERGLAD för en klänning som jag hade sytt idag (visserligen inte till honom men det visste ju inte han) så jag tror att vår uppfattning av kul och deras inte alltid är samma sak. Loke kanske tycker det är superskoj att gå i skogen och leta sniglar?
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Jag tror inte så pass små barn har koll på vem/vilka de får presenter ifrån, så om du gör tårta och bjuder hem de du räknade upp så lär han ju få presenter då, det tror jag säkert han blir jätteglad över.

Sen vet jag ju inte vad ert dagis har för policy, på skolan där jag jobbar brukar den som fyller år få bjuda sina kompisar under skoltid, att en förälder kommer dit med tex saft och popcorn (får max kosta 10 kr per barn är regeln) och så tittar barnen på en film som födelsedagsbarnet valt ut. Det är kanske värt att fråga om iaf?

Annars kan kanske han och du hitta på nåt, typ ta med pannkakor och ha picknick på nåt mysigt/roligt ställe, eller besöka nån som har kossor eller bygga koja i vardagsrummet och sova över där. Nåt som kanske betyder mer än en ny leksak, för att han får din tid (därmed inte sagt att du inte ägnar dig åt honom, ta det nu inte så).
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Jag jobbar på fredag, men kan hämta Loke senast kl 2 från dagis. Så vi har ett par timmar på oss att göra något, ifall om det skulle komma folk hem till oss. Hans moster kan iaf inte komma.

Jag funderar på att hitta på något ute med honom och bara käka nåt godare på kvällen sen. Tårta ville han ha sa han.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Har så extremt dålig fantasi och ork till saker och ting, men det där var några bra tips.
Ska försöka mitt bästa iaf, för det är gullungen värd.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Men hyr en ny film och käka popcorn hemma kan ju också funka, det hade gått hem här i alla fall. Och god mat och tårta.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Gör pinnbröd och gå ut och grilla pinnbröd med korv i. Under tiden blir efterrätten klar i brasan, banan med choklad i.
Jag gissar att du kommer undan med en matkostnad på ungefär tjugo spänn och att elda brukar ungar (och vuxna) tycka att jättekul.
Regnar det så är det ännu bättre, för då kan ni hoppa i alla vattanpölar.

Jag tycker det låter väldigt tillräckligt att fira med tårta och familjen! Herregud, han är fyra år, inte fjorton...
 
Senast ändrad:
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Sorry esco, men du ligger på min ignoreralista.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Ni kan ju gå på upptäcktsfärd, titta på tåg och båtar, det skulle iaf jag gilla om jag var 4 år, och så rida förstås. :D
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Citera mitt svar till doglove - eller stjäl det ;-)
Hon får till och med korv över för tjugo kronor.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Gör pinnbröd och gå ut och grilla pinnbröd med korv i. Under tiden blir efterrätten klar i brasan, banan med choklad i.
Jag gissar att du kommer undan med en matkostnad på ungefär tjugo spänn och att elda brukar ungar (och vuxna) tycka att jättekul.
Regnar det så är det ännu bättre, för då kan ni hoppa i alla vattanpölar.

Jag tycker det låter väldigt tillräckligt att fira med tårta och familjen! Herregud, han är fyra år, inte fjorton...

varför har man esco på sin ignoreralista, hon som är så vettig?!
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Gör pinnbröd och gå ut och grilla pinnbröd med korv i. Under tiden blir efterrätten klar i brasan, banan med choklad i.
Jag gissar att du kommer undan med en matkostnad på ungefär tjugo spänn och att elda brukar ungar (och vuxna) tycka att jättekul.
Regnar det så är det ännu bättre, för då kan ni hoppa i alla vattanpölar.

Jag tycker det låter väldigt tillräckligt att fira med tårta och familjen! Herregud, han är fyra år, inte fjorton...

Hur gör man då? Lindar degen runt korven och grillar allt på en gång? :)

*KL*

Dottern fyllde fyra år för drygt en månad sedan. Det viktigaste var att hon skulle ha kalas med en rosa tårta. Att kalasdeltagarna bara var mamma, pappa, lillebror, mormor och morfar spelade inte så stor roll.

Så fixa lite god mat, gör tårta om han vill ha och fråga vad han vill hitta på att göra. Gå till lekparken t ex, eller titta på kossor eller vad som helst. :laugh:
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

men det handlar ju inte om pengar eller kalas.

finns ju massa saker som jag är helt säker på att han gillar bättre!!!! vad brukar hyan vilja göra som ni sällan har tid till?
om du tänker efter så kan du nog komma på nått. se saken från hans sida.... om du var han, vad vill du då göra på din dag?

och lite grann "less is more". hellre en bra sak riktigt genomförd än flera småsaker. ;)
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

esco har varit på min ignoreralista i flera år skulle jag tro.
fick nog när h*n skrev några inlägg som var riktigt sviniga mot mig. men det hör inte hit, det är OT.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Han uppskattar simbad väldigt mycket. Jag ska kolla och se om vårt simbad här i kommunen har öppet. De har nämligen stängt under sommaren.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Japp, man lindar runt den och grillar hela eländet. (Jag avskyr grillkorv)
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

gör pinnbröd och gå ut och grilla pinnbröd med korv i. Under tiden blir efterrätten klar i brasan, banan med choklad i.
Jag gissar att du kommer undan med en matkostnad på ungefär tjugo spänn och att elda brukar ungar (och vuxna) tycka att jättekul.
Regnar det så är det ännu bättre, för då kan ni hoppa i alla vattanpölar.

Jag tycker det låter väldigt tillräckligt att fira med tårta och familjen! Herregud, han är fyra år, inte fjorton...

citera mitt svar till doglove - eller stjäl det ;-)
hon får till och med korv över för tjugo kronor.

:d

..........
 
Senast ändrad:
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Jag var lite spontant inne på tanken..Vad tycker han om att göra? Vad är de 3 roligaste happenings han vet?
Nu menar jag inte att du ska göra alla tre utan plocka det som funkar o är lämpligast.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Han uppskattar simbad väldigt mycket. Jag ska kolla och se om vårt simbad här i kommunen har öppet. De har nämligen stängt under sommaren.

bad, tårta och mys med familjen så länge man vill på kvällen med en massa massa godis (om ni nu inte äter massa godis i vanliga fall, det ska ju vara lite extra på födelsedagen) i soffan räcker låååångt när man fyller 4.
 
Sv: Min pojke fyller år på fred. Hur ska jag göra?

Det blir nog bara jag och Loke på kvällen, men jag vet än så länge inte. Det är ju 5 dar kvar, vad som helst kan hända.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 882
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 081
Senast: Meggan
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 653
Senast: Zaria
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 411
Senast: Zeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp