Min sambo dog hastift inatt

Lever än iallafall. Det är tungt. fruktansvärt tungt.

Idag är det 2v han varit borta. Känns så orättvist att livet bara rullar på när mitt fotfäste är borta.

Idag kom en god vän jag tyvärr inte träffar så ofta hon hade med sig lite mat och vi kunde äta middag ihop så jag slapp laga. Mitt blodsocker är fortfarande helt uppåt väggarna.

Lokal är bestämd, mat bestämd fixat för äppelpajen som vi ska ha på minnesstunden. Lokalen tar 150p hoppas det räcker,

Min andra goda vän som flyttade till Spanien för några år sedan kommer hit den 10/10 och då ska vi samla ihop gamla gänget och träffas och umgås. Vi har blivit väldigt spridda.

Orkar inte höra av mig till folk. Var inne en sväng på jobbet och sa hej vilket kändes skönt. Idag har ja suttit med försäkringar och bank. Har möte med min bank redan nu på onsdag vilket känns tryggt. Vet inte riktigt vad vi ska gå igenom men vill ända ha lite klarhet i hur det kommer fortsätta.

Fick även sätta hårt mot hårt mot juristen och pappas bank då det fortfarande krånglar.

Bröt ihop här förut då jag måste fixa musfällan och jag tycker det är otäckt. Det var Andreas "jobb" jag behövde bara säga till att det var dags. Ska be grannen fixa 2 åt mig. Har en liten mus som går bananas i köket just nu.

Just nu känns allt verkligen nattsvart. Jag vet att jag på något sätt kommer klara det här men jag vet ärligt talat inte o jag vill. :(

Imorgon ska jag åka och titta på blommor. En krans vill jag ska komma från enbart mig. Vet inte hur den ska se ut. Kan man ha en med bara röda rosor tro?

Ska åka ut till stallet tidigt imorgon och ha en heldag där. Idag och igår orkade jag inte rida alls. Energin finns inte.

Min vän Sara kommer på onsdag hin kommer hjälpa mig fixa lite i huset så det blir färdigt för vintern.

Huvudet skenar åt alla håll men kroppen orkar inte med riktigt.
Florist kan hjälpa dig med vad du kan ha för blommor. Finns inga rätt eller fel. När min pappa dog valde mamma ett öppet hjärta av rosor. Jättefint blev det!
 
Saknar honom så mycket

307850903_10159173566661819_7211045143594120218_n.jpg

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn....1uFxGRoS4zRK-JLb9LbT5h2tutJmxruNA&oe=63402D4F
 
Igår rensade jag ut hallen. Så tom den blev.

Alla hans jobbkläder och andra jackor, skor är nu borta från hallen och det högg så in i helvete i hjärtat när jag kom in.

Har ställt undan de bra skor och jackor i gästrummet. Tänkte efter begravningen att hans son och andra släktingar ska få gå igenom det och se om det är något de vill ha.

Handskar och vantar är också rensat. Hans hattar får vara kvar. De har jag inte hjärta att göramig av med n.

Igår valde vi även urndekoration. Nästa vecka ska jag och mamma åka och välja ut min krans och blomma. Något med hjärta och röda rosor. Struntar i att vi ska gå i höstfärger rött är kärlekens färg och det vill jag ha.

Idag kommer prästen och så har vi möte. Kände att jag behövde ett enskilt möte med henne för att få fram information om Andreas och vårat liv inte bara som son/bror Orkade knappt prata förra gången vi träffades.

Min väninna när här med sina 3 hundar och det är jätteskönt. Hon hjälpte mig med hallen och vi har även rätat upp staketet ute samt påbörjat plats.

Nu väntar jag på att mitt teams möte ska börja genomgång för ny tidsraportering. Jobbet har varit kanon och ställt upp så att vara med lite på ett hörn är ganska ok.

Det här är sjukt jobbigt
 
Igår rensade jag ut hallen. Så tom den blev.

Alla hans jobbkläder och andra jackor, skor är nu borta från hallen och det högg så in i helvete i hjärtat när jag kom in.

Har ställt undan de bra skor och jackor i gästrummet. Tänkte efter begravningen att hans son och andra släktingar ska få gå igenom det och se om det är något de vill ha.

Handskar och vantar är också rensat. Hans hattar får vara kvar. De har jag inte hjärta att göramig av med n.

Igår valde vi även urndekoration. Nästa vecka ska jag och mamma åka och välja ut min krans och blomma. Något med hjärta och röda rosor. Struntar i att vi ska gå i höstfärger rött är kärlekens färg och det vill jag ha.

Idag kommer prästen och så har vi möte. Kände att jag behövde ett enskilt möte med henne för att få fram information om Andreas och vårat liv inte bara som son/bror Orkade knappt prata förra gången vi träffades.

Min väninna när här med sina 3 hundar och det är jätteskönt. Hon hjälpte mig med hallen och vi har även rätat upp staketet ute samt påbörjat plats.

Nu väntar jag på att mitt teams möte ska börja genomgång för ny tidsraportering. Jobbet har varit kanon och ställt upp så att vara med lite på ett hörn är ganska ok.

Det här är sjukt jobbigt
Va bra att du får till ett enskilt möte med prästen. Det är ju viktigt att du känner att dina minnen och tankar också får uttryckas ❤️
 
Man kan ha precis vad man vill och känner för, i sådana här situationer finns det inga regler. Tänker på dig :heart
Absolut. Det är de anhörigas begravning. Inte omgivningens!!

När svärmor begravdes hade hon önskat att kistans dekorationer enbart skulle bestå av vilda blommor. Så vi samlade på ängar och vägrenar coh levererade till en florist.

Min far fick en dekoration bestående av mogen havre och svartavinbärskvistar. Till begravningsentreprenörens förargelse... Men det var min far och det skulle väl hen skita i.
 
Absolut. Det är de anhörigas begravning. Inte omgivningens!!

När svärmor begravdes hade hon önskat att kistans dekorationer enbart skulle bestå av vilda blommor. Så vi samlade på ängar och vägrenar coh levererade till en florist.

Min far fick en dekoration bestående av mogen havre och svartavinbärskvistar. Till begravningsentreprenörens förargelse... Men det var min far och det skulle väl hen skita i.
Vad störde sig begravningsentreprenören på? Jag tycker det lät väldigt fint och med en tanke bakom.
 
Vad störde sig begravningsentreprenören på? Jag tycker det lät väldigt fint och med en tanke bakom.

Jag hade en kollega (som inte var bjuden på mitt bröllop) som störde sig på att jag skulle ha gula blommor i min bukett när jag gifte mig. För att det var minsann sååå fult och DET hade hennes dotter AALDRIG fått ha! Som tur är hade hennes dotter god smak och hade vita blommor. Folk är inte kloka! Jag gillar när det blir personligt och det speglar personen.
 
Absolut. Det är de anhörigas begravning. Inte omgivningens!!

När svärmor begravdes hade hon önskat att kistans dekorationer enbart skulle bestå av vilda blommor. Så vi samlade på ängar och vägrenar coh levererade till en florist.

Min far fick en dekoration bestående av mogen havre och svartavinbärskvistar. Till begravningsentreprenörens förargelse... Men det var min far och det skulle väl hen skita i.

Åh jobbade en tid på palliativ vårdavdelning där en patient uttryckt önskemål om just vilda blommor till begravningen ❤. Men usch så irriterande att en begravningsentreprenör lägger sig i det 😡
 
Måste bestämma text till mitt hjärta.

Valde ett fyllt hjärta av röda rosor som de ska göra spretigt med olika storlekar och med lite grönt en del murgröna runt.

Men vad ska jag ha för text? Måste skicka in imorgon.

Mitt allt?
Älskar dig?
Min livskamrat och bäste vän?

Mamma skrev älskade svärson på sin.

Jag får panik. Vad ska jag ha för meddelande??
 
Måste bestämma text till mitt hjärta.

Valde ett fyllt hjärta av röda rosor som de ska göra spretigt med olika storlekar och med lite grönt en del murgröna runt.

Men vad ska jag ha för text? Måste skicka in imorgon.

Mitt allt?
Älskar dig?
Min livskamrat och bäste vän?

Mamma skrev älskade svärson på sin.

Jag får panik. Vad ska jag ha för meddelande??
Jag skrev
"Min partner
Min kärlek
Min vän"
 
Några förslag:

Alltid Din

Det känns tomt utan dig

Ditt minne kommer alltid att finnas kvar

Ditt minne lever

Du fanns alltid där för mig

Du fattas mig

Du finns i mitt hjärta

Du har lämnat oss, men lever kvar i våra tankar och minnen

Du lämnar oss i sorg, men ljusa minnen finns kvar

Du var allt för mig
 
Måste bestämma text till mitt hjärta.

Valde ett fyllt hjärta av röda rosor som de ska göra spretigt med olika storlekar och med lite grönt en del murgröna runt.

Men vad ska jag ha för text? Måste skicka in imorgon.

Mitt allt?
Älskar dig?
Min livskamrat och bäste vän?

Mamma skrev älskade svärson på sin.

Jag får panik. Vad ska jag ha för meddelande??
Jag tycker alla dina egna förslag är perfekta möjligheter. Och rosenhjärtat låter ljuvligt vackert med stark symbolik. ”Mitt allt” säger ju precis allt. 💔

Beklagar så.
 
Måste bestämma text till mitt hjärta.

Valde ett fyllt hjärta av röda rosor som de ska göra spretigt med olika storlekar och med lite grönt en del murgröna runt.

Men vad ska jag ha för text? Måste skicka in imorgon.

Mitt allt?
Älskar dig?
Min livskamrat och bäste vän?

Mamma skrev älskade svärson på sin.

Jag får panik. Vad ska jag ha för meddelande??

Man måste inte ha någon text alls om man inte vill!
När min pappa gick bort så kände jag en motvilja mot alla standardiserade fraser som skulle skrivas på de där banden, och då sa floristen som hjälpte oss med en jättefin urndekoration att man faktiskt inte behövde ha ngn text alls (speciellt inte om man var "familjen" så att säga, utan att texterna var lika mycket till för att signalera till de närmast sörjande vilka som skickat sina tankar och stöd till dem och den som gått bort).
Så jag skrev om några rader ut en sångtext som floristen textade fint på ett kort istället och det kändes bättre för oss.
(Givetvis gör man ju det som känns bäst själv, men det är inget måste med text om det inte känns rätt)
Sen fick vi organisten att spela 2 Beatleslåtar med och alla i kyrkan log och grät om vartannat...
 
Man måste inte ha någon text alls om man inte vill!
När min pappa gick bort så kände jag en motvilja mot alla standardiserade fraser som skulle skrivas på de där banden, och då sa floristen som hjälpte oss med en jättefin urndekoration att man faktiskt inte behövde ha ngn text alls (speciellt inte om man var "familjen" så att säga, utan att texterna var lika mycket till för att signalera till de närmast sörjande vilka som skickat sina tankar och stöd till dem och den som gått bort).
Så jag skrev om några rader ut en sångtext som floristen textade fint på ett kort istället och det kändes bättre för oss.
(Givetvis gör man ju det som känns bäst själv, men det är inget måste med text om det inte känns rätt)
Sen fick vi organisten att spela 2 Beatleslåtar med och alla i kyrkan log och grät om vartannat...
Hittade en bild i mobilen. När man är två egensinniga trädgårds- och musiknördiga döttrar till en trädgårds- och musiknördig pappa så blev det de blommor som kändes mest ok hos floristen när vi var där (klematis och anemoner) kombinerat med mossa och kvistar som floristen plockade själv och en textad liten lapp... och det var det som kändes rätt för oss just då...
 

Bifogade filer

  • IMG_3365.JPG
    IMG_3365.JPG
    309 KB · Visningar: 238
Måste bestämma text till mitt hjärta.

Valde ett fyllt hjärta av röda rosor som de ska göra spretigt med olika storlekar och med lite grönt en del murgröna runt.

Men vad ska jag ha för text? Måste skicka in imorgon.

Mitt allt?
Älskar dig?
Min livskamrat och bäste vän?

Mamma skrev älskade svärson på sin.

Jag får panik. Vad ska jag ha för meddelande??
"Mitt hjärta"?

Kort och enkelt och med stor innebörd. Så jobbigt att välja mellan alla texter. Ingen känns liksom rätt ändå. Hoppas du kommer på något du trivs med.
 
Måste bestämma text till mitt hjärta.

Valde ett fyllt hjärta av röda rosor som de ska göra spretigt med olika storlekar och med lite grönt en del murgröna runt.

Men vad ska jag ha för text? Måste skicka in imorgon.

Mitt allt?
Älskar dig?
Min livskamrat och bäste vän?

Mamma skrev älskade svärson på sin.

Jag får panik. Vad ska jag ha för meddelande??

Jag tänker som andra, att man inte måste ha en text. Text känns mer som något för de mer perifert sörjande som arbetskamrater och för att visa de anhöriga vad personen har betytt och att denne är saknad. I ditt fall så är du den anhörige och alla vem din sambo var och är för dig.

Tänk vad enklare det hade varit mitt i det svåra om floristen istället hade sagt ”Om du vill kan du lägga till en text”. Jag tänker att det finns nog med beslut att fatta i en sådan här fruktansvärd situation. En människa i sorg behöver (inbillar jag mig) oftast färre beslut att fatta - inte fler.

Jag tänker på dig och den här tråden varje dag.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 556
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 065
Senast: Meggan
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 795
Senast: Gry
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 777
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp